Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
W 20Vt wentylatorem steruje deska czy ECU?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
ECU.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
A wskazanie na desce jest bezpośrednio z czujnika czy też przez ECU?
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Z czujnika, i to osobnego. Konkretnie w obudowie termostatu są dwa czujniki - jeden dla ECU, drugi dla deski. Przynajmniej u mnie.
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
U mnie jeden jest jednopinowy steruje chyba tylko czerwoną kropką a drugi jest z szarą prostokątną wtyczką trzy pin.
Czyli ten trzy pin daje powiedzmy 1 pin-prąd , 2 pin na deskę , 3 pin na ECU ?
Zmierzam do tego, że mam problem podobny jak Mateusz. Temperatura nagle, bez względu na sposób jazdy, zaczyna rosnąć w szybkim tempie do 100, ale wystarczy zgasić na sekundę silnik i już jest norma. Czasem nawet w czasie jazdy robię tak, że nie wciskam sprzęgła tylko wyłączam/włączam zapłon i temperatura robi się właściwa. W czasie wzrostu temperatury wentylatory chodzą pełną parą, zresztą na postoju chodzą prawie non stop. Czujniki wymienione, termostat zmieniony, UPG OK, wiązki do grodzi sprawdzone. Zastanawiam się co dalej. Zimne luty w liczniku czy w ECU?
Czyli ten trzy pin daje powiedzmy 1 pin-prąd , 2 pin na deskę , 3 pin na ECU ?
Zmierzam do tego, że mam problem podobny jak Mateusz. Temperatura nagle, bez względu na sposób jazdy, zaczyna rosnąć w szybkim tempie do 100, ale wystarczy zgasić na sekundę silnik i już jest norma. Czasem nawet w czasie jazdy robię tak, że nie wciskam sprzęgła tylko wyłączam/włączam zapłon i temperatura robi się właściwa. W czasie wzrostu temperatury wentylatory chodzą pełną parą, zresztą na postoju chodzą prawie non stop. Czujniki wymienione, termostat zmieniony, UPG OK, wiązki do grodzi sprawdzone. Zastanawiam się co dalej. Zimne luty w liczniku czy w ECU?
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Mam dokładnie taki sam problem... zgasze auto i szybko włączę zapłon a temperatura ze 110 w sekundę na 89stopni tak samo jak zdlawie silnik to temp wraca na pion też mam powymieniane czujnik temperatury termostat i ten wzrost temperatury nie ma żadnej zależności może urosnąć w każdej chwili pod jednym warunkiem jak silnik jest nagrzany Tak więc przyłączam się do problemu bo nie mam już pomysłu... Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Miałem podobne objawy w zwykłej 2.0 R5 wyczyszczenie wtyczek od czujnika temperatury pomogło jak ręką odjął. Jak dobrze pamiętam były dwa czujniki.
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
... Jutro spróbuję. Ja mam objaw odwrotny, ale może i u mnie coś to da.
Topcio, na to bym nigdy nie wpadł że jeden czujnik jest od samej kontrolki a drugi daje osobne sygnały na ECU i zegar. Ech, włoskie pomysły.
Topcio, na to bym nigdy nie wpadł że jeden czujnik jest od samej kontrolki a drugi daje osobne sygnały na ECU i zegar. Ech, włoskie pomysły.
Drop a gear and disappear!
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Rocznik 98 Ma jeszcze stare czujniki dwu pinowe jeden w termostacie drugi w głowicy. Nowsze od 99r mają tak jak Topcio pisze. Sprawdź wtyczki i masę na ECU to jest na bank problem elektryczny. Miałem ostatnio błąd zaworu sterowania zmiennymi fazami i się okazało że ulamał się jeden pin we wtyczce do ECU w
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Pin się ułamał? I jak to naprawiłeś?
Drop a gear and disappear!
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Takie reakcje temp to perfidny błąd w sygnale który podaje czujnik. W Fiatach gdy nagle rosła mi temp wystarczyło walnąć w deskę rozdzielczą od góry na zegarami bo złe wskazanie powodowały zimne luty przy wskaźniku. Po ich ponownym "przegrzaniu" wszystko wróciło do normy.
Tutaj wygląda to na problem tego samego typu, usterka elektryczna a nie mechaniczna.
Tutaj wygląda to na problem tego samego typu, usterka elektryczna a nie mechaniczna.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Zdecydowanie elektryka - dziś rano w chwilę po odpaleniu dostałem max temp i czerwoną kontrolkę, a później zgaśnięcie kontrolki i trwały opad wskazówki na zero. Czyli połączenie tego co kiedyś z tym co teraz.
Drop a gear and disappear!
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Wtyczka ma piny prawie identyczne jak w kostkach ISO do radia wyjąłem pin z kostki jednej i drugiej polutowałem kabel i działa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 lis 2018, 1:33
- Imię: Marcin
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Witam
Co może być przyczyną, że główny wentylator się nie uruchamia gdy silnik jest nagrzany?
Płyn się gotuje na rozgrzanym silniku po zgaszeniu gdy temperatura otoczenia wzrasta powyżej 10 stopni.
Czy przyczyną może być czujnik przy termostacie? Jak go sprawdzić ? Czy po wypięciu wtyczki na włączonym zapłonie wentylator powinien się uruchomić?
Z multiecuscan można uruchomić test WENTYLATOR 50%, 100% , WENTYLATOR 1 BIEG, natomiast test WENTYLATOR 2 BIEG nie działa.
Jest nowy termostat z nową pompą wody, czujnik został stary.
Jest to ostatnia usterka do wyeliminowania.
Co może być przyczyną, że główny wentylator się nie uruchamia gdy silnik jest nagrzany?
Płyn się gotuje na rozgrzanym silniku po zgaszeniu gdy temperatura otoczenia wzrasta powyżej 10 stopni.
Czy przyczyną może być czujnik przy termostacie? Jak go sprawdzić ? Czy po wypięciu wtyczki na włączonym zapłonie wentylator powinien się uruchomić?
Z multiecuscan można uruchomić test WENTYLATOR 50%, 100% , WENTYLATOR 1 BIEG, natomiast test WENTYLATOR 2 BIEG nie działa.
Jest nowy termostat z nową pompą wody, czujnik został stary.
Jest to ostatnia usterka do wyeliminowania.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe
Masz dwa bezpieczniki i dwa przekaźniki dla każdego biegu osobno. Jest 20vt? Który rok? Dość istotne informacje.Ostatnio miałem podobny problem. I był zonk z wiązka ECU -silnik. Był przerwany kabel sterujący przekaźnikiem drugiego biegu. Nie szukałem gdzie była przerwa. Pociągnąłem nowy przewód i zlutowałem przy skrzynce na nadkolu. ECU steruje masą przekaźniki. Serwisówka w dłoń ,miernik w dłoń i dwa przewody od ECU do skrzynki na nadkolu do sprawdzenia. Jeśli to benzyna do 98r to problem jest w zegarach. One sterują wentylatorem chłodnicy. I oszukuje czerwony czujnik. Drugi bieg zazwyczaj załączy się wtedy gdy wywali płyn. Chłodnice czyśiłeś? Na nadkolu masz bezpieczniki i przekaźniki. Sprawdź te elementy. Być może bezpiecznik padł lub przekaźnik. Po zdjęciu wtyczki z czujnika na włączonym zapłonie wentylator ma ruszyć na maks. Jeśli nie rusza to nie jest to wina czujnika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt