Witam, w moim nowym nabytku występuje problem polegający na chrupotaniu skrzyni przy wrzucaniu 3 i 4 biegu. Wygląda to na synchronizatory, ponieważ przy odpowiedniej przegazówce bądź trafnym wyczuciu da się to zrobić bez zgrzytu. Tak zostać nie może, chcę to naprawić.
Pytanie.
Czy wałki w skrzyni biegów między skrzyniami np z 2.4 itp są takie same? Synchronizatory mogłyby przypasować? Nie wiem czy różnica w przełożeniach jest zmieniana poprzez przeniesienie napędu już na mechanizm różnicowy czy poprzez różne średnice kół zębatych na wałkach.
Jeśli ktoś to rozkręcał mógłby się podzielić wiedzą. Kiedyś się odwdzięczę
//----
W eper zespół kół zębatych skrzyni biegów pokazuje jako ten sam element nawet między 2.0 16V. To wszystko jest zbyt piękne żeby było prawdziwe. Byłoby miło gdyby ktoś to potwierdził...
Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 6:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: W jaki sposób uratować poliftową skrzynię biegów? 20VT
Gdzieś były na forum tabelki z przełożeniami, w instrukcji obsługi też są (dostępna na forum chyba nadal jest ta instrukcja, tylko do przedlifta więc bez 20VT)...
Ale jeśli to tylko 2 synchronizatory to może nie będzie takiej tragedii finansowej i uda się kupić nówki(o ile jeszcze są dostępne)
Ale jeśli to tylko 2 synchronizatory to może nie będzie takiej tragedii finansowej i uda się kupić nówki(o ile jeszcze są dostępne)
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: W jaki sposób uratować poliftową skrzynię biegów? 20VT
Wygląda na to że synchronizatory pasują nawet od Cromy ale wiadomo jak się ma teoria do praktyki. Gdyby ktoś przez to już przeszedł byłoby mi łatwiej... Wyje też chyba któreś łożysko ale w tych czasach to nie powinien być problem.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów
Daniel - gratuluje nowego nabytku Jak uporasz się z synchronizatorami i zechcesz wymieniać łożyska - wal śmiało do mnie. Tak się składa, że siedzę w tym na co dzień... załatwimy taniej. Jak wymienisz jedno, to zaraz padnie drugie - skóra za wyprawę biorąc pod uwagę kolejną rozbiórkę, olej, uszczelniacze itd... Warto kupić komplet zwłaszcza, że i tak wszystko na wierzchu i zapomnieć raz na zawsze. Pogadamy w czwartek na spociku. Do zobaczenia, Tomek
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów
Lekko mnie zaskoczyłeś wiec dogramy temat osobiście na spocie
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V