Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów

Post autor: Energetyk » 17 paź 2016, 22:43

Witam, w moim nowym nabytku występuje problem polegający na chrupotaniu skrzyni przy wrzucaniu 3 i 4 biegu. Wygląda to na synchronizatory, ponieważ przy odpowiedniej przegazówce bądź trafnym wyczuciu da się to zrobić bez zgrzytu. Tak zostać nie może, chcę to naprawić.

Pytanie.
Czy wałki w skrzyni biegów między skrzyniami np z 2.4 itp są takie same? Synchronizatory mogłyby przypasować? Nie wiem czy różnica w przełożeniach jest zmieniana poprzez przeniesienie napędu już na mechanizm różnicowy czy poprzez różne średnice kół zębatych na wałkach.

Jeśli ktoś to rozkręcał mógłby się podzielić wiedzą. Kiedyś się odwdzięczę :D

//----

W eper zespół kół zębatych skrzyni biegów pokazuje jako ten sam element nawet między 2.0 16V. To wszystko jest zbyt piękne żeby było prawdziwe. Byłoby miło gdyby ktoś to potwierdził... :)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 6:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: W jaki sposób uratować poliftową skrzynię biegów? 20VT

Post autor: volf » 17 paź 2016, 23:09

Gdzieś były na forum tabelki z przełożeniami, w instrukcji obsługi też są (dostępna na forum chyba nadal jest ta instrukcja, tylko do przedlifta więc bez 20VT)...
Ale jeśli to tylko 2 synchronizatory to może nie będzie takiej tragedii finansowej i uda się kupić nówki(o ile jeszcze są dostępne) :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: W jaki sposób uratować poliftową skrzynię biegów? 20VT

Post autor: Energetyk » 17 paź 2016, 23:12

Wygląda na to że synchronizatory pasują nawet od Cromy ale wiadomo jak się ma teoria do praktyki. Gdyby ktoś przez to już przeszedł byłoby mi łatwiej... Wyje też chyba któreś łożysko ale w tych czasach to nie powinien być problem.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów

Post autor: szwagier-lublin » 18 paź 2016, 15:51

Daniel - gratuluje nowego nabytku :) Jak uporasz się z synchronizatorami i zechcesz wymieniać łożyska - wal śmiało do mnie. Tak się składa, że siedzę w tym na co dzień... załatwimy taniej. Jak wymienisz jedno, to zaraz padnie drugie - skóra za wyprawę biorąc pod uwagę kolejną rozbiórkę, olej, uszczelniacze itd... Warto kupić komplet zwłaszcza, że i tak wszystko na wierzchu i zapomnieć raz na zawsze. Pogadamy w czwartek na spociku. Do zobaczenia, Tomek
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 20vT - jak uratować poliftową skrzynię biegów

Post autor: Energetyk » 18 paź 2016, 15:56

Lekko mnie zaskoczyłeś wiec dogramy temat osobiście na spocie :)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”