Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 6:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 lis 2016, 13:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
vervę lałem do poprzedniego auta i było lepiej niż bez ;) uszlachetniacze i dodatki swoją drogą, a verva nie zaszkodzi :D
zawsze to kilka oktanów więcej i jest czystsza. Pierwszy bak to była zwykła on drugi to verva ;)
Zobaczymy jakie będą efekty. Tak czy inaczej po przejechaniu 100km cały czas pokazuje pełny bak plus zasięg na poziomie 1200km :D czyli bardzo sympatycznie.


Na górę
PostDodany: 24 lis 2016, 13:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Posty: 960
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze
Gracjan pisze:
vervę lałem do poprzedniego auta i było lepiej niż bez ;) uszlachetniacze i dodatki swoją drogą, a verva nie zaszkodzi :D
zawsze to kilka oktanów więcej i jest czystsza. Pierwszy bak to była zwykła on drugi to verva ;)
Zobaczymy jakie będą efekty. Tak czy inaczej po przejechaniu 100km cały czas pokazuje pełny bak plus zasięg na poziomie 1200km :D czyli bardzo sympatycznie.
Diesel to cetany ;) i raczej więcej ich nie uraczysz. to takie samo paliwo tylko właśnie zawiera te ulepszacze. I przez to niby czyści wtryski i inne wynalazki :-D Taniej wychodzi kupić butelkę za 10zl i samemu aplikować do baku, a efekt na pewno bardziej odczuwalny. Z kompa masz to spalanie czy sam o liczysz?

_________________
https://www.facebook.com/groups/LanciaKappaKlubPoland/


Na górę
PostDodany: 24 lis 2016, 13:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
póki co z kompa, ale raczej niewiele to przekłamuje teraz zalałem do pełna i zobaczymy ile przejadę do następnego tankowania.
Tak masz rację, że to cetany, mój błąd, ale jest ich więcej co prawda tylko o 4, ale zawsze ;) to trochę tak jak z 95 i 98 przynajmniej tak mi się wydaje.
Nikogo do jazdy na vervie nie zmuszam ja się po prostu przyzwyczaiłem ;)


Na górę
PostDodany: 24 lis 2016, 13:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Posty: 960
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze
Na kompie może Ci wyjść nawet 2l mniej niż w rzeczywistości. Przynajmniej Grande tak jest. Średnio i tak między 4.5-5,2l przy mojej jeździe bierze rzeczywistego, więc jest ekonomicznie, ale myślę, że to 3.7 też jest osiągalne bez problemu tylko nie mam na tyle cierpliwości żeby aż taki emerycki styl uprawiać :-D

_________________
https://www.facebook.com/groups/LanciaKappaKlubPoland/


Na górę
PostDodany: 24 lis 2016, 14:20 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9727
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
fedos pisze:
Diesel to cetany ;) i raczej więcej ich nie uraczysz. to takie samo paliwo tylko właśnie zawiera te ulepszacze. I przez to niby czyści wtryski i inne wynalazki :-D Taniej wychodzi kupić butelkę za 10zl i samemu aplikować do baku, a efekt na pewno bardziej odczuwalny. Z kompa masz to spalanie czy sam o liczysz?
Z cetanami to lekko mówiąc bzdura. Polecam zapoznać się z kartami parametrów danego rodzaju paliwa. Dostępne do wglądu na praktycznie każdej stacji. Jak znajdę to mogę Wam podrzucić karty z Shella (Lotos) ze stacji w Gdyni.
Dla przykładu Orlen czy Shell w paliwach premium gwarantują liczbę cetanową nie mniejszą niż 55, podczas gdy ich zwykły ON ma ok. 51.

Druga sprawa to smarność paliwa. Diesle Premium mają co najmniej 2x niższy wskaźnik smarności (im mniejszy tym lepiej) niż zwykły ON. Z tego co pamiętam to średnio jest to 200 do 400 (Premium vs. zwykły). A to właśnie smarność paliwa ma duży wpływ na trwałość takich elementów jak pompa CR czy wtryskiwacze.

Dodatki do paliwa zamiast paliwa premium są jak najbardziej na plus, ale nie te najtańsze za 10zł, bo te za bardzo nie wpłyną na poprawę parametrów paliwa. Warto zainwestować w nieco lepsze produkty LM czy Archoil, które czasem dają dość widoczną poprawę.

Jeśli macie ochotę trochę zgłębić temat dodatków do ON to polecam dwa wątki na forum AH.
:link: i :link:

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 24 lis 2016, 18:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja verve zacząłem lać do poprzedniego auta. Zrobiło się zrywniejsze, mniej paliło i mniej dymiło. staram się tankować na Orlenie należącym do koncernu a nie tych z franczyzy. Mam dwie czy trzy sprawdzone stacje i jest ok.
dodatek to głównie antyżel na zimę plus jakiś czyszczący wtryski od stp. Chociaż nie wiem czy teraz nie zdecyduje się na jakiś lepszy.
co do samych dodatkowe to myślę, że to podobnie jak z płukanka silnika. jeżeli jest sprawny to nie zaszkodzi.


Na górę
PostDodany: 24 lis 2016, 18:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 920
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
Gratuluję nabytku. Niech dzielnie służy. Dorzuć jeszcze jakieś fotki i będzie ok. Co do paliwa. Też stosuję Verve od dłuższego już czasu w prywatnych autach. Jeśli są dieslami oczywiście. Co do benzyny to moim zdaniem mija się to z celem chyba, że producent w instrukcji tego wymaga.

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Na górę
PostDodany: 07 gru 2016, 15:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
Udało się zrobić foty może nie są najwyższej jakości i tylko dwie na początek, ale zawsze lepsze to niż nic ;)

Obrazek

Obrazek

Zmierzyłem też spalanie. Nie jest źle po 700 km gdzie blisko 100 było po autostradzie ze średnią prędkością około 140 i ponad 100km w mieście na krótkich trasach, spalanie wyszło mniej więcej 5l/100, co prawda komputer pokazał 4.4, ale myślę, że to nie jest jakieś wielkie przekłamanie.

Pytanie jeszcze, dlaczego przy normalnej jeździe temperatura to około 70stopni, a gdy przejechałem się po autostradzie to udało się jej dobić do 90? Powinienem wymienić termostat?


Na górę
PostDodany: 27 gru 2016, 20:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
kolejne 900 km dobite do licznika.
Spalanie sukcesywnie spala wyszło 4.66, chociaż komputer pokazuje 4.1. Myślę, że to przez to, że przez tankowanie do pełna i trochę ON jest w rurce i przez jakiś czas jest niezmiennie pełny bak.
Może ktoś doradzić jak ogarnąć rozrząd w tym silniku?
zaraz strzeli 160 tysięcy. Nie wiem jak wcześniej auto było eksploatowane. Chciałem na wiosnę wymienić rozrząd i chyba wypadałoby też przy okazji zmienić pompę wody. Czy o czymś jeszcze powinienem pamiętać?
W poprzednich dwóch autach nie wymieniałem rozrządu, bo był na "wiecznym" łańcuchu. To jest moje pierwsze z ustalonym interwałem.
Teoretycznie miało to być przy 250kkm, ale boję się czekać aż tak długo.


Na górę
PostDodany: 08 sty 2017, 17:22 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
Gracjan pisze:
zaraz strzeli 160 tysięcy. Nie wiem jak wcześniej auto było eksploatowane. Chciałem na wiosnę wymienić rozrząd i chyba wypadałoby też przy okazji zmienić pompę wody. Czy o czymś jeszcze powinienem pamiętać?
W poprzednich dwóch autach nie wymieniałem rozrządu, bo był na "wiecznym" łańcuchu. To jest moje pierwsze z ustalonym interwałem.
Teoretycznie miało to być przy 250kkm, ale boję się czekać aż tak długo.
Hmmm, przecież w tym silniku też jest łańcuch... :roll:

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 sty 2017, 19:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 920
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
Z tego co się orientuję to każdy łańcuch ma jakiś ustalony interwał wymiany. W Praktyce wygląda to tak, że jeśli się łańcuch nie wyciągnie to raczej się go nie rusza. Ps. Pisałem ci o tym w oddzielnym wątku.

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Na górę
PostDodany: 08 sty 2017, 20:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
celowo napisałem "wiecznym" bo nigdzie nie było podanego interwału po jakim należy go wymienić. tutaj jest teoretycznie 250 tysięcy, ale z tego co piszą na różnych forach łańcuchy w tych silnikach potrafią strzelać nawet przy 160 tysiacach. stąd moje pytania i wątpliwości.


Na górę
PostDodany: 08 sty 2017, 21:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 920
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
A czy poza tym, że auto ma 160 tyś. przebiegu dzieje się coś co wzbudza twoje zaniepokojenie? Tzn. Stuka, puka. świszcze w okolicach silnika? Do tego masz problem z rozruchem. Jeśli nie to aż tak się nie martw. Zawsze dla pewności możesz podjechać do zaprzyjaźnionego mechanika. Niech ci wszystko posprawdza. Inna opcja to wizyta w ASO. Jako, że jesteś właścicielem pojazdu to może sprawdzą ci historię twojego auta w swojej bazie danych.
Aha i jeszcze jedno. To jest auto krajowe czy zza granicy?

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 16:54 przez Paweł Beski, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 09 sty 2017, 7:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
auto jest z Włoch przyjechało do Polski w styczniu zeszłego roku. W moim posiadaniu jest od listopada. Czy dzieje się coś dziwnego? Raczej nie. Chociaż wczoraj przy odpaleniu obroty delikatnie falowały różnice może 50-100 obrotów, ale właściwie tylko zaraz po odpaleniu później jest już normalnie.
Czy są niepokojące dźwięki. Trudno mi określić, ale raczej nie. Dodam, że gdy wymieniany był czujnik ciśnienia doładowania to samochód był podpięty pod komputer i nie pokazywało błędów.
Muszę dowiedzieć się ile kosztuje w aso podpięcie pod komputer i ogólne sprawdzenie samochodu, żeby wiedzieć co wymienić.
Stwierdzam, że to chyba ostatni używany samochód jaki kupuję, bo mam dość domyślania się i martwienia o czym poprzedni właściciel zapomniał.


Na górę
PostDodany: 20 sty 2017, 9:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Posty: 156
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz
kolejne 800km za nami albo nawet więcej :)
póki co bez problemowo, ale zbliża się wiosna i trzeba zacząć gromadzić części. Dla świętego spokoju przy wymianie oleju wymienię rozrząd i być może sprzęgło, ale to jeszcze zobaczymy.
Dziś Lancia przeszła przegląd i jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to różnica w sile hamowania ręcznego. Na jedno koło bardziej łapie.
Wciąż szukam felg na letni sezon, ale słabo z tym w internecie. Jak proszę o dodatkowe zdjęcia to oczywiście nikt nie może wysłać, albo nie odpisuje na wiadomości.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl