Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Dzięki wielkie za pomoc, a wiecie może czy jestem w stanie sprawdzić (metodą chałupniczą) czy jej wydajność jest ok?? tzn czy daje prawidłowe ciśnienie?
Pytam, ponieważ mam ostatnio taki dziwny problem: jak odpalam auto na zimnym (na benzynie) to praktycznie nie jeździ. Obroty falują, gaśnie, szarpie i wogule chodzi jakby nie chciała. Jak przełączy się na gaz to jest ok. Jak silnik się już zagrzeje i przełacze na benzyne to też jest wmiare ok(obroty troszkę falują).
Znalazłem tu na forum info, że powodem może być za słabe ciśnienie paliwa - dlatego pytam o pompe. Chociaż troszkę to dziwne, że jak się rozgrzeje to mu przechodzi. Bardziej mi to pasuje na jakiś czujnik temperatury albo coś takiego. Co o tym sądzicie??
Pytam, ponieważ mam ostatnio taki dziwny problem: jak odpalam auto na zimnym (na benzynie) to praktycznie nie jeździ. Obroty falują, gaśnie, szarpie i wogule chodzi jakby nie chciała. Jak przełączy się na gaz to jest ok. Jak silnik się już zagrzeje i przełacze na benzyne to też jest wmiare ok(obroty troszkę falują).
Znalazłem tu na forum info, że powodem może być za słabe ciśnienie paliwa - dlatego pytam o pompe. Chociaż troszkę to dziwne, że jak się rozgrzeje to mu przechodzi. Bardziej mi to pasuje na jakiś czujnik temperatury albo coś takiego. Co o tym sądzicie??
BYŁA: Kappa Turbo 5.20
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 1
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 2
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 1
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Witam
Mam dokładnie ten sam problem w 2.0t 20V
Obroty latają na zimnym gasnąć potrafi, cyrk że szkoda gadać.
Jak na Gaz zapodam to bez problemu. Problem też znika jak się jej ciepło zrobi.
Jak kolega znajdzie przyczyne to chetnie posłucham.
Ja dziś zmieniłem olej filtr powietrza filtr oleju świeczki i jutro będe sprawdzał czy coś pomogło.
Mam dokładnie ten sam problem w 2.0t 20V
Obroty latają na zimnym gasnąć potrafi, cyrk że szkoda gadać.
Jak na Gaz zapodam to bez problemu. Problem też znika jak się jej ciepło zrobi.
Jak kolega znajdzie przyczyne to chetnie posłucham.
Ja dziś zmieniłem olej filtr powietrza filtr oleju świeczki i jutro będe sprawdzał czy coś pomogło.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
U mnie na takie objawy pomogło wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy oraz węży doloty z "błotka" olejowego.W autku ze świstakiem zawsze coś tam oleju turbina napluje w dolot
Zaczyna teraz po ok. roku robić się to samo więc ponowię tą procedurę.
Zaczyna teraz po ok. roku robić się to samo więc ponowię tą procedurę.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Witam
U mnie to ani filtr ani świeczki. Wymienione i nie pomogło. Zrobiłem też czyszczenie kolektora dolotowego z oleju. Miałem specjalny płyn do czyszczenia dolotów. Za turbiną suchutko tylko taki delikatny film na ściankach kolektora. Ale za to od odmy sporo syfu. Też nie pomogło. Zrobiłem też czyszczenie sprężonym powietrzem krokowca przemyłem też go WD-40. Też nie pomogło. Jakoś dokładniej się go czyści ? Wogóle to rozebrać go jakoś można ? Wyglądał raczej na nierozbieralny. No narazie się mecze. Teraz będe próbował wymienić jeden z wtrskiwaczy bo ostatnio na kompie wychodziło że ECU ma z nim jakieś problemy. Ale coś czuje że to nie to . Tak to chyba czy zimny czy ciepły były by jakieś problemy.
No czasem mam taki objaw że nawet na ciepłym i to na gazie jak i na benzynie trzyma dość wysokie obroty biegu jałowego (2000-2500) . I bardzo ale to bardzo wolno schodzi niżej ( do 1000-750)
Pozdrawiam
U mnie to ani filtr ani świeczki. Wymienione i nie pomogło. Zrobiłem też czyszczenie kolektora dolotowego z oleju. Miałem specjalny płyn do czyszczenia dolotów. Za turbiną suchutko tylko taki delikatny film na ściankach kolektora. Ale za to od odmy sporo syfu. Też nie pomogło. Zrobiłem też czyszczenie sprężonym powietrzem krokowca przemyłem też go WD-40. Też nie pomogło. Jakoś dokładniej się go czyści ? Wogóle to rozebrać go jakoś można ? Wyglądał raczej na nierozbieralny. No narazie się mecze. Teraz będe próbował wymienić jeden z wtrskiwaczy bo ostatnio na kompie wychodziło że ECU ma z nim jakieś problemy. Ale coś czuje że to nie to . Tak to chyba czy zimny czy ciepły były by jakieś problemy.
No czasem mam taki objaw że nawet na ciepłym i to na gazie jak i na benzynie trzyma dość wysokie obroty biegu jałowego (2000-2500) . I bardzo ale to bardzo wolno schodzi niżej ( do 1000-750)
Pozdrawiam
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Witam mam ten sam problem w kappie 2.0 20VT jak odpalę gdy jest zimny silnik wskakuje na obroty ssania i po jakiejs chwili gdy ssanie maleje zaczynaja falować obroty i auto ma problem by przyspieszac, jak już silnik sie rozgrzeje wszystko jest ok minimalnie szarpie na małych obrotach. Widzę że są tu opisane podobne problemy, czy ktoś już doszedł co to było ? i ewentualnie od czego zacząć poszukiwania ?
Były:
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Witam kolege. Po pierwsze sprawdz przeplywke. Wychodzi ze pada mialem ten sam problem.Filtr miałem ok i po wymianie przepływki na orginał boscha wszystko jest ok falowanie ustało.Tylko małe ale nowy kosztuje 900zł. Mi udało sie po rabatach zejsc na 620zł. I niestety ten silnik na zamiennikach chodził nie będzie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
ok dzięki kolego, jak wpadnie mi trochę wolnej gotówki to zabiorę się za to możliwe że to właśnie to skoro miałeś podobny problem, póki co mam jeszcze sprzęgło do wymiany bo ślizga się przy większych obrotach ;/ i jakieś delikatne stukanie z tyłu z prawej strony może tuleja wahacza, więc trochę trzeba zainwestować ;D
Były:
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Falowanie ustało, odłączyłem klemy na 15 minut popsikałem wtyczkę od przepływomierza i nie ma już falowań ani szarpnięć, ciekawe na jak długo ;D
Były:
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Odgrzeję temat, bo i mnie spotkało to, co kolegów wcześniej. Zacznę od tego, że auto nie odpalało, gdyż wtryski przelewały paliwo. Zdiagnozowano walnięty przepływomierz. Przepływka podmieniona, auto odpala normalnie, ale na zimnym silniku nie ma siły. Jak się zagrzeje to jest poprawa, lecz w granicy 3-3,7 rpm łapie takiego muła, że strach wyprzedzać. Na autostradzie w tym zakresie obrotów trzeba długo czekać, aż się pozbiera. Chciałbym się dowiedzieć gdzie szukać potencjalnej usterki i czy przepływki są wymienne w grupie Fiat z danego okresu. Za wszelką pomoc ogromne dzięki
Pacjent - Lancia K 2.4 20v, rocznik 96.
Pacjent - Lancia K 2.4 20v, rocznik 96.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Podpinałeś kompa? Pokazuje jakieś błędy? Przepływka jest zamienne 2.0 20v oraz 2.4 20v co lepsze w 20vt siedzi ten sam wkład co w reszcie tylko obudowa się różni. Twój chyba ma końcówkę 111. Dolot szczelny? Czujniki sprawdzone? Zawór zmiennych faz rozrządu działa? Regulator ciśnienia paliwa sprawny?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Komp podpinany, błędów brak. Dolot szczelny, regulator działa. Które czujniki masz na myśli i jak sprawdzić ten zawór zmiennych faz rozrządu?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Jeśli brak błędów to pompa paliwa może umierać. Podepnij wskaźnik na zasilaniu listwy i sprawdź czy ciśnienie jest ok. Zawór zmiennych faz rozrządu masz obok korka wlewu oleju. Przekaźnik nim sterujący jest na podszybiu chyba pierwszy od strony pasażera. Słychać go jak wysterujesz go kompem lub podasz bezpośrednio 12v . ciśnienie paliwa ma być 3bary przy spawaniu gazu jeśli opada to albo pompa albo regulator. Nawet z odpietą przeplywką powinna wkręcić się bez problemu . Czujnik położenia wału lub rozrządu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Witam. Jestem po procesie wywalenia z obiegu filtra paliwa który znajduje się w koszu pompy. Nowy filtr założony został na przewodzie już poza bakiem.
Chyba nie muszę pisać jak wyglądał filtr w baku po (prawdopodobnie) setkach tysięcy kilometrów ? Smoła, przepływ paliwa bardzo utrudniony. Zupełnie nie logicznym jest założenie tam niewymiennego(!) wkładu, Włosi nie przewidzieli że silnik zrobi więcej niż 100 000km ?
W trakcie podobnej operacji jest jeszcze jeden użytkownik, cała w nim nadzieja że zrobi tutorial ze zdjęciami bo ja Nokią 6310i nie dałem rady
Pozdrawiam
Chyba nie muszę pisać jak wyglądał filtr w baku po (prawdopodobnie) setkach tysięcy kilometrów ? Smoła, przepływ paliwa bardzo utrudniony. Zupełnie nie logicznym jest założenie tam niewymiennego(!) wkładu, Włosi nie przewidzieli że silnik zrobi więcej niż 100 000km ?
W trakcie podobnej operacji jest jeszcze jeden użytkownik, cała w nim nadzieja że zrobi tutorial ze zdjęciami bo ja Nokią 6310i nie dałem rady
Pozdrawiam
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Co prawda u mnie żadnych konkretnych objawów jeszcze nie ma, ale też mam z tyłu głowy wymianę tego filtra bo przecież kiedyś trzeba. Pomysł z przełożeniem go na zewnątrz wydaje się dobry, w sumie nie wiem co może być trudnego w takiej przeróbce? Filtr w pompie jest jakoś tak zamocowany, że bez wkładu na miejscu coś innego działa źle albo w ogóle? Coś może jest tym wkładem blokowane i bez niego lata luźno?
Druga rzecz - czy może być jakiś konkretny powód dla takiego umieszczenia filtra? Podejrzewam, że jeżeli w ciągu 50 tysięcy km coś ci się tam zepsuje to będziemy wiedzieć.
Druga rzecz - czy może być jakiś konkretny powód dla takiego umieszczenia filtra? Podejrzewam, że jeżeli w ciągu 50 tysięcy km coś ci się tam zepsuje to będziemy wiedzieć.
Drop a gear and disappear!
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa 2.0 turbo 20V - gdzie znajduje się filtr paliwa?
Jakieś lepsze odczucia w jeździe po wymianie?