Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Cześć.
W sumie zdaję sobie sprawę, że auto tak ciężkie jak Thesis spali tyle ile mu się wleje, ale wydaje mi się, że 8.5 litra/100km (wskazania komputera ok. 6) przy emeryckiej jeździe na trasie to troszkę dużo. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny lekko zawyżonego (takie mam wrażenie) spalania? Co sprawdzone: hamulce po przeglądzie - nie są zapieczone, koła lekko się kręcą, wydaje się, że auto ma moc - zbiera się dosyć dobrze jak na swoją wielkość, pompa wtryskowa po regeneracji, ropa nigdzie nie wycieka
W sumie zdaję sobie sprawę, że auto tak ciężkie jak Thesis spali tyle ile mu się wleje, ale wydaje mi się, że 8.5 litra/100km (wskazania komputera ok. 6) przy emeryckiej jeździe na trasie to troszkę dużo. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny lekko zawyżonego (takie mam wrażenie) spalania? Co sprawdzone: hamulce po przeglądzie - nie są zapieczone, koła lekko się kręcą, wydaje się, że auto ma moc - zbiera się dosyć dobrze jak na swoją wielkość, pompa wtryskowa po regeneracji, ropa nigdzie nie wycieka
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km
Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.
Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Mniej więcej takiego spalania oczekiwałem W związku z tym, że auto świeże i jeszcze nie wiem na ile mogę mu zaufać na trasie z tempomatem jadę ok 100-110 km/h i poniżej 8.5 (z dystrybutora) nie zejdę. Ponoć były kiedyś robione wtryski - chyba od tego zacznę poszukiwania... Może jestem zbyt wymagający, ale chciałbym doprowawdzić auto do takiego stanu żeby wskazania komputera pokrywały się z dystrybutorem - chyba jest to możliwe - w Lybrze 2.4 150 km pomiędzy komputerem a dystrybutorem było max 5% różnicy po tankowaniu całego baku
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 432
- Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Zdecydowanie za dużo. Moja pali mniej przy tempomacie zablokowanym na licznikowe 160km/h. Do okolic 9 zbliża się przy jeździe 180km/h. Średnia z trasy (pół na pół autostrada i drogi niższych kategorii) to około 7 litrów mierzone. Na wyświetlaczu około 0,5 mniej. Oczywiście manual.
Sprawdź te wtryski, to może być dobry trop.
Sprawdź te wtryski, to może być dobry trop.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Sprawny 2.4 JTD - trasa do 120 km/h - 6 litrów, trasa do 160 km/h - 7.5 litra, miasto od 9 do 12 - oczywiście przy normalnej jeździe.
Sprawdzanie rozpocząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy i przepływomierza.
Z ciekawostek - jadąc spokojnie z działki uzyskałem wynik poniżej 5 litrów. Spalanie z kompa praktycznie pokrywa się ze spalaniem rzeczywistym.
Średnio w mieście 10 l/100 km a w trasie 7.5l/100 km.
Sprawdzanie rozpocząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy i przepływomierza.
Z ciekawostek - jadąc spokojnie z działki uzyskałem wynik poniżej 5 litrów. Spalanie z kompa praktycznie pokrywa się ze spalaniem rzeczywistym.
Średnio w mieście 10 l/100 km a w trasie 7.5l/100 km.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Cześć.
Dziś udało mi się zmusić do poprawnej pracy z interfejsem program Multiecuscan i mam logi. Log numer 1 - wieczorna jazda po mieście, log numer 2 - luźniejsza, acz krótka droga między miastami - tutaj udało się troszkę rozpędzić. Proszę o pomoc w interpretacji. Wydaje mi się, że z pierwszym wtryskiwaczem jest coś nie halo, nie rozumiem dlaczego zmierzona masa powietrza jest prawie dwa razy większa niż ilość oczekiwana no i EGR - otwarcie zaworu cały czas na 0%. W załączeniu pliki csv dla multiecuscan oraz xls dla MS Office. Aha - dręczy mnie błąd P1238 - przepływomierz podmieniony na sprawny i dalej w/w błąd się pojawia. Mam jeszcze jeden sprawny przepływomierz w Lybrze 2.4 10V 150km ale nie wiem czy jest sens podmieniać jeszcze raz?
Dziś udało mi się zmusić do poprawnej pracy z interfejsem program Multiecuscan i mam logi. Log numer 1 - wieczorna jazda po mieście, log numer 2 - luźniejsza, acz krótka droga między miastami - tutaj udało się troszkę rozpędzić. Proszę o pomoc w interpretacji. Wydaje mi się, że z pierwszym wtryskiwaczem jest coś nie halo, nie rozumiem dlaczego zmierzona masa powietrza jest prawie dwa razy większa niż ilość oczekiwana no i EGR - otwarcie zaworu cały czas na 0%. W załączeniu pliki csv dla multiecuscan oraz xls dla MS Office. Aha - dręczy mnie błąd P1238 - przepływomierz podmieniony na sprawny i dalej w/w błąd się pojawia. Mam jeszcze jeden sprawny przepływomierz w Lybrze 2.4 10V 150km ale nie wiem czy jest sens podmieniać jeszcze raz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Mam ten sam błąd p1238 od około 1.5 roku , nic z tym nie robię na razie bo według mnie auto jeżdzi normalnie od czasu do czasu delikatne wachnięcia obrotów ale spalanie mam w normie trasa ok.7 miasto do 9.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Ten błąd jest od zaworu EGR ,nie domyka się i fałszuje odczyty powietrza. Albo jest zasyfiony kolektor ssący. Sprawdź zawór czy aby na pewno się domyka. U kolegi w Thesisie Ramzes wyłączył EGR i zaślepiony został i koniec problemów spalanie na miejscu 9-11litrów trasa 7-7,5l/100km
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Odkręć i wyczyść porządnie EGR jakimś środkiem do mycia felg/silnika, rozruszaj sprężynkę i taki dinks cieniutki, powinien luźno chodzić i odbijać.
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 432
- Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Pokazuję i objaśniam:
Warto spojrzeć czy sprężynki zamykają "na szczelnie" nalać czegoś czyszczącego (jest specjalny preparat do czyszczenia egr'u ale jest słaby, nie polecam) i rozruszać sprężyny.
Dynks musi wystawać jakieś 5mm, po wciśnięciu powinien wrócić do pozycji wyjściowej. Powinien chodzić lekko i gładko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Ja EGR czyszczę benzyną,rozpuszczalniki się nie nadają.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Aaa! Ty o tym! No, jasne. Nie sqmalem o co common. Tak, rzeczywiscie. Ja to obrabialem nafta. I bardzo sobie ten specyfik chwale.
Dzieki za wyjasnienie.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Dzieki za wyjasnienie.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?
Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.