Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 09 maja 2017, 18:40

Cześć.
W sumie zdaję sobie sprawę, że auto tak ciężkie jak Thesis spali tyle ile mu się wleje, ale wydaje mi się, że 8.5 litra/100km (wskazania komputera ok. 6) przy emeryckiej jeździe na trasie to troszkę dużo. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny lekko zawyżonego (takie mam wrażenie) spalania? Co sprawdzone: hamulce po przeglądzie - nie są zapieczone, koła lekko się kręcą, wydaje się, że auto ma moc - zbiera się dosyć dobrze jak na swoją wielkość, pompa wtryskowa po regeneracji, ropa nigdzie nie wycieka ;)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Helios » 09 maja 2017, 20:06

Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 09 maja 2017, 20:17

Helios pisze: 09 maja 2017, 20:06 Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.
Mniej więcej takiego spalania oczekiwałem :) W związku z tym, że auto świeże i jeszcze nie wiem na ile mogę mu zaufać na trasie z tempomatem jadę ok 100-110 km/h i poniżej 8.5 (z dystrybutora) nie zejdę. Ponoć były kiedyś robione wtryski - chyba od tego zacznę poszukiwania... Może jestem zbyt wymagający, ale chciałbym doprowawdzić auto do takiego stanu żeby wskazania komputera pokrywały się z dystrybutorem - chyba jest to możliwe - w Lybrze 2.4 150 km pomiędzy komputerem a dystrybutorem było max 5% różnicy po tankowaniu całego baku ;)

DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: DamianWarmia » 09 maja 2017, 22:54

Zdecydowanie za dużo. Moja pali mniej przy tempomacie zablokowanym na licznikowe 160km/h. Do okolic 9 zbliża się przy jeździe 180km/h. Średnia z trasy (pół na pół autostrada i drogi niższych kategorii) to około 7 litrów mierzone. Na wyświetlaczu około 0,5 mniej. Oczywiście manual.
Sprawdź te wtryski, to może być dobry trop.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Bartek-Lodz » 09 maja 2017, 23:43

Sprawny 2.4 JTD - trasa do 120 km/h - 6 litrów, trasa do 160 km/h - 7.5 litra, miasto od 9 do 12 - oczywiście przy normalnej jeździe.
Sprawdzanie rozpocząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy i przepływomierza.
Z ciekawostek - jadąc spokojnie z działki uzyskałem wynik poniżej 5 litrów. Spalanie z kompa praktycznie pokrywa się ze spalaniem rzeczywistym.
Średnio w mieście 10 l/100 km a w trasie 7.5l/100 km.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 10 maja 2017, 21:40

Cześć.
Dziś udało mi się zmusić do poprawnej pracy z interfejsem program Multiecuscan i mam logi. Log numer 1 - wieczorna jazda po mieście, log numer 2 - luźniejsza, acz krótka droga między miastami - tutaj udało się troszkę rozpędzić. Proszę o pomoc w interpretacji. Wydaje mi się, że z pierwszym wtryskiwaczem jest coś nie halo, nie rozumiem dlaczego zmierzona masa powietrza jest prawie dwa razy większa niż ilość oczekiwana no i EGR - otwarcie zaworu cały czas na 0%. W załączeniu pliki csv dla multiecuscan oraz xls dla MS Office. Aha - dręczy mnie błąd P1238 - przepływomierz podmieniony na sprawny i dalej w/w błąd się pojawia. Mam jeszcze jeden sprawny przepływomierz w Lybrze 2.4 10V 150km ale nie wiem czy jest sens podmieniać jeszcze raz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: karmel41 » 11 maja 2017, 15:48

Mam ten sam błąd p1238 od około 1.5 roku , nic z tym nie robię na razie bo według mnie auto jeżdzi normalnie od czasu do czasu delikatne wachnięcia obrotów ale spalanie mam w normie trasa ok.7 miasto do 9.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: kond243 » 11 maja 2017, 16:21

Ten błąd jest od zaworu EGR ,nie domyka się i fałszuje odczyty powietrza. Albo jest zasyfiony kolektor ssący. Sprawdź zawór czy aby na pewno się domyka. U kolegi w Thesisie Ramzes wyłączył EGR i zaślepiony został i koniec problemów spalanie na miejscu 9-11litrów trasa 7-7,5l/100km
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Helios » 11 maja 2017, 16:29

Odkręć i wyczyść porządnie EGR jakimś środkiem do mycia felg/silnika, rozruszaj sprężynkę i taki dinks cieniutki, powinien luźno chodzić i odbijać.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: jjash » 11 maja 2017, 16:50

Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: DamianWarmia » 11 maja 2017, 17:39

Nafta też daje radę, ostatnio trenowałem ;)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Helios » 11 maja 2017, 18:11

jjash pisze: 11 maja 2017, 16:50 Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Pokazuję i objaśniam:

Warto spojrzeć czy sprężynki zamykają "na szczelnie" nalać czegoś czyszczącego (jest specjalny preparat do czyszczenia egr'u ale jest słaby, nie polecam) i rozruszać sprężyny.
Dynks musi wystawać jakieś 5mm, po wciśnięciu powinien wrócić do pozycji wyjściowej. Powinien chodzić lekko i gładko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: karmel41 » 11 maja 2017, 19:09

Ja EGR czyszczę benzyną,rozpuszczalniki się nie nadają.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: jjash » 11 maja 2017, 21:43

Aaa! Ty o tym! No, jasne. Nie sqmalem o co common. Tak, rzeczywiscie. Ja to obrabialem nafta. I bardzo sobie ten specyfik chwale.
Dzieki za wyjasnienie. :-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 12 maja 2017, 10:03

Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”