Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Czy ten silnik ma apetyt na olej? Wczoraj trasa 200km dzisiaj może ze 3 razy po 5 kilosów. 10 minut po zaparkowaniu patrze na stan a tam... na samiutkim czubku bagnetu zostało troszkę oleju. Mam się bać?
Re: Poziom oleju - Delta III 1.8 Di Turbo Jet
problem solved - odczekanie dłuższego czasu powoduje ze na bagnecie jest tyle ile powinno
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Poziom oleju - Delta III 1.8 Di Turbo Jet
Po przeczytaniu instrukcji obsługi (byle jakiego samochodu), można się dowiedzieć, że poziom oleju sprawdza się po 10-15 min. od wyłączenia silnika, na płaskiej, poziomej powierzchni...
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Ale Ty jesteś mądry... Po 10 minutach to w bravo miałem realny poziom oleju a tutaj muszę odczekać dłużej.
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Czytaj ze zrozumieniem jak mądrzejszy tłumaczy Nie chodzi o "realny" poziom oleju ale taki jaki masz mieć po kilku minutach od zgaszenia motoru. Tak mówi instrukcja i tego się trzymaj. Jak poczekasz dłużej to spłynie więcej oleju z "góry" silnika i poziom na bagnecie będzie wyższy. Dlatego też poziomu oleju nie sprawdza się na zimnym silniku
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
sprawdzenie oleju na zimnym silniku jest bardziej miarodajne niż na ciepłym
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Dla mnie bardziej "miarodajna" jest instrukcja ale zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy od konstruktora silnika. Jeśli producent założył, że poziom ma się sprawdzać na ciepłym to ja tak sprawdzam bo na zimnym poziom będzie zawsze wyższy.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Spoko. Konstruktor skrzyni aisin af40 nie zaleca wymiany oleju w skrzyni a liczni użytkownicy tych skrzyń robią na przekór i wymieniają przy 80 tyś. A ci co trzymają się ustaleń instrukcji obsługi płaczą przy 180 tyś. Druga sprawa: Jak często wymieniasz olej w aucie?
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Ja co 10-12 tyś lub częściej w zależności gdzie te km zrobiłem
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Ja co 15tys km ale nie to było tematem
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - poziom oleju
Z ciekawości zapytałem ogólnie książka książką ale trzeba brać poprawkę i uczyć się na cudzych błędach