Delta III - amortyzatory
- leszek0250
- Forumowicz/ka
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: prawie OPOLE
Re: Delta III - amortyzatory
zregenerowałem dwa amortyzatory w Nagengast - koszt 690zł/szt czas 10 dni (łącznie z wysyłką) i jest lepiej... ale nie jestem w stanie powiedzieć czy idealnie. Mimo wszystko auto wydaje mi się zbyt miękkie - nawet w trybie sport. Co prawda wymieniłem też opony - być może one są zbyt miękkie. Auto na 18 calach - zacząłem od Bridgestone Re050A, Pirelli Pzero, Kumho Ku39 - teraz Vredestein Ultrac vorti. na razie ok 3000km przejechałem - czas pokaże czy było warto.
- leszek0250
- Forumowicz/ka
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: prawie OPOLE
Re: Delta III - amortyzatory
z perspektywy czasu - po przejechaniu ok 20 tys km- lepiej kupić oryginał - charakterystyka auta zmieniła się masakrycznie - Mam dwie takie same delty - jedna jeszcze z oryginałami - i nie ma porównania.
Re: Delta III - amortyzatory
Dlatego ja wychodzę z założenia, że jak przyjdzie czas na moje nivo to wymieniam je na gwint i nawet brewka mi nie pyknie. Dla mnie charakterystyka pracy nivo to dużo poniżej oczekiwań
- leszek0250
- Forumowicz/ka
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: prawie OPOLE
Re: Delta III - amortyzatory
No to kwestia czego sie oczekuje - jeśli lepszego prowadzenia kosztem komfortu... to jak najbardziej
Ja rocznie ok 50 tys km robię po różnych drogach - nivo było OK.-rozsądny kompromis. Jeszcze do końca roku - potem trzeba się rozejrzeć za nową bryczką... chyba musi paść na Giulię
Ja rocznie ok 50 tys km robię po różnych drogach - nivo było OK.-rozsądny kompromis. Jeszcze do końca roku - potem trzeba się rozejrzeć za nową bryczką... chyba musi paść na Giulię
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III - amortyzatory
W temacie amortyzatorów przednich zwykłych udało mi się ustalić:
w modelach Stilo, Bravo II i Delta III, są takie same.
Pod warunkiem dostosowania do wersji silnikowych.
Podział jest na rozstaw otworów mocowania amortyzatora do zwrotnicy.
Rozstaw 58 mm pasuje do większości wersji, oprócz tych mocniejszych, gdzie rozstaw wynosi 70 mm
Takich jak np. Stilo 1.9 150 KM( osobiście sprawdzone)2.4 170KM, mocniejsze Delty III 190 KM I 200 KM.
Oczywiście nawet te ,,zwykłe amortyzatory" dzielą się na warianty np:do wersji sport tak jak Bravo II,są nieco utwardzone.
Albo zapewne o łagodniejszej charakterystyce do wersji panorama dach. Tak samo zresztą jak sprężyny zawieszenia.
Całą zabawę z dopasowaniem należy zacząć od sprawdzenia opisu charakterystyki amortyzatora.
Najlepiej dany amortyzator sprawdzić w kilku sklepach, bo jedne zamieszczają lakoniczne opisy, a drugie obszerne.
Podoba mi się postępowanie firm: Bilstein, i chyba SRL bo te akurat podają, że amortyzatory pasują i do Fiatów i do Lancii.
Tylne amortyzatory podobnie, z tą różnicą, że do Fiata Stilo Multiwagon są całkowicie inne, ponieważ różnią się górnym mocowaniem.
w modelach Stilo, Bravo II i Delta III, są takie same.
Pod warunkiem dostosowania do wersji silnikowych.
Podział jest na rozstaw otworów mocowania amortyzatora do zwrotnicy.
Rozstaw 58 mm pasuje do większości wersji, oprócz tych mocniejszych, gdzie rozstaw wynosi 70 mm
Takich jak np. Stilo 1.9 150 KM( osobiście sprawdzone)2.4 170KM, mocniejsze Delty III 190 KM I 200 KM.
Oczywiście nawet te ,,zwykłe amortyzatory" dzielą się na warianty np:do wersji sport tak jak Bravo II,są nieco utwardzone.
Albo zapewne o łagodniejszej charakterystyce do wersji panorama dach. Tak samo zresztą jak sprężyny zawieszenia.
Całą zabawę z dopasowaniem należy zacząć od sprawdzenia opisu charakterystyki amortyzatora.
Najlepiej dany amortyzator sprawdzić w kilku sklepach, bo jedne zamieszczają lakoniczne opisy, a drugie obszerne.
Podoba mi się postępowanie firm: Bilstein, i chyba SRL bo te akurat podają, że amortyzatory pasują i do Fiatów i do Lancii.
Tylne amortyzatory podobnie, z tą różnicą, że do Fiata Stilo Multiwagon są całkowicie inne, ponieważ różnią się górnym mocowaniem.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III - amortyzatory
Cześć,
czy ktoś z posiadaczy 1.6 jtdm zakładał amortyzatory przednie od Bravo II ? Jeśli tak to jakiej firmy amortyzatory możecie polecić?
Pozdrawiam
czy ktoś z posiadaczy 1.6 jtdm zakładał amortyzatory przednie od Bravo II ? Jeśli tak to jakiej firmy amortyzatory możecie polecić?
Pozdrawiam
AR 145 1.9TD
AR 147 1.9JTD 16V
Delta III 1.6JTD
AR 147 1.9JTD 16V
Delta III 1.6JTD
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 92
- Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Gryfice
- Kontakt:
Re: Delta III - amortyzatory
Byłem na przeglądzie i wykazało,że lewy przedni amoryzato działa tylko na 14 procent,zaznaczam że amortyzator jest o zmiennej charakterystyce tłumienia.
Moje pytanie brzmi czy mój komputer pokładowy powinien sygnalizować wcześniej tak duże zużycie,z właszcza że reszta amortyzatorów działa na wysokim poziomie procentowym.
Czy ktoś z was miał podobny problem
Moje pytanie brzmi czy mój komputer pokładowy powinien sygnalizować wcześniej tak duże zużycie,z właszcza że reszta amortyzatorów działa na wysokim poziomie procentowym.
Czy ktoś z was miał podobny problem