Witam, mam nieszczelną klimatyzację w Lybrze, nie wiem w jakim stanie jest cały układ, bo auto niedawno kupiłem. Po wypełnieniu azotem spryskałem węże i skraplacz mieszaniną wody z mydłem, jednak nic nie wynalazłem. W związku z tym pytam Was, Forumowicze, gdzie w Waszych Lybrach zdarzały się nieszczelności.
Pozdrawiam.
Lybra 2.4 JTD - nieszczelność klimatyzacji
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2017, 14:28
Lybra 2.4 JTD - nieszczelność klimatyzacji
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 20:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!!!
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Lybra 2.4 JTD - nieszczelność klimatyzacji
Oj życzę powodzenia
U mnie siadł przewód aluminiowy, który widać od spodu auta przy lewym kole. Wymiana jest dosłownie koszmarem - pół auta trzeba rozebrać (aku, podstawka aku, pompę ABS, serwo hamulców, dolot). Robię to od góry, spec od klimy chciał ściągać skrzynie (ale to by mu nic nie dało).
Zdjęcia są na FB - link w podpisie.
Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie rozbierania można dorobić wąż gumowy - koszt 200-250zł w zależności kto będzie Ci to zakuwał (mam namiar do gościa za 200zł) ale zdecydowałem się kupić oryginał - żałuje bo kupę czasu straciłem na rozbieraniu.
Jeśli padł Ci inny wąż są specjalne złączki do tego i nie trzeba nic demontować ale i tak pierwsze co to nabicie UV i znalezienie nieszczelności u mnie akurat syczało i dziura była wielka i widoczna.
U mnie siadł przewód aluminiowy, który widać od spodu auta przy lewym kole. Wymiana jest dosłownie koszmarem - pół auta trzeba rozebrać (aku, podstawka aku, pompę ABS, serwo hamulców, dolot). Robię to od góry, spec od klimy chciał ściągać skrzynie (ale to by mu nic nie dało).
Zdjęcia są na FB - link w podpisie.
Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie rozbierania można dorobić wąż gumowy - koszt 200-250zł w zależności kto będzie Ci to zakuwał (mam namiar do gościa za 200zł) ale zdecydowałem się kupić oryginał - żałuje bo kupę czasu straciłem na rozbieraniu.
Jeśli padł Ci inny wąż są specjalne złączki do tego i nie trzeba nic demontować ale i tak pierwsze co to nabicie UV i znalezienie nieszczelności u mnie akurat syczało i dziura była wielka i widoczna.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2017, 14:28
Re: Lybra 2.4 JTD - nieszczelność klimatyzacji
Tak, widziałem, że dostęp nie należy do najlepszych...
W którym dokładnie miejscu miałeś dziurę w wężu? U mnie nie syczy nic, ale po 24h zejdzie ciśnienie z 7bar na 3,5bar.
Ile orientacyjnie czasu zajęła Ci wymiana tego węża?
Pozdrawiam.
W którym dokładnie miejscu miałeś dziurę w wężu? U mnie nie syczy nic, ale po 24h zejdzie ciśnienie z 7bar na 3,5bar.
Ile orientacyjnie czasu zajęła Ci wymiana tego węża?
Pozdrawiam.
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Lybra 2.4 JTD - nieszczelność klimatyzacji
Ciężko to określić bo ja zawsze robie rzeczy dookoła czyli tam poczyszcze tu podmaluje. Jak na razie robilem 8h ale jeszcze nie zlozylem do końca. Bez zabawy w inne rzeczy do ogarnięcia w 4h bo musisz liczyc odpowietrzanie hamulcow. Dziura byla przy scianie grodziowej pod serwem.
Re: Lybra 2.4 JTD - nieszczelność klimatyzacji
Ze swojej strony polecam olać wymianę tego przewodu aluminiowego. Szybciej i taniej jest zrobić obejście na zakutych przewodach elastycznych. U mnie takie rozwianie działa od 4 lat. Jedyny problem to znalezienie osoby która potrafi to wykonaćVentura pisze: ↑20 sie 2017, 23:18 Oj życzę powodzenia
U mnie siadł przewód aluminiowy, który widać od spodu auta przy lewym kole. Wymiana jest dosłownie koszmarem - pół auta trzeba rozebrać (aku, podstawka aku, pompę ABS, serwo hamulców, dolot). Robię to od góry, spec od klimy chciał ściągać skrzynie (ale to by mu nic nie dało).
Zdjęcia są na FB - link w podpisie.
Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie rozbierania można dorobić wąż gumowy - koszt 200-250zł w zależności kto będzie Ci to zakuwał (mam namiar do gościa za 200zł) ale zdecydowałem się kupić oryginał - żałuje bo kupę czasu straciłem na rozbieraniu.
Jeśli padł Ci inny wąż są specjalne złączki do tego i nie trzeba nic demontować ale i tak pierwsze co to nabicie UV i znalezienie nieszczelności u mnie akurat syczało i dziura była wielka i widoczna.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes