Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Johnny » 11 lis 2017, 19:23

Dzięki za odpowiedź. Może mieć to jakikolwiek wpływ na prace centralnego zamka? czy ten centralny zamek nie ma jakies centralki sterującej? Powoli się poddaje..
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: kond243 » 12 lis 2017, 17:33

Jak masz ori kluczyk to steruje elektronika w lampce sufitowej. A w tunelu są przekaźniki. Jest rozpiska na forum. Posprawdzaj zasilanie i masy. U mnie w przekaźniku centralnego były zimne luty i albo działał jak chciał albo wcale. W końcu przelutowanie pomogło i działa
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: volf » 12 lis 2017, 18:16

Johnny pisze: 11 lis 2017, 19:23 Dzięki za odpowiedź. Może mieć to jakikolwiek wpływ na prace centralnego zamka? czy ten centralny zamek nie ma jakies centralki sterującej? Powoli się poddaje..
W zasadzie centralka sterująca to jest ten żółty przekaźnik, jak go nazwałeś...


Skoro jednak 4 razy wymieniany to któryś dobry być powinien, zasilanie/masa jest?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Johnny » 12 lis 2017, 18:54

Podłączyłem pod ten przekaźnik sterownik centralnego na pilota z otwieraniem klapy i tak: naciskam guzik na tym pilocie centralka cyka tj jakby prąd był, jak wyciągne przekaznik to po naciśnięciu kluczyka centralka milczy to samo jest jak wyciagne bezpiecznik czyli jakby prąd dochodzil.. spróbować dac nowa masę na tą kostkę od centralnego która wchodzi na przekaźnik? Bo ta czerwona kostka to chyba od alarmu?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: volf » 12 lis 2017, 20:38

A co się dzieje z tymi przekaźnikami w centralce jak dasz LOCK przy klamce przy zamkniętych drzwiach?
Masz jakiś miernik czy próbówkę i umiesz się nimi posługiwać?
Wkleję kawałek schematu, choć niezbyt czytelny ale nie znalazłem nic lepszego...
300 to właśnie centralka CZ a 95 jeden z zamków. Zasilanie na kabelku S a masa na N
cl (Custom).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Johnny » 12 lis 2017, 20:55

Napisze tak. Według mnie przekaźnik cz jest ok, prąd do niego dochodzi, jak dam lock to nic absolutnie się nie dzieje, na poprzedniej stronie wrzuciłem zdjęcie jakiejs "centralki" i okazuje się że ona jest od cz, nie działa mi centralny zamek plus nie świeci mi dioda od immo a z tego tematu viewtopic.php?t=70961 wynika że ta centralka jest za niego odpowiedzialna. Dokładniej schematy Rapekka. Musze zacząć od podmianki tej centralki... oby to było to
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: volf » 12 lis 2017, 21:14

Tamto co wrzuciłeś to nie jest żadna centralka od CZ. Dioda immo-zależy który rocznik auta, te poliftowe jej nie mają (znaczy sama dioda jest ale nie podłączona z immo)
W tym podlinkowanym temacie masz ładnie wybebeszoną centralkę i wisi tylko na kabelkach, pomierz coś niecoś, bo tak to raczej stoisz w miejscu... Pozwoliłem sobie zapożyczyć fotkę...
img-1690.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Johnny » 12 lis 2017, 22:02

Skoro tak piszesz... to muszę się znajomego zapytać czy będzie miał czas tam zajrzeć bo ja trochę słaby jestem z elektroniki... dzięki za odzew jak się uda ten centralny uruchomić na pewno napisze w czym był problem. Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Borek » 14 lis 2017, 20:45

W poliftowej dioda jest chyba podpięta pod immo, a na pewno ma związek z syreną. U mnie migała tylko gdy włączyłem syrenę, ale ponieważ dziadówa ma problemy i wyssała mi akumulator to jej nie włączam. :P
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: volf » 14 lis 2017, 21:12

Borek pisze: 14 lis 2017, 20:45 W poliftowej dioda jest chyba podpięta pod immo, a na pewno ma związek z syreną.
Nie jest, przynajmniej w tych co mają kontrolkę immo w zegarach.
A syrena czyli alarm to oddzielna kwestia i tam bierze udział druga połowa (kolor) diody.
W przedliftowych jest to dioda led 2-kolorowa a zmianę barwy uzyskujemy zmieniając polaryzację owej diody, bo ma tylko 2 wyprowadzenia (taka ciekawostka). Czy w poliftach jest ta sama dioda to nie wiem ale pewnie nie...
KAPPA TDS & JTD

assasinx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: assasinx » 01 lip 2020, 17:21

Mam drobne pytanie. Obecnie mogę zamknąć auto kluczykiem tylko z prawej strony, nie działa pilot. Czy można wymienić zamek centralny i siłowniki na uniwersalne, czy muszą być specjalnie do Lancii?

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Gepard » 02 lip 2020, 0:30

Wszystko masz opisane w tym temacie.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

assasinx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: assasinx » 08 lip 2020, 18:34

Tapicerka zdjęta, wygłuszenie też. Jak dobrać zdjąć te druty, które przekazują informacje z klamek do zamka? Na tym etapie utknąłem Należy wymontować klamkę tą od wewnątrz?

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Trucker » 08 sty 2021, 19:17

Założyłem nowy temat (viewtopic.php?f=102&t=83038&e=1&view=unread#unread), ale wydaje mi się, że tutaj jest lepsze do tego miejsce. Jakby coś, to ten podlinkowany proszę usunąć.
Od początku: Infocenter wywala błąd otwartych tylnych lewych drzwi. Próba zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy obojętnie którego mastera czy też pilota nie przynosi skutku - odbijają. Sprawdzony zamek w tylnych drzwiach - podłączony inny, już rozbierany przez kogoś, sprawny - przedzwoniony wg Stabrafa. Nadal nie da się zamknąć zamków. kond243 podpowiada wiązkę elektryczną. Wie ktoś gdzie wędrują przewody odpowiedzialne za przesył sygnału zamknięcia drzwi z zamków tylnych (lewego)?
Tylko czy jest sens sprawdzać przewody, jeśli przy zamkniętym zamku styki się rozwierają...? Jeśli byłaby przerwa w przewodach, to nie byłoby komunikatu o otwartych drzwiach - obwód otwarty, jak przy zamkniętym zamku.
Wyjąłem wtyczkę z zamka i Infocenter nadal wywala błąd otwartych drzwi.
Na wszelki wypadek sprawdziłem czy jest prawidłowa informacja przy otworzeniu pozostałych drzwi.
Tak więc może jest zwarcie przewodów idących od styku czujnikowego otwarcia/zamknięcia zamka...

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: volf » 08 sty 2021, 21:40

Może jeszcze sprawdź czy coś się zmieni jak wypniesz wiązkę tylnych drzwi na słupku :?:
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”