Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem

Bragada
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 06 sie 2012, 18:08
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica

Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem

Post autor: Bragada » 07 gru 2017, 16:01

Jeżeli wariator jest podłączony do walka sącego i następuje jego przybkokowanie to ma to wpływ na pracę silnika.
Jak rozrząd się nie kręci to silnik nie działa.
Lancia lycra 1.9JTD SW
Lancia Lybra 1.8 sedan 99r LPG

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem

Post autor: Helios » 07 gru 2017, 21:19

To ustrojstwo na górze tego wałka to wariator.
Gdzie on Ci się blokuje? Chyba, że na panewce : gafa :
Poczytaj na temat wariatorów, w jakich zakresach obrotów jest aktywny, co daje itp.
Ogólnie to nie ma bata, że od wariatora będzie silnik gasł.
Klepał Ci wcześniej wariator?
Zmień mechanika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem

Post autor: zygmunt1 » 07 gru 2017, 22:52

My się tu produkujemy, a tu takie, że jak rozrząd się nie kręci to silnik nie działa
8-O :?: :roll: : niepewny : : dance : : jump2 : : brawo : : spam :
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem

Post autor: Pawcio78 » 08 gru 2017, 7:08

Dobrze a gdybyśmy załozyli że (wiem że to mało prawdopodobne ale gdyby jednak) wariator się zablokował w ten sposób że przestawił na stałe koło zębate względem wałka? Silnik raczej nie powinien prawidłowo pracować, przynajmniej w zakresie obrotów kiedy wariator normalnie jest wyłaczony. Jeśli przy prawidłowo pracującym motorze podamy napięcie na zawór wariatora na biegu jałowym to w znacznym stopniu zakłóci to pracę silnika. Na forum alfy wspominano kilka razy o zablokowanym wariatorze, więc może to nie do końca nieprawda co pisze autor wątku?

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Bragada
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 06 sie 2012, 18:08
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica

Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem

Post autor: Bragada » 08 gru 2017, 10:26

Na forach Alfy i na innych forach gdzie jest opisywany wariatów można znaleźć informacje, że w momencie bardzo złego wariatora może dojść do jego blokady i zerwania rozrządu. Poprzedni właściciel użył zestawu naprawczego ale on niweluje tylko styki silnika. Nawet firma która regeneruje wariatora mówi ze zestaw nie zawsze można użyć.
Natomiast mój błąd jest taki, że nie wiem czy gasnący silnik jest wyeliminowany bo jeszcze nie oddano mi auta. Ale nalewki nie szarpie w czasie jazdy. Dziś może już odbiorę auto od mechanika to będę wiedział co było.
Lancia lycra 1.9JTD SW
Lancia Lybra 1.8 sedan 99r LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”