Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Martinez71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2015, 2:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Martinez71 » 06 gru 2017, 20:30

Witam. Jak w temacie. Proszę o poradę gdzie mogę zrobić remont układu wydechowego od kolektora do ostatniego tłumika. Katalizatory - złom, sondy - złom, tłumiki poza ostatnim złom. Nowy układ ok. 3000 do 4000 tys. euro i chyba nie do kupienia. Jeśli znacie jakieś firmy dorabiające tłumiki i katalizatory i sondy lambda na terenie woj. śląskiego, małopolskiego czy świętokrzyskiego (jestem z Ogrodzieńca i mogę te parę kilometrów pojechać) to proszę o namiary i polecenia. Tłumik końcowy mam wymieniony na Vektre C, ale pozotałe się rozpadły. Oczywiście jakaś rozsądna cena mile widziana. Może ktoś robił remont i może mi coś podpowiedzieć.
Proszę o pomoc. Jestem już zmęczony tym problemem.
Pozdrawiam Martinez71.
Jest: Alfa Romeo BRERA 2,2 Pb; Fiat BRAVO II 1,6 ON; Mitsubishi OUTLANDER 2.0 Pb; Lancia THESIS 3.0 V6 Pb+LPG

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: kond243 » 06 gru 2017, 21:16

Sondy te same co w Fiatach Alfach i Lanciach silniki 1.4 16v 1.2 8v t-jet nr końcowy sondy to 006. i pochodnych więc bez problemu nowe są dostępne. Ja mam wydech z diesla bez srodkowego tłumika i jest cicho za to z tylu ladny dźwięk. Katalizaror mozna zastosować jeden większy np magnaflow. Jeśli końcowy jest z VC to srodkowego możesz wywalić lub zastąpić przelotem np dużą puszką rozprężną. Dogiąć rury i po problemie. Tylko tłumikarz musi być ogarnięty.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Martinez71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2015, 2:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Martinez71 » 06 gru 2017, 21:36

Dzięki za odpow. Czyli z sondami OK - ogarnę. Nie chciałbym usuwać tłumików, ale czekam dalej. Natomiast zainteresowałeś mnie tym katalizatorem jak tylko jeden jeśli w 3.0 benzyna jest ich 4 i co to za katalizator, masz może jakieś dokładniejsze informacje.
Jeśli idzie o te tłumiki to chciałbym dorobić żeby było jak najbliżej do oryginału.
Jest: Alfa Romeo BRERA 2,2 Pb; Fiat BRAVO II 1,6 ON; Mitsubishi OUTLANDER 2.0 Pb; Lancia THESIS 3.0 V6 Pb+LPG

Martinez71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2015, 2:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Martinez71 » 06 gru 2017, 21:48

Znalazłem w necie tą firmę.
Czy montowałeś te katalizatory do Thesisa i czy miałeś jakieś doświadczenia z tymi katami. Tam jest bardzo mało miejsca na katy przy kolektorach wydechowych.
Jeszcze jedno pytanko - Czy ktoś wymieniał te katalizatory w 3.0 Pb i czy trzeba do tego wyjąć silnik???
Jest: Alfa Romeo BRERA 2,2 Pb; Fiat BRAVO II 1,6 ON; Mitsubishi OUTLANDER 2.0 Pb; Lancia THESIS 3.0 V6 Pb+LPG

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Bartek-Lodz » 07 gru 2017, 20:19

kond243 pisze: 06 gru 2017, 21:16 Sondy te same co w Fiatach Alfach i Lanciach silniki 1.4 16v 1.2 8v t-jet nr końcowy sondy to 006. i pochodnych więc bez problemu nowe są dostępne. Ja mam wydech z diesla bez srodkowego tłumika i jest cicho za to z tylu ladny dźwięk. Katalizaror mozna zastosować jeden większy np magnaflow. Jeśli końcowy jest z VC to srodkowego możesz wywalić lub zastąpić przelotem np dużą puszką rozprężną. Dogiąć rury i po problemie. Tylko tłumikarz musi być ogarnięty.
Nie mieszaj mu - on ma 3.0 - dwa katalizatory wstępne z kolektorami + dwa katy normalne i 4 sondy.
Sondy są po 100 - 120 PLN i to nie problem - problemem są katy na kolektorach - jak są poprzepalane to będą błędy o zły składzie mieszanki. Głównych katalizatorów uniwersalnym też bym nie zastępował - niestety V6 bardzo szybko sypie błędem w tym temacie.
Katalizatory główne mam w bardzo ładnym stanie - wstępnych z katalizatorami nie sprzedam ale widziałem chyba na alledrogo ew. trzeba pytać Heliosa.
O tłumiku końcowym od Vectry słyszałem ale na wysłane oczy widziałem i słyszałem ten od Saaba - nie wiem jak ten z Vectry ale ten z Saaba daje rade.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: kond243 » 07 gru 2017, 20:56

Nie mieszam wiem że 4ry katy są. Ja sam mam dwa w 20vt. Dwuch sond za katami w kolektorach się można pozbyć tzn wyłączyć je programowo. Więc z tym problemu niema. Do tego mozna założyć dwa mniejsze albo jeden większy na euro3 i bez tych durnych sond za katami będzie działać jak trzebaA wyłączenie tych sond i tak będzie tańsze jak kombinacje wymianą kolektorów. Bo przy wewnętrznej głowicy jest problem z dostaniem się do kolektora.Więc decyzja należy do właściciela.Osobiście polecam Magnaflow z metalowym wkładem.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Martinez71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2015, 2:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Martinez71 » 08 gru 2017, 16:09

Widzę dość rozbieżne zdania. Mam zaprzyjaźnionego mechanika, który zajmuje się moją Teresą i pozwolę sobie przedstawić jego zdania, otóż on uważa aby nie ruszać katów w kolektorach wydechowych z powodu trudnego dostępu i ciasnoty na ewentualne zamienniki, natomiast gdyby udało się do nich dotrzeć to proponuje wypruć z nich pozostałości ceramiki, przepuścić rurę odpowiedniej średnicy aby nie było rezonansu drugi rząd katów tak samo zaopatrzyć, zamontować nowe sondy lambda na emulatorach aby je oszukać a za to zrobić porządnie pozostałą część wydechu.
Co Panowie na takie rozwiązanie. Czekam na opinie znawców Teresek i nie tylko. Jakieś rozwiązanie muszę znaleźć.
Czy te sondy kupię w "autosklep24.pl"??

Jeszcze jedno pytanko co rozumiesz pod pojęciem "ładne katalizatory"? Jak sprawdzić czy nie wypalona ceramika w środku?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 16:13 przez Martinez71, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: Alfa Romeo BRERA 2,2 Pb; Fiat BRAVO II 1,6 ON; Mitsubishi OUTLANDER 2.0 Pb; Lancia THESIS 3.0 V6 Pb+LPG

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: kond243 » 08 gru 2017, 16:12

Na emulatorach sypnie błędami. Ecu co jakiś czas sprawdza pojemność katalizatorów. Wyłącz je programowo.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Martinez71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2015, 2:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Martinez71 » 08 gru 2017, 16:15

Czyli emulatory nie zdadzą egzaminu przy wypalonych ewentualnie przerobionych katach?? Czy masz pewność co do tej teorii??
Jest: Alfa Romeo BRERA 2,2 Pb; Fiat BRAVO II 1,6 ON; Mitsubishi OUTLANDER 2.0 Pb; Lancia THESIS 3.0 V6 Pb+LPG

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: kond243 » 08 gru 2017, 16:19

Mam niestety. Jeździłem moją Teresą na emulatorze i co trzy cztery dni błąd związany z katalizatorem że za małą pojemność i zly skład mieszanki.Testowałem też regulowane troszkę lepiej ale dalej co jakiś czas błąd. Teraz mam ori katalizator i jest ok. A Do strojenia i tak go zdemontuje. Jego miejsce zajmie część wydechu z Kappy i Katalizator Magnaflow 200cpsi.A sonda druga zostanie wyłączona w diabły.A 3.0 jest też chyba jest na bliźniaczym ecu boscha.Możesz spróbować wydlubać katy i założyć emulator.Drogo nie wyjdzie a zobaczysz jak będzie. Ja mam 20vt i akurat u mnie ten manewr nie przeszedł.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Martinez71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2015, 2:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Martinez71 » 08 gru 2017, 17:01

Dzięki za podpowiedź. Coś już wiem. Muszę się zastanowić.
Niemniej nadal jestem otwarty na dalsze rozwiązania.
Jest: Alfa Romeo BRERA 2,2 Pb; Fiat BRAVO II 1,6 ON; Mitsubishi OUTLANDER 2.0 Pb; Lancia THESIS 3.0 V6 Pb+LPG

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: Bartek-Lodz » 08 gru 2017, 17:12

To ja poproszę namiar na serwis, który programowo wyłączy mi sondy lambda - poproszę adres i jakiś telefon albo mail kontaktowy. Jak robiłem program dla 3.2 to mi fachury powiedzieli, że ten sterownik jest dość problematyczny i pewnych kwestii nie można pominąć. Problemem jest nawet cofnięcie przebiegu. Pewne jest to, że emulatory powodują co jakiś czas błąd.
Także jeszcze raz prośba - DANE SERWISU PROSZĘ.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 - tłumiki, katalizatory uszkodzone

Post autor: kond243 » 09 gru 2017, 11:55

Rozmawiałem dziś z odpowiednią osobom i wiem na 100% że te sondy da się wyłączyć, 3.2 bez problemu osiągnie 270km do tego procedura startu i wiele innych modów można zrobić. Wysłałem pw z dsnymi kontaktowymi. Wyłączenie sond od ręki.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”