Delta III - dołożenie tempomatu

krwi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2016, 9:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: krwi » 27 wrz 2016, 9:30

Cześć,

czy wiecie może jaki numer katalogowy ma sama manetka do tempomatu (w ePerze jakoś nie mogę znaleźć, jedynie całego "pająka") oraz dolna obudowa z wycięciem pod nią?

krwi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2016, 9:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: krwi » 07 paź 2016, 21:53

Wiecie może czy manetka tempomatu do Delty jest taka sama jak w Bravo?

krwi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2016, 9:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: krwi » 19 paź 2016, 22:48

Już wiem więc mogę sobie sam odpowiedzieć: tak manetka jak również obudowa kierownicy jest identyczna jak w Bravo.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Dawid » 20 paź 2016, 8:02

krwi pisze:Już wiem więc mogę sobie sam odpowiedzieć: tak manetka jak również obudowa kierownicy jest identyczna jak w Bravo.
W stilo też jest taka sama manetka i możną ją spokojnie założyć.Różni się jedynie kolorem.Jest nieco jaśniejsza.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: geowik » 21 paź 2016, 22:55

krwi pisze:Już wiem więc mogę sobie sam odpowiedzieć: tak manetka jak również obudowa kierownicy jest identyczna jak w Bravo.
Potwierdzam
Dołożony tempomat z bravo działa bez zarzutu.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: piterstilo » 06 lut 2017, 19:48

Dzisiaj postanowiłem połączyć pragnienie z koniecznością.
Zakupiłem za 140 pln cały zestaw przełączników: kierunkowskazów, wycieraczek i manetkę tempomatu w jednym.
Chciałem mieć tempomat ( miałem w Bravo i się przyzwyczaiłem), a okazało się, że manetka wycieraczek jest niesprawna.
Nie działa funkcja spryskiwania przedniej szyby. Poprzedni właściciel tak podłączył, że uruchamiając płyn na tylną szybę, teraz leci z konieczności na przednią. Niestety, jednocześnie włącza się tylna wycieraczka, która pracuje na sucho.
Mam nadzieję, że nie będzie problemu z montażem? Oprócz oczywiście dodatkowego otworu na tempomat.
Wersja ORO rok prod. 2008.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: piterstilo » 16 lut 2017, 19:36

Gdyby się ktoś pytał, to przełącznik pod kierownicę bez tempomatu, został zamieniony na taki z tempomatem.
Wszystkie kostki były i pasowały. Działają wszystkie funkcje.
Jedyny problemik to dolna osłona.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: nowin » 02 cze 2017, 15:39

piterstilo pisze: 16 lut 2017, 19:36 Gdyby się ktoś pytał, to przełącznik pod kierownicę bez tempomatu, został zamieniony na taki z tempomatem.
Wszystkie kostki były i pasowały. Działają wszystkie funkcje.
Jedyny problemik to dolna osłona.
Mam pytanko odnośnie tempomatu. Czy jak kupiłeś przełącznik zespolony i wymieniłeś na taki od razu z manetką do tempomatu, to musiałeś jeszcze ciągnąć jakieś dodatkowe kable, czy już wiązka która idzie do przełącznika z opcją tempomatu ma wszystkie potrzebne kable? Musiałeś też coś włączać w kompie? Czy kupowałeś cały przełącznik zespolony od Bravo, czy od Delty, są jakieś różnice?
Czy Twój fabryczny przełącznik zespolony miał wejście na wtyczkę tempomatu?
U mnie z tego co wcześniej patrzyłem na bank nie ma wejścia, więc muszę kupić cały przełącznik zespolony, i zastanawiam się czy mogę kupić od Bravo II czy musi być od Delty i czy będę musiał ciągać jeszcze jakieś kable.
Ogólnie mam Deltę z 2008r. wg. VIN wersja Argento (Srebro)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: piterstilo » 02 cze 2017, 22:30

Przełącznik kupiłem na portalu wiadomo jakim. Akurat trafił się do Delty.
Został zamontowany i od razu, działał. Wszystko pasowało bez żadnych przeróbek.
Bez ingerencji kompa zadziałał.
Wersja ORO, Delta 2008 r. kupiona w salonie w Polsce.
Oczywiście dolna osłona kolumny kierowniczej do przeróbki albo do wymiany.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: nowin » 05 cze 2017, 12:34

A pamiętasz czy Twój fabryczny przełącznik zespolony miał też wejście na wtyczkę tempomatu?

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: piterstilo » 07 cze 2017, 17:36

nowin pisze: 05 cze 2017, 12:34 A pamiętasz czy Twój fabryczny przełącznik zespolony miał też wejście na wtyczkę tempomatu?
W dolnej części przełącznika fabrycznego jest białe gniazdko na wtyczkę.
Do tego są jeszcze dwa czarne, ale te są umieszczone obok siebie,w górnej części.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

kamikadze
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2017, 13:19
Imię: Michał

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: kamikadze » 21 gru 2017, 13:29

Witam wszystkich, zainspirowany tym wątkiem kupiłem przełącz zespolony od delty iii z silnikiem 1.4 (jak rozumiem pojemność nie powinna mieć znaczenia) do tego osłonę pod wersję z tempomatem do mojej delty twinturbo 1.9, z 2008 roku w wersji platinium. Po odkręceniu kierownicy okazuje się że wtyczka pod tempomat jest, ale z doprowadzonym tylko jednym przewodem.

Zgaduję że to za mało i pozostałe 4 przewody trzeba pociągnąć od ECU. Czy dysponuje ktoś z Was schematem które piny wtyczki tempomatu pod które piny wtyczki ECU trzeba podpiąć aby wszystko działało? Czy trzeba podłączyć coś jeszcze?

@granit: Czy możesz podzielić się swoim doświadczeniem lub obiecanym manuałem ;)

Pozdrawiam Michał
--edit--
z wątku na innym forum wynika że schemat w zależności od wersji silnika jest następujący:
Function: On/Off Restore Reduce Set/Increase
1.4 90hp 58 41 8 9.
T-Jet 85 61 86 84.
M-Jet 77 38 78 56
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kamikadze
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2017, 13:19
Imię: Michał

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: kamikadze » 29 gru 2017, 11:53

Tempomat zamontowany i wszytko działa. Prawie wszystko - przycisk RES wydaje się nie reagować. Czy miał ktoś z Was podobny problem?

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Dawid » 29 gru 2017, 16:45

Robiłeś osiowanie proxy?

Wysłane z Galaxy S8

Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Tomzik » 29 gru 2017, 17:17

Żeby ten przycisk reagował to trzeba jechać z niewiele mniejszą prędkością niż zadana, jak różnica między aktualną a zadaną jest za duża (wydaje mi się z praktyki, że to w granicach kilkunastu km/h) to brak reakcji po wciśnięciu tego przycisku.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”