Delta III - dołożenie tempomatu

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: FXX » 29 gru 2017, 21:08

Tomzik pisze: 29 gru 2017, 17:17 Żeby ten przycisk reagował to trzeba jechać z niewiele mniejszą prędkością niż zadana, jak różnica między aktualną a zadaną jest za duża (wydaje mi się z praktyki, że to w granicach kilkunastu km/h) to brak reakcji po wciśnięciu tego przycisku.
Trochę dziwne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że w innych samochodach z grupy FCA jak AR156, AR159 czy Lancia Lybra różnica prędkości rzędu kilkudziesięciu kilometrów na godzinę, nie robiła problemu.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Tomzik » 29 gru 2017, 23:40

Cytując za instrukcją:

PRZYWRÓCENIE ZAPAMIĘTANEJ PRĘDKOŚCI
Jeżeli urządzenie zostanie wyłączone, na przykład naciskając pedał hamulca lub sprzęgła, zapamiętaną prędkość można przywrócić w następujący sposób:
- przyspieszyć stopniowo do momentu uzyskania prędkości zbliżonej do prędkości zapamiętanej;
- włączyć wybrany bieg w momencie zapamiętania prędkości;
- nacisnąć przycisk RES

Jak dla mnie to logiczne i dobre.

Działanie w 159 czy Lybrze jest lekko ***, mając zadane tzw. licznikowe 150 i hamując do setki po wciśnięciu pamięci fura mi wyrwie z pełnym (lub prawie) gazem do przodu aż do 150. Bynajmniej w Delcie tak robi. Na szczęście właśnie tylko kilka-kilkanaście km/h a nie więcej.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: FXX » 30 gru 2017, 1:17

Ja jednak jestem zdania, że to mało logiczne i średnio przydatne - po co mi przycisk skoro i tak muszę sobie przyśpieszać do zadanej prędkości.
Zwłaszcza, że tempomatu używam na autostradach i jak muszę zwolnić to potem tylko klik, i samochód sam wraca do poprzedniej prędkości.
I wbrew temu co piszesz to w AR159 (w Lybrze nie pamiętam jak to było) nie rwie pełnym gazem do przodu ;)

PS. Przynajmniej, nie bynajmniej ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Rumcyk27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Rumcyk27 » 29 kwie 2018, 17:55

Mam do czytelników i użytkowników ogromną prośbę, jako u mnie brak wtyczki - pomimo posiadanej ver ORO, szukając jakiejkolwiek dokumentacji do tego modelu zawsze człowiek napotyka na jakieś dziwne problemy.
Znalazłem kiedyś na forum Fiata Bravo, jak jeden człowiek wkładał tempomat do Fiacika w ten sam sposób, którym ja to będę musiał zrobić, tylko że on miał diesla,a ja Pb. Zgodnie z tym, co on opisywał powinienem podpiąć się do pinów komputera opisanych w programie eLearn. Patrząc jednak pod tym kątem, zapewne mój sterownik poszedłby z dymem, a żona by mnie z domu wy....kopała - bo to jej wozidełko. Nie mnie jednak znalazłem na jakiejś chyba tureckiej stronie podłączenie tempomatu do ..... Fiata Linea. Tam ilość pinów w kostce odpowiadałaby temu, co ja mam podane w swoim sterowniku ( nie mam opisu sterownika bo nigdzie nie mogłem znaleźć, może źle szukałem). Przechodząc do meritum, czy byłaby możliwość aby ktoś sprawdził, do jakiego pinu w sterowniku przychodzi przynajmniej jeden z pinów?? Rozwiąże mi to problem z jego podłączeniem.
Obrazek
Podłączenie, które wydaje mi się, że będzie jak najbardziej właściwe, to oczywiście te z opisem 1.4 TJ, z pinami od 61 do 86.

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: nowin » 10 maja 2018, 14:34

Wg. tego co znalazłem do bravo 1.4 t-jet jest bardzo podobnie, tylko jest zamieniony pin 12V z pinem 85

http://www.davole.com/wp-content/upload ... market.pdf

Rumcyk27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Rumcyk27 » 23 maja 2018, 12:43

Zamiana tego pinu akurat chyba nie będzie takim problemem, bo jak go włączysz, to na linii i 85 i on/off powinno być napięcie 12V. Znalazłem gdzieś na forum Fiata Linea, że właśnie zamienili te piny i było bez problemów

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: ceva » 23 maja 2018, 15:13

A czy przy dokładaniu tempomatu nie trzeba jeszcze zmienić włącznika pedału hamulca z dwupinowego na czteropinowy?
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: nowin » 23 maja 2018, 22:40

ceva pisze: 23 maja 2018, 15:13 A czy przy dokładaniu tempomatu nie trzeba jeszcze zmienić włącznika pedału hamulca z dwupinowego na czteropinowy?
Nie trzeba

Michaelo Angelo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2019, 16:59
Imię: Michał

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Michaelo Angelo » 08 paź 2019, 19:59

A powiedz mi manetke miałeś od delty czy bravo II?

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: nowin » 28 paź 2019, 15:55

Miałem od bravo II, jest dokładnie taka sama

Awatar użytkownika
Youleck
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
Imię: Julian
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: Youleck » 02 lis 2019, 10:47

Ja mam manetkę od stilo :-)

Pzdr,
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: ElPaul » 03 sty 2020, 18:26

Czy ktoś prowadził wiązkę do tempomatu i może się pochwalić instrukcją?

grzesik_w
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 maja 2013, 18:45
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

Post autor: grzesik_w » 15 sty 2020, 0:47

Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby w Delcie nie było wiązki. Jeśli jednak jej faktycznie nie ma, to powinna mieć zastosowanie ta instrukcja ze Stilo: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=574
W niektórych przypadkach w Stilo trzeba się jednak podpinać bezpośrednio pod piny ECU - a to już nie jest fajne. W instrukcji z linka wszystko jest wyjaśnione.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”