Musa - problem z przełączaniem biegów
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2011, 22:47
- Imię: Kasia
- Lokalizacja: Rybnik
Musa - problem z przełączaniem biegów
Witam,niech mi ktoś coś mądrego podpowie ,mam Lancie Musa 1.9 Multijet przez te mrozy pojawił się problem.Mimo że autko odpala bez problemu to nie mogę jechać bo zamarza skrzynia biegów,nie da się wrzucić żadnego biegu,po 20 min grzania silnika odpuszcza i jest wszysko super ,jak tylko stoi 20min znowu nie da się wrzucać biegów,katastrofa ,może ktoś miał taki problem?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 3:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednich działach oraz poprawnie tytułować!!!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednich działach oraz poprawnie tytułować!!!
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Skrzynia biegów lancia musa
Według mnie to są dwie możliwości:
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów. Ale to mało prawdopodobne bo jakiś bieg dało by się wbić.
2. Wymiana linki zmiany biegów (Jeśli takie występują). Dostała się wilgoć i zamarzają. Można spróbować nasmarować ale raczej na długo to nie pomoże.
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów. Ale to mało prawdopodobne bo jakiś bieg dało by się wbić.
2. Wymiana linki zmiany biegów (Jeśli takie występują). Dostała się wilgoć i zamarzają. Można spróbować nasmarować ale raczej na długo to nie pomoże.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2011, 22:47
- Imię: Kasia
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Skrzynia biegów lancia musa
Dzięki za odpowiedź mam nadzieję że te linki da się jakoś osuszyć i czymś zabezpieczyć przed zamarzaniem,bo nerwicy mozna dostac jak odpalasz bez problemu i nie pojedziesz.... pozdrawiam
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Skrzynia biegów lancia musa
Niby linki to miała być zaleta bo nie przenoszą drgań do wnętrza, ale jak popatrzysz trochę w necie to jest dosyć częsty problem.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 lip 2014, 7:08
- Lokalizacja: Lublin
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
ok, linki. Apropo linek. Wie ktoś czy te linki pasują z jakiegos innego pojazdu, czy są zamienniki? Moje się ponoć powycierały i mam się nastawić na wymianę w niedalekiej przyszłości, a z tego co się dowiedziałem koszt takiej zabawy to ok 1200 zł.
jest: Musa 1.3 Multijet (2009), Trabant 601s (1985), Phedra 2.0JTD (2003)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:29
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
1200- dużo! Zakładam że większość to robota. Linki ciężko dostać, pasować będą oczywiście od idei 1.3, ale to wiemy wszyscy. Sprawdzę w poniedziałek, wtorek u siebie w Krakowie, jest tu gość (ItalCars) który od lat wozi włoszczyznę i ma nawet Musę na części.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 lip 2014, 7:08
- Lokalizacja: Lublin
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
hmm, no właśnie mechanik stwierdził, że to towar trudny do dostania - niezależnie od auta i pozbawiony zamienników, stąd 1200 zł. Robociznę wycenił na ok 300zł, przy czym ja pojedyncze linki na alledrogo widziałem nawet grubo poniżej 100zł.
Czy te linki faktycznie się tak wycierają, czy winne jest też coś innego. Powiedzmy styl jazdy itp.?
Czy te linki faktycznie się tak wycierają, czy winne jest też coś innego. Powiedzmy styl jazdy itp.?
jest: Musa 1.3 Multijet (2009), Trabant 601s (1985), Phedra 2.0JTD (2003)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
u ojca w focusie kiedys linka całkiem pękła i został na dwójce - dało sie tak na szczęście do warsztatu 2 kilometry przez miasto dojechać (dobrze że nie na 5 czy wstecznymzasciankowy pisze:
Czy te linki faktycznie się tak wycierają, czy winne jest też coś innego. Powiedzmy styl jazdy itp.?
jest : Lancia Musa ORO 1.4 16v 2005' ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris 2008'
było : Honda Civic 5D 1.4iS 1997'
było : Honda Civic 5D 1.4iS 1997'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 paź 2014, 23:13
- Imię: pawel
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Ten sam problem lancia Musa 1.9
przyczyna zamarzające linki. Możliwy zakup tylko w oryginale cena ok 1200zł
Nie kupując nowych Problem rozwiązany
Tak więc demontaż linek - konieczny demontaz akumulatora od strony skrzyni i plastików od strony lewarka plus uchwyty plastik od strony kabiny i metalowy od strony silnika jest trochę zachodu.
Najpierw ok 20 godzin linki ogrzewane na piecu w pozycji pionowej temperatura ok 60 stopni - co jakiś czas poruszałem cięgna żeby pomóc wyparować wodzie z wewnątrz. Następnie wstrzykiwałem do pancerza bardzo powoli poruszając cięgnem olej syntetyczny silnikowy. Żmudna robota bo w zasadzie miejsca na wlewanie brak (kropelka po kropelce) bawiłem sie tak z nimi około 2 godziny. Na kolejny dzień ponownie suszenie i jeszcze raz wlewanie oleju. pod osłonki na końcach linek dałem dobry smar i tyle.
Obecnie Temperatury -11 , -13
a lewarek chodzi lepiej niż wcześniej w lecie.
(uwaga w moim przypadku wd 40 nie pomagało, nawet moczenie w olejach całą noc - tylko wstrzykiwanie połączone z poruszaniem cięgna)
przyczyna zamarzające linki. Możliwy zakup tylko w oryginale cena ok 1200zł
Nie kupując nowych Problem rozwiązany
Tak więc demontaż linek - konieczny demontaz akumulatora od strony skrzyni i plastików od strony lewarka plus uchwyty plastik od strony kabiny i metalowy od strony silnika jest trochę zachodu.
Najpierw ok 20 godzin linki ogrzewane na piecu w pozycji pionowej temperatura ok 60 stopni - co jakiś czas poruszałem cięgna żeby pomóc wyparować wodzie z wewnątrz. Następnie wstrzykiwałem do pancerza bardzo powoli poruszając cięgnem olej syntetyczny silnikowy. Żmudna robota bo w zasadzie miejsca na wlewanie brak (kropelka po kropelce) bawiłem sie tak z nimi około 2 godziny. Na kolejny dzień ponownie suszenie i jeszcze raz wlewanie oleju. pod osłonki na końcach linek dałem dobry smar i tyle.
Obecnie Temperatury -11 , -13
a lewarek chodzi lepiej niż wcześniej w lecie.
(uwaga w moim przypadku wd 40 nie pomagało, nawet moczenie w olejach całą noc - tylko wstrzykiwanie połączone z poruszaniem cięgna)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:29
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Witam.
U mnie też był taki problem. Też demontowałem, smarowałem, pomogło na rok. W tym roku nie przymarzały, ale wieloletnie zamarzanie odbiło się na stanie linki wybierającej i pękła. Szukałem i znalazłem linkę robioną w Polsce za 200 zł. Firma LINOR, pod Warszawą. Potwierdzam, że wszystko pasuje, jakość ok. Też stanąłem przed wizją, że ASO Fiata ściągnąć ode mnie 1100 zł.
Pozdrawiam
U mnie też był taki problem. Też demontowałem, smarowałem, pomogło na rok. W tym roku nie przymarzały, ale wieloletnie zamarzanie odbiło się na stanie linki wybierającej i pękła. Szukałem i znalazłem linkę robioną w Polsce za 200 zł. Firma LINOR, pod Warszawą. Potwierdzam, że wszystko pasuje, jakość ok. Też stanąłem przed wizją, że ASO Fiata ściągnąć ode mnie 1100 zł.
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 paź 2014, 23:13
- Imię: pawel
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Po roku używania mogę ocenić swoją naprawę. Linki po opisanej przeze mnie wyżej naprawie pięknie chodziły aż do tego roku i pierwszych mrozów. Dzisiaj -8 i brak biegów. Pozostaje kupno nowych. Gdybym trafił na te linki po 200zł w tamtym roku to bym robił od razu a tak koszty robocizny i nerwów podwójne. Dziś dzwoniłem mają te linki - zamawiam i montaż. Pozdrawiam!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:29
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Podczas montażu tych linek polecam dodatkowo spiąć je trytką. Przy lewarku jest delikatnie inaczej montowana niż oryginalna i u mnie jednej się raz spadło . W sumie prosta sprawa żeby od środka założyć, ale lepiej użyć dodatkowo trytki dla świętego spokoju.
piotrek111 pisze: ↑19 gru 2017, 19:58 Po roku używania mogę ocenić swoją naprawę. Linki po opisanej przeze mnie wyżej naprawie pięknie chodziły aż do tego roku i pierwszych mrozów. Dzisiaj -8 i brak biegów. Pozostaje kupno nowych. Gdybym trafił na te linki po 200zł w tamtym roku to bym robił od razu a tak koszty robocizny i nerwów podwójne. Dziś dzwoniłem mają te linki - zamawiam i montaż. Pozdrawiam!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lip 2017, 19:25
- Imię: Kasia
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Witam serdecznie.
Posiadam śliczną Musę 1,9 jtd ,niestety również mam problem z przełączeniem biegów przy minus 4.
Szukam sprawdzonej naprawy ,ale nie kosztownej jak czytam tu na forum.
Pozdrawiam serdecznie Kaśka.
Posiadam śliczną Musę 1,9 jtd ,niestety również mam problem z przełączeniem biegów przy minus 4.
Szukam sprawdzonej naprawy ,ale nie kosztownej jak czytam tu na forum.
Pozdrawiam serdecznie Kaśka.
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Witam wszystkich forumowiczów. Piszę gdyż jestem zmuszona wymienić linki zmiany biegów w swojej lanci gdyż zamarzaja.
Nie było by problemu gdyby nie to że mechanik który pojechał do sklepu po części usłyszał że są na zamówienie i kosztyja 550 zł za sztukę. Więc z robocizną wyjdzie powyżej 1200 zł.
Zastanawiam się czy są dostępne jakieś zamienniki bo mechanik mówi że tylko takie jak z nr VIN i on nie będzie szukać w internecie. Według nr VIN nr linek to 55228846 i 55228845
Z tym że ją 55228845 znalazłam jakiś leżak magazynowy za 190 zł lecz gorzej z drogą. Dziwi mnie fakt że 55228846 nie mogę znaleźć na żadnej Polskiej stronie. Czy jest możliwość zastąpić ja jakąś inną linka? Bo na stronie linor.pl znalazłam takie linki lecz maja inne nr i są do 1.9
Moje z tego co wiem to
Marka:
Lancia
Producent
Lancia
Model
Musa
Rodzaj nadwozia
MPV
Typ paliwa
Diesel
Pojemność silnika [cm3]
1248
Kraj producenta
Włochy
Seria
1840
Segment
vany
Silnik
1.3 JTD
Typ silnika
DIRECT INJECTION
Moc silnika
51KW (70HP)
Nie było by problemu gdyby nie to że mechanik który pojechał do sklepu po części usłyszał że są na zamówienie i kosztyja 550 zł za sztukę. Więc z robocizną wyjdzie powyżej 1200 zł.
Zastanawiam się czy są dostępne jakieś zamienniki bo mechanik mówi że tylko takie jak z nr VIN i on nie będzie szukać w internecie. Według nr VIN nr linek to 55228846 i 55228845
Z tym że ją 55228845 znalazłam jakiś leżak magazynowy za 190 zł lecz gorzej z drogą. Dziwi mnie fakt że 55228846 nie mogę znaleźć na żadnej Polskiej stronie. Czy jest możliwość zastąpić ja jakąś inną linka? Bo na stronie linor.pl znalazłam takie linki lecz maja inne nr i są do 1.9
Moje z tego co wiem to
Marka:
Lancia
Producent
Lancia
Model
Musa
Rodzaj nadwozia
MPV
Typ paliwa
Diesel
Pojemność silnika [cm3]
1248
Kraj producenta
Włochy
Seria
1840
Segment
vany
Silnik
1.3 JTD
Typ silnika
DIRECT INJECTION
Moc silnika
51KW (70HP)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa - problem z przełączaniem biegów
Tu się zapytaj: http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 28#p863928
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN