Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: przemekbial » 29 sty 2017, 0:11

Witam. Na filmie widać falowanie obrotów podczas zimnego rozruchu silnika. Na ciepłym nie występuje. Jeździ normalnie. Gdzie szukać? Link: https://drive.google.com/file/d/0B15kP- ... p=drivesdk

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

piotriix

Re: Delta III 1.4 tjet 120 falowanie obrotów.

Post autor: piotriix » 29 sty 2017, 7:56

Mówisz o tym chwilowym zawahaniu obrotów zaraz po rozruchu?
Potem też tak jest?

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 tjet 120 falowanie obrotów.

Post autor: przemekbial » 29 sty 2017, 9:33

Potem już nie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


piotriix

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: piotriix » 29 sty 2017, 13:30

Nie przejmowałbym się tym za bardzo

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: przemekbial » 29 sty 2017, 13:39

Gdzieś na necie wyczytałem że może się tak dziać jak się w zimie tankuje tak jak ja za 100 czyli około pół baku. Dlatego zalalem do pełna i zobaczę czy się zmieni...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: przemekbial » 31 sty 2017, 13:40

Niestety ilość paliwa w baku nie żadnego znaczenia przy moim problemie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: przemekbial » 02 lut 2017, 22:09

Od paru dni kiedy to rano jest na plusie około 2-3 stopni...nie ma takiego objawu falowania (prawie gaśnięcia) przy rozruchu zimnego silnika.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


piotriix

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: piotriix » 02 lut 2017, 23:56

Ty masz LPG ? Bo nie pamiętam

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: przemekbial » 03 lut 2017, 0:17

Nie. Tjet 1.4 120

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


andrzeb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 14 paź 2014, 12:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Babica/Rzeszów

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: andrzeb » 09 lut 2018, 13:53

Witam
Odnowię trochę temat choć objawy trochę inne. Silnik ten sam, a falowanie następuje w czasie jazdy, na wyświetlaczu mam pokazane obroty turbiny i przy równej jeździe te słupki pokazujące użycie turbiny skaczą +2 do góry -2 w dół.Nie jest to ciągłe skakanie ale czuć to na samochodzie. Z odpalaniem nie ma problemów jak i z przyśpieszaniem. Świece były wymieniane przy 70tys teraz ma 110tys.

Gracjan
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 205
Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: Gracjan » 09 lut 2018, 14:55

Pierwszy artykuł z brzegu i info o świecach:
Wytyczne znajdziemy w instrukcji obsługi pojazdu. Świece zapłonowe wymienia się zwykle po przejechaniu około 30 tys. km. Trudne warunki pracy, słaba jakość użytych świec lub ewentualne usterki w układzie zapłonowym mogą jednak sprawić, że żywotność świec będzie nieco krótsza. Dlatego najlepszym sposobem jest regularna kontrola stanu świec zapłonowych. Wystarczy je wykręcić i wnikliwie obejrzeć.
Może warto zacząć od tego? Druga rzecz to standardowo w uturbionych silnikach filtr powietrza i paliwa?
Kiedy to wymieniałeś?

andrzeb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 14 paź 2014, 12:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Babica/Rzeszów

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: andrzeb » 13 lut 2018, 12:14

Wymian świec była przy 70tys, olej i filtry standardowo wymieniam co rok (maj 2017- filtry olej+ rozrząd). Teraz mam 110tys na liczniku i zacznę chyba od wymiany świec, zobaczymy czy pomoże.

Usurper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 07 sty 2019, 12:22
Imię: Patryk

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: Usurper » 12 wrz 2022, 15:50

Witam,
Jestem posiadaczem Lacia Delty III 1.4 t-jet 150km 2008 rok
Od jakiegoś czasu falują mi obroty na zimnym, jak trzymam gaz na obrotach 1100 to po czasie sie zagrzeje i jest ok.
Błędy Check engine moje OBD II wykrywa błędy P0106 oraz P1171.
Kiedy błąd się pojawia: Załóżmy że go skasowałem i jak wyjadę na drogę i przeciągnę 3-kę do 4/5 tys obrotów i puszczę gaz, przy schodzeniu z obrotów w okolicach 2/3 tys błędy się pojawiają z powrotem.
Dodatkowe komunikaty: Ciśnienie w zbiornuku paliwa i coś tam z dozowaniem paliwa, ale nie pamiętam dokładnie tych komunikatów, coś w z paliwem raz to chyba miałem na desce.
Miałem też autko z kłódką, i chyba cpn w sensie dystrybutor chyba.
Co wymieniłem?
Czujnik map + czujnik wału + filtr powietrza + cewki zapłonowe oraz świece. Przepustnica czysta sprawdzałem.
Problem występuje nadal, ale nie jest aż tak intensywny jak to było na początku.
tutaj film jak było: https://youtube.com/shorts/hF6wlSk-_CI?feature=share
Czy samochód posiada instalację gazową: NIE! 100% benzynka
Czekam na wasze sugestie.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: piterstilo » 12 wrz 2022, 18:58

P1171
1.fałszywe powietrze w dolocie lub w odpowietrzeniu ( odma) najbardziej prawdopodobne.
2.sonda lambda np. brak grzania grzałki
3.ciśnienie paliwa, coś z pompą paliwa, filtr?
4.wtryskiwacze paliwa zużyte/zanieczyszczone.
5.słabsze ciśnienie w którymś cylindrze- nierówna kompresja, nadpalone zawory
6.uszkodzone ECU - sterownik silnika
7. czujnik temperatury silnika fiksuje.
8. nieszczelność układu wydechowego.
PO106
Uszkodzona albo zanieczyszczona przepustnica, po czyszczeniu adaptacja.
Nieszczelne połączenie z serwo/wspomaganiem siły hamowania
Niedostateczny luz zaworów
Zużyte wałki rozrządu
Nieszczelna uszczelka głowicy cylindrów
Duże tzw przedmuchy z odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Usurper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 07 sty 2019, 12:22
Imię: Patryk

Re: Delta III 1.4 T-jet 120KM - falowanie obrotów

Post autor: Usurper » 07 paź 2022, 4:11

Witam,

Adaptacja pomogła

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”