Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 gru 2018, 23:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 mar 2018, 13:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Z racji tego, że mam wersję silnikową 2,0 IE to zostałem spadkobiercą myśli włoskich konstruktorów i inżynierów, którzy postanowili uszczęśliwić przyszłych posiadaczy serią nowinek technologicznych (L-Jetronic albo Digiplex by Magneti Marelli jest wyzwaniem:)

W związku z tym zakładam temat dla potomnych bo z tego co wiem to 2,0 IE 122KM ma jeszcze tylko Łukasz, który auto ma w stanie idealnym.
Oczywiście poniżej zadam kilka pytań i ucieszy mnie jeśli ktoś odpowie bo sam szukam odpowiedzi. Będę wdzięczny za info i sugestie.

Po kolei wymienię czujniki które mam w aucie:
Nr BOSCH: 0 280 130 023
1. Czujnik temperatury płyny chłodzącego (w głowicy silnika, między świecami)
Lancia 4108672
Załącznik:
kontrolka czerwona tem płynu.png
kontrolka czerwona tem płynu.png [ 132.12 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
2. Czujnik wysokiej temp. płynu chłodzącego - czerwona kontrolka na desce rozdzielczej (w głowicy silnika, między świecami)
Lancia 4189508
Załącznik:
1524135.png
1524135.png [ 158.66 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
3. Czujnik/włącznik wentylatora chłodnicy (na chłodnicy)

4. Czujnik ciśnienia oleju (łapa filtra oleju)
5. Czujnik/wskaźnik niskiego poziomu ciśnienia oleju (łapa filtra oleju)
6. Czujnik temperatury oleju (łapa filtra oleju)
Ten rozdział moge ująć jako jedno bo u mnie jest coś takiego
Załącznik:
20180311_115110.png
20180311_115110.png [ 474.73 KiB | Przejrzano 1527 razy ]
Załącznik:
20180311_115126.png
20180311_115126.png [ 466.77 KiB | Przejrzano 1527 razy ]
Załącznik:
łapa filtra oleju.png
łapa filtra oleju.png [ 90.97 KiB | Przejrzano 1527 razy ]
Przy czym
2 - Lancia 4151997 - Transmiter (ang.)
6- Lancia 4249394 - Switch, oil pressure
12- Lancia 82240626 - Sending unit, oil temperature

7. Przełącznik termiczny zimnego startu (na rurze od układu chłodzenia, która wychodzi z głowicy w górę i biegnie do termostatu)
Nr BOSCH: 0 280 130 214

8. Czujnik położenia przepustnicy (przy przepustnicy, na kolektorze dolotowym)
Nr BOSCH: 0 280 120 300
Załącznik:
20180310_104941.png
20180310_104941.png [ 231 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
Załącznik:
282079.png
282079.png [ 188.98 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
9. Takie coś zamontowane przy chłodnicy. Niestety nie jestem w stanie odszyfrować całego nr Boscha.
Załącznik:
20180310_104925.png
20180310_104925.png [ 315.53 KiB | Przejrzano 1534 razy ]

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 11 mar 2018, 13:46 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3389
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Czesc Krzys,
No ale jakie masz pytanie, bo jakos sie go nie doczytalem : gafa : ;) ?

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 11 mar 2018, 20:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Faktycznie, trochę za dużo mi zajęło czasu wpisywanie informacji.

Pytania:
1. Jeden z czujników oleju wkręconych w to kolanko które widać na zdjęciu jest praktycznie identyczny jak czujnik temp płynu chłodzącego. Czy to możliwe że do oleju i do płyny chłodniczego stosowano te same czujniki? Zakres temperatur płynu i oleju chyba jest podobny i na pierwszy rzut ok można zastosować ten sam czujnik?

2. Jaki to rozpracować?:
2 - Lancia 4151997 - Transmiter (ang.)
6- Lancia 4249394 - Switch, oil pressure
12- Lancia 82240626 - Sending unit, oil temperature
Wg schematu elektrycznego i kontrolek na liczniku powinny na łapie filtra oleju powinny być czujniki od: wskazania ciśnienia oleju, czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju, wskażnik temp oleju.
Jak powyższy wykaz 2,6,12 przyporządkować do tych trzech kontrolek?

3. Ad7. Przełącznik termiczny zimnego startu (na rurze od układu chłodzenia, która wychodzi z głowicy w górę i biegnie do termostatu)
Nr BOSCH: 0 280 130 214
O co w tym chodzi? Czy jest szansa że on się psuje?
Zakres w jakim pracuje to 0d -20 do 35 stopni. Czas reakcji 8 s.

4. Ad8. Czujnik położenia przepustnicy (przy przepustnicy, na kolektorze dolotowym)
Nr BOSCH: 0 280 120 300
Ten konkretny nr w Polsce jest niedostępny. Dostępne są za to identyczne w wyglądzie czujniki ale z nr np. 0 280 120 312
W każdym razie z bardzo bliskimi numerami. Czy myślicie że taka numeracja była wprowadzona przez Boscha żeby móc je lepiej skatalogować czy po prostu one różnią się parametrami?

5. Ad9. Co to jest? Może ktoś zna cały nr Boscha?
Tu jest coś podobnego
https://www.ebay.com.au/itm/NEW-OE-Bosc ... SwjDZYbme2

Znalazłem w instrukcji od systemu L-Jetronic
"injecteur de depart a froid" -w tłumaczeniu google "zimny startowy wtryskiwacz"

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 11 mar 2018, 22:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 1026
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Hej, może to coś rozjaśni :
http://mercedes.pcz.pl/coupe/c123/silnik/kjet.html
Masz wtrysk paliwa i wydaje mi się, że to jest dodatkowe paliwo na zimnym
silniku. Zmierzyć parametry obecnego i po obudowie na pewno coś podejdzie.
Tym bardziej, że ceny na eb... bardzo się różnią co trochę mnie dziwi :?: :roll:

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 12 mar 2018, 0:40 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3389
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
KrissEB pisze:
11 mar 2018, 20:16
Faktycznie, trochę za dużo mi zajęło czasu wpisywanie informacji.

Pytania:
1. Jeden z czujników oleju wkręconych w to kolanko które widać na zdjęciu jest praktycznie identyczny jak czujnik temp płynu chłodzącego. Czy to możliwe że do oleju i do płyny chłodniczego stosowano te same czujniki? Zakres temperatur płynu i oleju chyba jest podobny i na pierwszy rzut ok można zastosować ten sam czujnik?

2. Jaki to rozpracować?:
2 - Lancia 4151997 - Transmiter (ang.)
6- Lancia 4249394 - Switch, oil pressure
12- Lancia 82240626 - Sending unit, oil temperature
Wg schematu elektrycznego i kontrolek na liczniku powinny na łapie filtra oleju powinny być czujniki od: wskazania ciśnienia oleju, czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju, wskażnik temp oleju.
Jak powyższy wykaz 2,6,12 przyporządkować do tych trzech kontrolek?

3. Ad7. Przełącznik termiczny zimnego startu (na rurze od układu chłodzenia, która wychodzi z głowicy w górę i biegnie do termostatu)
Nr BOSCH: 0 280 130 214
O co w tym chodzi? Czy jest szansa że on się psuje?
Zakres w jakim pracuje to 0d -20 do 35 stopni. Czas reakcji 8 s.

4. Ad8. Czujnik położenia przepustnicy (przy przepustnicy, na kolektorze dolotowym)
Nr BOSCH: 0 280 120 300
Ten konkretny nr w Polsce jest niedostępny. Dostępne są za to identyczne w wyglądzie czujniki ale z nr np. 0 280 120 312
W każdym razie z bardzo bliskimi numerami. Czy myślicie że taka numeracja była wprowadzona przez Boscha żeby móc je lepiej skatalogować czy po prostu one różnią się parametrami?

5. Ad9. Co to jest? Może ktoś zna cały nr Boscha?
Tu jest coś podobnego
https://www.ebay.com.au/itm/NEW-OE-Bosc ... SwjDZYbme2

Znalazłem w instrukcji od systemu L-Jetronic
"injecteur de depart a froid" -w tłumaczeniu google "zimny startowy wtryskiwacz"
To tak - w/g mojej wiedzy:
AD1.
Nie sadze, ale moze sie myle; jednak na pewno wygladaja podobnie, natomiast parametry (elektryczne) moga byc rozne
AD2.
Switch, to czujnik spadku cisnienia oleju ponizej minimalnej wartosci --> kontrolka niskiego cisnienia
Transmiter, to czujnik wskazania chwilowego cisnienia oleju --> wskaznik zegarowy (ze wskazowka) na desce
Sending unit, to po prostu termometr - wskazania temperatury oleju (jesli sie tu nie myle) --> czyli wskaznik temperatury oleju na desce
AD3.
Daje sygnal do sterownika wtrysku, ze mozna juz zmniejszyc dawke paliwa, bo silnik sie rozgrzal - odpowiednik automatycznego ssania
AD4.
Mysle, ze moga sie roznic parametrami potencjometru w srodku, ale pewnosci nie mam!
AD5.
Wtrysk, ktory podaje paliwo w kolektor dolotowy przy starcie zimnego silnika, wzbogacajac mieszanke. Jest blisko za przepustnica, by paliwo zdazylo odparowac przed cylindrami - dziala w polaczeniu z czujnikiem z pkt-u "AD3"

Mam nadzieje, ze pomoglem... :)

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 15 mar 2018, 10:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Dziękuję Ci Robert za sugestie.

Kwestie czujników wody mam już opanowane.
Co do czujników dotyczących Dgiplexa i L-Jetronic to najpierw będę musiał zacząć od sprawdzenia czy aktualne działają.

Na chwilę obecną został mi temat oleju i pomiarów jego właściwości.

Pytania:)
1. W jakim zakresie temperatur pracy działa olej silnikowy. Próbuję się dowiedzieć, żeby ewentualnie móc porównać czy czujnik od temp wody by dał radę. Niestety nigdzie nie występuje czujnik temperatury oleju - wszystko to czujniki ciśnienia.

2. Czujnik niskiego ciśnienia oleju. Przy jakiej wartości dla tego silnika powinna się załączać kontrolka?
Wg katalogu sklepu motoryzacyjnego podawane są wartości załączania ale nie wiem czy to wartość przy spadku czy wzroście ciśnienia

- Producent: FAE 11260, Ciśnienie załączania [bar]: 0,60
- Producent: VEMO V24-73-0005, Ciśnienie załączania [bar]: 05-0,75
- Producent: ANGLI 1402, Ciśnienie załączania [bar]: 0,60
- Producent: HELLA 6ZL 003 259-201, Ciśnienie załączania [bar]: 0,5-0,75
- Producent: MAGNETI MARELLI 116459169926, Od ciśnienia [bar]: 0,2 Ciśnienie [bar] do: 0,6

Wygląda na to że to wartość ok 0,6 ale wolałbym wiedzieć a nie się domyślać. Czy dla każdego silnika jest inna wartość niskiego poziomu ciśnienia wyznaczona czy raczej to ogólna norma?

3. Oprócz temperatury i wskaźnika niskiego poziomu ciśnienia jest jeszcze wskaźnik ciśnienia oleju.

Z tego co już mi się udało ustalić zakres ciśnień jakie powinien obejmować to 0 - 8 Bar (0-0,8 Mpa)
Załącznik:
czujnik ciśnienia oleju.png
czujnik ciśnienia oleju.png [ 77 KiB | Przejrzano 1381 razy ]
Ogólnie powinien pasować od FSO, Żuka itd.

FAE
14530
Numery oryginałów OE:
ALFA ROMEO:
530 617
60537246
542 686
60535988
FIAT:
82387178
3902673
4151997
LADA:
2103-3810300-01
ROVER:
555 704 K1
SEAT:
FC-942100.01
FC-942000.00
FC-942100.00
Numery zamienników:
MAGNETI MARELLI:
534947070000
534947200000
TRW:
600595
600657

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 15 mar 2018, 19:55 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3389
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
KrissEB pisze:
15 mar 2018, 10:28
Dziękuję Ci Robert za sugestie.

Kwestie czujników wody mam już opanowane.
Co do czujników dotyczących Dgiplexa i L-Jetronic to najpierw będę musiał zacząć od sprawdzenia czy aktualne działają.

Na chwilę obecną został mi temat oleju i pomiarów jego właściwości.

Pytania:)
1. W jakim zakresie temperatur pracy działa olej silnikowy. Próbuję się dowiedzieć, żeby ewentualnie móc porównać czy czujnik od temp wody by dał radę. Niestety nigdzie nie występuje czujnik temperatury oleju - wszystko to czujniki ciśnienia.

2. Czujnik niskiego ciśnienia oleju. Przy jakiej wartości dla tego silnika powinna się załączać kontrolka?
Wg katalogu sklepu motoryzacyjnego podawane są wartości załączania ale nie wiem czy to wartość przy spadku czy wzroście ciśnienia

- Producent: FAE 11260, Ciśnienie załączania [bar]: 0,60
- Producent: VEMO V24-73-0005, Ciśnienie załączania [bar]: 05-0,75
- Producent: ANGLI 1402, Ciśnienie załączania [bar]: 0,60
- Producent: HELLA 6ZL 003 259-201, Ciśnienie załączania [bar]: 0,5-0,75
- Producent: MAGNETI MARELLI 116459169926, Od ciśnienia [bar]: 0,2 Ciśnienie [bar] do: 0,6

Wygląda na to że to wartość ok 0,6 ale wolałbym wiedzieć a nie się domyślać. Czy dla każdego silnika jest inna wartość niskiego poziomu ciśnienia wyznaczona czy raczej to ogólna norma?

3. Oprócz temperatury i wskaźnika niskiego poziomu ciśnienia jest jeszcze wskaźnik ciśnienia oleju.

Z tego co już mi się udało ustalić zakres ciśnień jakie powinien obejmować to 0 - 8 Bar (0-0,8 Mpa)
czujnik ciśnienia oleju.png

Ogólnie powinien pasować od FSO, Żuka itd.

FAE
14530
Numery oryginałów OE:
ALFA ROMEO:
530 617
60537246
542 686
60535988
FIAT:
82387178
3902673
4151997
LADA:
2103-3810300-01
ROVER:
555 704 K1
SEAT:
FC-942100.01
FC-942000.00
FC-942100.00
Numery zamienników:
MAGNETI MARELLI:
534947070000
534947200000
TRW:
600595
600657
Ad 1.
Temperatura pracy oleju w normalnych warunkach waha sie w granicach 60 - 90 st. C. W szczycie pewnie i powyzej 110 st. O ile pamietam, w/g Guy'a Croft'a Idealem dla tego silnika (ale rasowanego) jest ok. 80 - 85 st. W praktyce (silnik zwykly) oceniam ze bedzie to blizej 90, jesli nie ma zadnej chlodnicy oprocz miski olejowej. (Niech mnie ktos poprawi, jesli cos pomieszalem).
W kazdym razie mysle, ze powinienes sprawdzic co Beta Boyz maja w ofercie odnosnie czujnikow... A byc moze i zwykly od wody by wystarczyl - pytanie tylko, co na to zegar od temp. oleju...
Ad 2.
W zasadzie podaja cisnienie przy ktorym sie czujnik przelacza - w obie strony (pomijajac histereze czujnika). Jesli wartosci sa dwie, to zakladam ze mniejsza jest przy wzroscie cisnienia, a wieksza przy spadku bo tak jest bezpieczniej (albo te wartosci wlasnie opisuja histereze konkretnego czujnika). Mysle ze powinienes sprawdzic co instrukcja (serwisowa) mowi o dopuszczalnym cisnieniu minimalnym przy wolnych obrotach (patrz zuzycie pompy) - czujnik powinien "objawiac" spadek na desce przy cisnieniu >= tej wartosci, by nie zatrzec panewek... Niestety nie mam "obstrukcji" pod reka wiec nie sprawdze (moze Lukasz?)
Ogolnie norma jest podobna dla kazdego silnika (mowie o samochodowych - z podobna srednica czopow walu korbowego!), jako ze zasada pracy lozysk slizgowych jest wszedzie taka sama.
Ad 3.
Owszem - parametrami pracy beda pasowac. Jednak musisz zwrocic uwage na rodzaj gwintu, bo tu wystepuja roznice (sic!) O ile pamietam ten od Lady podejdzie na pewno - bo taki montowalem w Gammie, a to te same lata. I zalecam wstawienie nowego, bo choc stary dzialal, to jego wskazania byly gruuubo nizsze od nowego, a to moze niepotrzebnie stresowac kierownika podczas jazdy... ;) !

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 21 kwie 2018, 14:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Posty: 269
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
W zasadzie wtrysk w betach to wymysl niemieckich inzynierow z Boscha .
Wspomniany niebieski wtryskiwacz to wtrysk rozruchu na zimno. Odpowiednik ssaania w gaznikowcach. Pracuje na znak podany z dodatkwoego czujnika temperatury na wezownicy ukladu chlodzenia.

W becie masz czujnik temeratury oleju, wlacznik kontrolki niskiego cisnienia oraz czujnik cisnienia na wskaznik - tzw. baczek - z uwagi na ksztalt.
Z czujnikami temperatury plynu jest podobnie. Czujnik na wskaznik oraz wlacznik kontrolki przegrzania.
Czujnik polozenia przepustnicy jak sama nazwa pokazuje daje informacje do sterownika wtrysku jak bardzo prostujesz prawa noge ;)
Raczej rzadko sie psuje, to w zasadzie potrojny mikroprzelacznik.
Generalnie wspomniane czujniki poza "baczkiem" sa raczej niezawodne.

_________________
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB125K6 '76
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl