lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
witam
pare dni temu zostałem szczęśliwym posiadaczem 3 sztuk lanci beta 2.0 , auta stały w garażu, nieodpalana przez 20 lat
w becie z numerem 1 z roku 75. w baku nagromadził się syf i zatkało smok , bak umyty swieze paliwo , auto odpaliło do momentu nagrzania silnika wszystko pracowało ok - po nagrzaniu około 90 stopni auto zgasło , paliwo dochodzi iskra idzie z cewki na aparat i na tym koniec- w aparacie na ma platynek - nie wiem o co come on
beta numer 2 dostała tylko swieze paliwo zapaliła na strzał pochodziła do nagrzania się około 90 stopni auto zaczęło przerywac zgasło nie idzie zapalić - po tym procederze swieci się stale kontrolka ładowania i kontrolka bodajże ciśnienia oleju - mimo wyjętego kluczyka ze stacyjki auto jest z roku 79
beta numer 3 rok 81 jest już na wtrysku wielopunktowym , po tak długim postosju zmarzła pompa paliwa , pompa naprawiona auto ciężko zapala - pochytane wtryski - w końcu udało się je rozruszać auto zapala chodzi nagrzewa się do 100 stopni wentylator się nie załączył - wywaliło płyn auto przestało odpalać
beta numer 4 rok 74 auto nie odpalało ktoś zamontował o 180 stopni zle aparat zapłonowy . obecnie odpala jeździ
moje pytani brzmi czy w w/w autach jest zamontowane jakies zabezpieczenie np. czujnik ciśnienia oleju albo temperatury który przy awarii może niedawac pradu lub impulsu na aparat zapłonowy który jest zintegrowany z czujnikiem i tymsamym aparat nie wydaje iskry ?
pare dni temu zostałem szczęśliwym posiadaczem 3 sztuk lanci beta 2.0 , auta stały w garażu, nieodpalana przez 20 lat
w becie z numerem 1 z roku 75. w baku nagromadził się syf i zatkało smok , bak umyty swieze paliwo , auto odpaliło do momentu nagrzania silnika wszystko pracowało ok - po nagrzaniu około 90 stopni auto zgasło , paliwo dochodzi iskra idzie z cewki na aparat i na tym koniec- w aparacie na ma platynek - nie wiem o co come on
beta numer 2 dostała tylko swieze paliwo zapaliła na strzał pochodziła do nagrzania się około 90 stopni auto zaczęło przerywac zgasło nie idzie zapalić - po tym procederze swieci się stale kontrolka ładowania i kontrolka bodajże ciśnienia oleju - mimo wyjętego kluczyka ze stacyjki auto jest z roku 79
beta numer 3 rok 81 jest już na wtrysku wielopunktowym , po tak długim postosju zmarzła pompa paliwa , pompa naprawiona auto ciężko zapala - pochytane wtryski - w końcu udało się je rozruszać auto zapala chodzi nagrzewa się do 100 stopni wentylator się nie załączył - wywaliło płyn auto przestało odpalać
beta numer 4 rok 74 auto nie odpalało ktoś zamontował o 180 stopni zle aparat zapłonowy . obecnie odpala jeździ
moje pytani brzmi czy w w/w autach jest zamontowane jakies zabezpieczenie np. czujnik ciśnienia oleju albo temperatury który przy awarii może niedawac pradu lub impulsu na aparat zapłonowy który jest zintegrowany z czujnikiem i tymsamym aparat nie wydaje iskry ?
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
Tak jest takie ustrojstwo. Wyłącznik temperaturowy, znajduje się w głowicy i odcina on dopływ paliwa, w przypadku przekroczenia temperatury. Nie załączył się wcześniej wentylator chłodnicy?
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
niestety nie - wentylator spiołem na krótko i chodzi - prawdopodobnie czujnik na chłodnicy który go powinien załączać jest niesprawny
właściwie tylko w tej jednej becie mimo wychłodzenia silnika temp dalej na liczniku pokazuje prawie 100 stopni
a jakies inne czujnik nie wystepuja aby dawały taki sam efekt jak ten od temperatury wody >?
patrze na te moje 4 okazy i w każdym jednym jest inaczej rozwiazny system zapłonowy
właściwie tylko w tej jednej becie mimo wychłodzenia silnika temp dalej na liczniku pokazuje prawie 100 stopni
a jakies inne czujnik nie wystepuja aby dawały taki sam efekt jak ten od temperatury wody >?
patrze na te moje 4 okazy i w każdym jednym jest inaczej rozwiazny system zapłonowy
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
Czujnik ciśnienia oleju też może odstawić elektryczną pompę paliwa.
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
Tylko nr 3 jest na wielopunktowym wtrysku?awizo pisze: ↑10 kwie 2018, 21:32 w becie z numerem 1 z roku 75. w baku nagromadził się syf i zatkało smok , bak umyty swieze paliwo , auto odpaliło do momentu nagrzania silnika wszystko pracowało ok - po nagrzaniu około 90 stopni auto zgasło , paliwo dochodzi iskra idzie z cewki na aparat i na tym koniec- w aparacie na ma platynek - nie wiem o co come on
beta numer 2 dostała tylko swieze paliwo zapaliła na strzał pochodziła do nagrzania się około 90 stopni auto zaczęło przerywac zgasło nie idzie zapalić - po tym procederze swieci się stale kontrolka ładowania i kontrolka bodajże ciśnienia oleju - mimo wyjętego kluczyka ze stacyjki auto jest z roku 79
beta numer 3 rok 81 jest już na wtrysku wielopunktowym , po tak długim postosju zmarzła pompa paliwa , pompa naprawiona auto ciężko zapala - pochytane wtryski - w końcu udało się je rozruszać auto zapala chodzi nagrzewa się do 100 stopni wentylator się nie załączył - wywaliło płyn auto przestało odpalać
beta numer 4 rok 74 auto nie odpalało ktoś zamontował o 180 stopni źle aparat zapłonowy . obecnie odpala jeździ
Nie będę występował w roli eksperta bo aż tak dobrze się nie znam ale zasugeruję Ci podpowiedzi.
- skoro tyle stały to ja bym przeczyścił styki (od czujników temp wody, oleju, termowłącznika wentylatora, punkty masowe)
- na wielopunktowym wtrysku masz dwa rodzaje systemów sterujących:
a) (jeśli na kielichu od amortyzatora- ten przed pasażerem - masz czarny przekaźnik Boscha to masz L-Jetronic i tu jest pare czujników które mogą coś rozłączać)
b) (jeśli na kielichu od amortyzatora- ten przed kierowcą - masz aluminiowy przekaźnik Magnetti Marelli to masz inny rodzaj systemu, nie oamietam nazwy) - zajrzyj pod maski i zrób jakieś fotki wg numerów aut z pierwszego posta
c) kwestie panewek, ciśnienia oleju, uszkodzonej głowicy zostawiam jako opcję najgorszą
Ad 2. Skoro się świecą kontroli po wyjęciu kluczyka to znaczy że chyba coś jest z elektryką. Styki? Jeśli po nagrzaniu zaczęła przerywać to bym zaczął od zapłonu
Ad 3. Pompa paliwa zmarzła? Czy zmarła? I w jaki sposób ją naprawiłeś?
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
AD 3.
kąpiel w myjce ultradzwiekowej przez 30 min i podawanie pradu naprzemiennie
kąpiel w myjce ultradzwiekowej przez 30 min i podawanie pradu naprzemiennie
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
Ten drugi system zapłonu elektronicznego (Magneti Marelli) przy wtrysku to Digiplex.
W tej z 75-go - być może ktoś wymienił kiedyś zapłon na bezstykowy - w miejscu przerywacza (platynek) byłby wtedy czujnik Hall'a wraz z magnesem na osi. Jak rozumiem prąd dochodzi do rozdzielacza, ale jest brak iskry na świecach? Spróbuj podmienić kopułkę, kable, ew. same świece. Może być też kwestia syfu w gaźniku (sprawdź filtr na dolocie benzyny, zawór iglicowy, czystość dysz.
Ogólnie przeczyszczenie styków jest dobrym pomysłem. W becie nr 2 prawdopodobnie masz jakieś zwarcie - być może styki w samej stacyjce pozostały w położeniu "MAR" - czyli pozycja włączonego zapłonu...? Sprawdzenie czystości gaźnika chyba również byłoby na miejscu - zważywszy na nie czyszczoną przed odpaleniem instalację paliwową...
Co do Bety nr 3 - nie słyszałem o tego typu zabezpieczeniu w Becie, ale nie maiłem też takiej na wtrysku - tak więc nie potwierdzam, nie zaprzeczam...
Co do nie-wracającego wskaźnika temperatury cieczy - być może się po prostu wskazówka zawiesiła 'mechanicznie' (w samym wskaźniku)...
W tej z 75-go - być może ktoś wymienił kiedyś zapłon na bezstykowy - w miejscu przerywacza (platynek) byłby wtedy czujnik Hall'a wraz z magnesem na osi. Jak rozumiem prąd dochodzi do rozdzielacza, ale jest brak iskry na świecach? Spróbuj podmienić kopułkę, kable, ew. same świece. Może być też kwestia syfu w gaźniku (sprawdź filtr na dolocie benzyny, zawór iglicowy, czystość dysz.
Ogólnie przeczyszczenie styków jest dobrym pomysłem. W becie nr 2 prawdopodobnie masz jakieś zwarcie - być może styki w samej stacyjce pozostały w położeniu "MAR" - czyli pozycja włączonego zapłonu...? Sprawdzenie czystości gaźnika chyba również byłoby na miejscu - zważywszy na nie czyszczoną przed odpaleniem instalację paliwową...
Co do Bety nr 3 - nie słyszałem o tego typu zabezpieczeniu w Becie, ale nie maiłem też takiej na wtrysku - tak więc nie potwierdzam, nie zaprzeczam...
Co do nie-wracającego wskaźnika temperatury cieczy - być może się po prostu wskazówka zawiesiła 'mechanicznie' (w samym wskaźniku)...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- lukasdeopalenica
- Klubowicz
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Re: lancia beta 2.0 x4 pytanie do włascicieli
Pierwsza uwaga i zarazem nauczka na przyszlosc, rowniez dla innych - nie powinno sie odpalac auta, ktore stalo tak dlugo i do tego nie znamy jego przeszlosci. To zwykle konczy sie katastrofa dla silnika. Niemal pewne, ze gladzie cylindrow byly pordzewiale, pierscienie zapieczone, olej trudno nazywac olejem itp.
Wtrysk w betach zastosowano w drugiej polowie 81 roku i wylacznie w wersji 2.0 coupe, berlina oraz hpe. Pozostale silniki i spider nie mialy nigdy fabrycznie takiego dobrodziejstwa. Montecarlo rowniez.
Kontrolki ladowania i cisnienia przy zatrzymanymym silniku i wlaczonym zaplonie to wlasciwy objaw. Nie ma przeciez ladowania ani cisnienia
Nie istnieje cos takiego jak wylacznik odcinajacy paliwo czy zaplon w przypadku awarii. Wersja volumex ma cos na ten ksztalt. Mianowicie czujnik cisnienia oleju powiazany z przekaznikiem elektrycznej pompy paliwa. Ma to za zadanie odciecie doplywu paliwa gdy silnik ulegnie nieplanowanemu zatrzymaniu np. po wypadku. W wersjach wtryskowych ta funkcja realizowana jest przez mikrowylacznik zainstalowany w przeplywomierzu. Pompa paliwa uruchamiana jest wylacznie w chwili rozruchu silnika lub gdy silnik juz pracuje - klapa przeplywomierza pozostaje uchylona. Prosty test na dzialanie pompy paliwa polega na uchylaniu reka klapy ( po uprzednim zdjeciu rury ssacej) i przekreceniu zaplonu. Jesli pompa pracuje uslyszysz ja. Czujnik temperatury plynu umieszczony w glowicy daje sygnal na wskaznik temperatury. Termowlacznik zamontowany na chlodnicy uruchamia wentylator.
Wtrysk w betach zastosowano w drugiej polowie 81 roku i wylacznie w wersji 2.0 coupe, berlina oraz hpe. Pozostale silniki i spider nie mialy nigdy fabrycznie takiego dobrodziejstwa. Montecarlo rowniez.
Kontrolki ladowania i cisnienia przy zatrzymanymym silniku i wlaczonym zaplonie to wlasciwy objaw. Nie ma przeciez ladowania ani cisnienia
Nie istnieje cos takiego jak wylacznik odcinajacy paliwo czy zaplon w przypadku awarii. Wersja volumex ma cos na ten ksztalt. Mianowicie czujnik cisnienia oleju powiazany z przekaznikiem elektrycznej pompy paliwa. Ma to za zadanie odciecie doplywu paliwa gdy silnik ulegnie nieplanowanemu zatrzymaniu np. po wypadku. W wersjach wtryskowych ta funkcja realizowana jest przez mikrowylacznik zainstalowany w przeplywomierzu. Pompa paliwa uruchamiana jest wylacznie w chwili rozruchu silnika lub gdy silnik juz pracuje - klapa przeplywomierza pozostaje uchylona. Prosty test na dzialanie pompy paliwa polega na uchylaniu reka klapy ( po uprzednim zdjeciu rury ssacej) i przekreceniu zaplonu. Jesli pompa pracuje uslyszysz ja. Czujnik temperatury plynu umieszczony w glowicy daje sygnal na wskaznik temperatury. Termowlacznik zamontowany na chlodnicy uruchamia wentylator.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p