Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: KrissEB » 17 maja 2018, 22:49

W moim egzemplarzu mam maglownicę ZF (najpóźniejszą modyfikację).
Okazało się na co wcześniej nie zwróciłem uwagi, że mam dwie różne końcówki drążków kierowniczych.

Czy to rozwiązanie fabryczne? Chyba nie!
Czy ktoś mnie może poratować jakiego rodzaju drążki powinienem mieć? Czy jeden z nich nie jest zamieniony z jakiejś innej generacji maglownicy? Może coś wam nie pasuje przy pierwszym spojrzeniu.
20180509_202745_Burst01.png
20180509_202806.png
20180509_202812.png
20180509_202816.png
20180228_203207.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: KrissEB » 18 maja 2018, 0:02

Po małym rekonesansie:

Znalazłem w USA maglownicę która ma te same nr co moja i ma jedna ramię inne. Takie jak w innych betach ze wspomaganiem.
mag3.png
mag1.png
mag4.png
Nr ZF to 7844.955.114 (7844955114) 7844 955 114
Dodatkowy nr (chyba seryjny) 102854
Podobno 03-81 to tydzień i rok produkcji.

W moim przypadku jest 07-82 więc chyba jest oryginalna bo rocznik auta się zgadza - 1982.
Tylko to ramie mnie zastanawia ale wiele na to wskazuje że muszę je wymienić.
Będę wdzięczny za sugestie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: rob_76 » 18 maja 2018, 13:51

O ile kojarze, ramiona maja prawo byc inne bo jedno musi ominac po drodze jakies elementy konstrukcyjne. Nie ma to wplywu na dzialanie ukladu. Wydaje mi sie jednak, ze koncowki drazkow (P/L) powinny/moga byc jednakowe...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: lukasdeopalenica » 18 maja 2018, 14:19

prawdopodobnie ktos probowal wstawic koncowki od czegos innego np....malucha. Bety bez wspomagania mialy przekladnie TRW, w ktorej razki kierownicze byly takie jak w wielu fiatach, w tym 126. Bety ze wspomaganiem wyposazone byly w przekladnie ZF i niestety drazki sa unikatowe, zreszta jak wiekszosc gratow w tych wyjatkowych autach!
mam nadzieje ze pomoglem ;)

p.s. O ile pamietam w Twojej becie bylo mnostwo januszowych patentow. Reflektory i przekazniki zelmot, tylne tarcze i zaciski od 125p i inne :)
ktos probowal uzytkowac bete w PRLu i rzezbil w tym co mial
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: KrissEB » 18 maja 2018, 14:59

Łukasz a mógłbyś sprawdzić u siebie jak wyglądają te drażki? W sumie mamy auto z tego samego roku i podobne silniki.
Sam drążek wygląda jakby był oryginalny ale już mocowanie końcówek jest co najmniej kombinowane.
Nie wierzę żeby auto z fabryki wyjechało z dwoma różnymi końcówkami (nakręcana na śrubę z gwintem i z gwintowaną końcówką).
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: zygmunt1 » 18 maja 2018, 22:00

Zapodam zdjęcia z mojej. Drążki są inne ale końcówki takie same.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: miwis » 18 maja 2018, 23:20

Jaka powinna być długość końcówki drążka do twojej HPE? Kiedyś kupiłem końcówki o długości o 115 mm z myślą o mojej Monte, ale nie bardzo pasują. Myślę, że jest to jednak coś z przedniosilnikowego typoszeregu. Bety.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka

Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: lukasdeopalenica » 31 maja 2018, 12:55

Krzysiek, powinnismy miec takie same. Tak jak wspomnialem tylko dwa rodzaje byly stosowane do wersji ze wspomaganiem i bez. Niestety jestem obecnie z dala od mojej bety.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: KrissEB » 31 maja 2018, 21:51

U mnie po zmierzeniu od końcówki do końcówki wychodzi lekko ponad 115 cm.
Łukasz jak będziesz kiedyś przy Becie to pamiętaj o mnie:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: rob_76 » 31 maja 2018, 21:58

miwis pisze: 18 maja 2018, 23:20 Jaka powinna być długość końcówki drążka do twojej HPE? Kiedyś kupiłem końcówki o długości o 115 mm z myślą o mojej Monte, ale nie bardzo pasują. Myślę, że jest to jednak coś z przedniosilnikowego typoszeregu. Bety.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Moze kupiles takie, jak do mojej (bez wspomagania)...

Kriss: A jak tam saneczki? Dzialales juz cos z nimi...?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

Post autor: KrissEB » 07 cze 2018, 13:51

Jeszcze nic;) jak się robi cieplej na zewnątrz to nagle w prawie każdy weekend coś jest zaplanowanego i nie mówię tu o cichych godzinach spędzonych w garażu:) a w pozostałe weekendy to już masz ochotę posiedzieć i nic nie robić.
W każdym razie plan jest taki żeby saneczki dać do wypiaskowania i malowania proszkowego a potem ustawić je w odpowiednim miejscu w garażu i zacząć montować silnik i zawieszenie na nich.
A potem czekać na powrót nadwozia i złączyć całość w jedno.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”