Dedra Integrale - różnice w napędach

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Post autor: horses » 12 cze 2018, 23:10

Ile Dedr 4x4 jest u nas ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Post autor: topcio » 13 cze 2018, 10:23

Tak, dokładnie. Przeglądy też trzeba robić na stacji do tego przeznaczonej tj. hamują pojedyncze koła a nie oś.
Natomiast o odpięcie osi to trza by pytać Nerolancia.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Post autor: schab » 13 cze 2018, 13:03

topcio pisze: 13 cze 2018, 10:23 Przeglądy też trzeba robić na stacji do tego przeznaczonej tj. hamują pojedyncze koła a nie oś.
Z tym to bym polemizował ...
W tej chwili mam Alfę 159 z napędem Q4 ( stały na 4 koła ) i nie dalej niż tydzień temu robiłem przegląd na "normalnej" stacji . Przed wjazdem zapytałem diagnostę - właśnie czy napęd na cztery koła nie będzie stanowił w tej sytuacji problemu ? Odpowiedź była, że nie i tak też się odbyło .
Problem pojawia się w autach , które mają szpery , czy to w poszczególnych osiach , a zwłaszcza międzyosiowe .
Dedra takowych nie ma ( tak jak moja Alfa ) .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Post autor: Grzyws » 13 cze 2018, 18:33

A w Q4 nie ma czasem torsena centralnie ?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Post autor: schab » 13 cze 2018, 19:49

Grzyws pisze: 13 cze 2018, 18:33A w Q4 nie ma czasem torsena centralnie ?
Ma Torsena T3 , o niewielkim współczynniku blokowania ( 20-30% )
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Post autor: Grzyws » 14 cze 2018, 18:12

Myślę że warto poprosić następnym razem żeby diagnosta uruchomił rolki w trybie dla pojazdu 4x4. Wtedy jedna kręci kołem do przodu a druga do tyłu. 30 % to niby nie wiele ale po co robić naprężenia w układzie, też aż dziwne że mu na sile hamowania nie wyszły zbyt duże opory toczenia ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”