Thesis - chip tuning
Thesis - chip tuning
Czy ktoś z Koleżeństwa chipował swoją Tereskę? Pytam bardziej z ciekawości o koszty i rozwiązania niż z powodu rzeczywiste potrzeby. Choć przyznam, że moja 150KM ma małą dziurę i czasem jak głowa pomyśli że można by było coś wyprzedzić, noga zadziała i depnie co nieco to jakoś nie widzę porozumienia natychmiastowego z silnikiem. Nie słucha skubany. Ale i tak jest kochany. Gdyby ktoś miał doświadczenia w tym temacie to z chęcią poczytam.
Re: Thesis - chip tuning
W Thesis akurat nie,ale na tym silniku tak.Przyrost moc i momentu w dużej mierze zależy od rozsądku zlecającego robotę.Bezpiecznie jest zrobić jakieś 170 Km i +30Nm ale i tak musisz mieć świadomość przyspieszonego zużycia półosi napędowych,sprzęgła czy turbiny zatem ja raczej bym odradzał-do ścigania są inne auta na ogół benzynowejjash pisze:Czy ktoś z Koleżeństwa chipował swoją Tereskę? Pytam bardziej z ciekawości o koszty i rozwiązania niż z powodu rzeczywiste potrzeby. Choć przyznam, że moja 150KM ma małą dziurę i czasem jak głowa pomyśli że można by było coś wyprzedzić, noga zadziała i depnie co nieco to jakoś nie widzę porozumienia natychmiastowego z silnikiem. Nie słucha skubany. Ale i tak jest kochany. Gdyby ktoś miał doświadczenia w tym temacie to z chęcią poczytam.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Thesis - chip tuning
Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że półosie napędowe będą podobne jeśli nie te same co w silniku o mocy 175KM, podobnie z resztą jak sprzęgło. Ponadto nikt nie mówi o ściganiu się, a o dynamicznej i co za tym idzie bezpieczniejszej jeździe.
Imho wszystko zależy od stanu w jakim jest silnik. Jeśli zrobisz to w dobrym warsztacie, co niestety tanie nie jest, to będzie dobrze, bo zrobią to z głową i konkretnie pod Twój silnik, a nie uniwersalny box, który pomoże Ci go szybciej zajechać. Kolejna sprawa, że ta jednostka szczególnie wysilona nie jest, więc przyrost mocy w okolicach 30KM i momentu o ok. 50-60Nm nie powinien jej zaszkodzić.
Imho wszystko zależy od stanu w jakim jest silnik. Jeśli zrobisz to w dobrym warsztacie, co niestety tanie nie jest, to będzie dobrze, bo zrobią to z głową i konkretnie pod Twój silnik, a nie uniwersalny box, który pomoże Ci go szybciej zajechać. Kolejna sprawa, że ta jednostka szczególnie wysilona nie jest, więc przyrost mocy w okolicach 30KM i momentu o ok. 50-60Nm nie powinien jej zaszkodzić.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Thesis - chip tuning
FXX madrze prawi Jedynym elementem podwyzszongo ryzyka przy dobrym wirusie jest sprzeglo. Nie ma jednak co panikowac bo zly styl jazdy bardziej mu zaszkodzi niz CHIP. O sciganie nie chodzi jednak w Dieslach za sprawa turbiny drzemia niewykorzystane czesto KM. Jesli zrobisz dobry program, dobierzesz odpowiednio limitery to nic nie zaszkodzi JTD'ekowi.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Thesis - chip tuning
Myslę jednak , że tak pieknie nie jest , turbina na chipie bardziej sie zagrzewa , trzeba ją chłodzić około 2 minut a nie około 1 , cała reszta jak wałek sprzęgłowy może zwyczajnie wyjśc bokiem przy ostrzejszym ruszeniu co w sinikach fiata dzieje sie nawet bez chipowania , ja bym to olał lepiej dołożyć i kupić zupełnie inne auto , thesis to nie F1
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Thesis - chip tuning
Ale nikt nie mowi o ściganiu się Zwiększenie mocy i momentu zwieksza przyjemność z jazdy. Owszem, trzeba się pilnować, ale bez przesady. Wiadomo Kappa, Thesis, Lybra - to nie rajdówki, ale o ile przyjemniejsze jest wyprzedzanie gdy muśnie się pedał gazu, a auto wystrzeli posłusznie do przodu.
Nie zastanawiasz się - zdążysz, nie zdążysz... Wciskasz gaz, auto wystrzela do przodu i juz kolejny Tir został daleko w tyle... Ot co.
Nie zastanawiasz się - zdążysz, nie zdążysz... Wciskasz gaz, auto wystrzela do przodu i juz kolejny Tir został daleko w tyle... Ot co.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Thesis - chip tuning
Ale bzdury Turbo nie nagrzewa się bardziej tylko zwiększając doładowania zaczyna pracować na wyższych obrotach. Za wysokie obroty turbosprężarki mogą spowodować jej zbyt wczesne zużycie się jak również uszkodzenie wirnika na części gorącej lub zimnej w konsekwencji czego do trwałego jej zniszczenia przez 20 koni więcej wałek sprzęgłowy się na pewno nie urwiefazi pisze:Myslę jednak , że tak pieknie nie jest , turbina na chipie bardziej sie zagrzewa , trzeba ją chłodzić około 2 minut a nie około 1 , cała reszta jak wałek sprzęgłowy może zwyczajnie wyjśc bokiem przy ostrzejszym ruszeniu co w sinikach fiata dzieje sie nawet bez chipowania , ja bym to olał lepiej dołożyć i kupić zupełnie inne auto , thesis to nie F1
Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka
jest turbo jest zabawa........
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2858
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - chip tuning
Gugi,aleś żeś kotleta odgrzaał...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Thesis - chip tuning
Nie patrzyłem na datę
Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka
jest turbo jest zabawa........
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo