Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Mam dziwny problem mianowicie Muska od jakiegoś czasu pokazuje fochy
Nie chce zapalić tzn. po przekręceniu kluczyka kontrolki się zapalają ale nic nie daje przekręcenie kluczyka na rozruch - cisza nie kręci, kontrolki nie przygasają. Po kilkukrotnych próbach zaskoczy i wszystko jest ok. - stan na jakieś dwa tygodnie wstecz - rozrusznik sprawdzony, wymieniony automat rozrusznika, niestety niewiele to pomogło.
NA dzień dzisiejszy sprawa ma się następująco:
rano (trochę wilgotne powietrze) zapala za pierwszym razem - wrzucam wsteczny samochód gaśnie, gasną wszystkie kontrolki (cała deska) cofam kluczyk i zapala normalnie wrzucam wsteczny i jest OK.
Niestety zrobiło się na tyle niebezpiecznie że dzisiaj samochód zgasł podczas jazdy (nie działa deska, awaryjne działają).
Moje podejrzenia:
1. brak masy - masę na silnik poprawiałem jakieś 6 miesięcy temu oryginalna się urwała, mierzone opory miedzy silnikiem-karoserią, minus-silnik i jest OK,
2. kostka stacyjki
3. akumulator VARTA w miarę świeża nie mogę papierów od niej znaleźć
4. poduszka silnika do wymiany (ostatnia) - ale ruchy silnika nie są znaczne
Ktoś coś jakiś pomysł podpowiedź?
Nie chce zapalić tzn. po przekręceniu kluczyka kontrolki się zapalają ale nic nie daje przekręcenie kluczyka na rozruch - cisza nie kręci, kontrolki nie przygasają. Po kilkukrotnych próbach zaskoczy i wszystko jest ok. - stan na jakieś dwa tygodnie wstecz - rozrusznik sprawdzony, wymieniony automat rozrusznika, niestety niewiele to pomogło.
NA dzień dzisiejszy sprawa ma się następująco:
rano (trochę wilgotne powietrze) zapala za pierwszym razem - wrzucam wsteczny samochód gaśnie, gasną wszystkie kontrolki (cała deska) cofam kluczyk i zapala normalnie wrzucam wsteczny i jest OK.
Niestety zrobiło się na tyle niebezpiecznie że dzisiaj samochód zgasł podczas jazdy (nie działa deska, awaryjne działają).
Moje podejrzenia:
1. brak masy - masę na silnik poprawiałem jakieś 6 miesięcy temu oryginalna się urwała, mierzone opory miedzy silnikiem-karoserią, minus-silnik i jest OK,
2. kostka stacyjki
3. akumulator VARTA w miarę świeża nie mogę papierów od niej znaleźć
4. poduszka silnika do wymiany (ostatnia) - ale ruchy silnika nie są znaczne
Ktoś coś jakiś pomysł podpowiedź?
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
1.masę sam odrzuciłeśalfik pisze: Moje podejrzenia:
1. brak masy - masę na silnik poprawiałem jakieś 6 miesięcy temu oryginalna się urwała, mierzone opory miedzy silnikiem-karoserią, minus-silnik i jest OK,
2. kostka stacyjki
3. akumulator VARTA w miarę świeża nie mogę papierów od niej znaleźć
4. poduszka silnika do wymiany (ostatnia) - ale ruchy silnika nie są znaczne
2.kostka - tak jak najbardziej ,ale ta przy samym bębenku.
3.Akumulator - jak kręci dobrze nie powinna gasnąc po odpaleniu -na wszelki wielki sprawdź ładowanie zaraz po rozruchu.
4. Poduszka tu nie ma nic do rzeczy oprócz komfortu - no chyba, że wywalona tak że silnik lata po 10 cm w komorze
Stawiam na stacyjkę
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Odp: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
A wiec tak
- automat w rozruszniku wymieniony
- kostka stacyjki wymieniona dwa razy
- poduszka silnika wymieniona
- dodatkowa masa na silnik zrobiona (co prawda prowizoryczna)
- akumulator sprawdzony urzadzeniem sprawność 73% prad 350
I niestety problem nie rozwiazany tzn. Nie gaśnie ale czasem nie ma reakcji na przekrecenie kluczyka kontrolki nie przygasaja ale rozrusznik milczy, pomaga cofniecie kluczyka i ponowna próba (czasem raz czasem 2, 3)
- automat w rozruszniku wymieniony
- kostka stacyjki wymieniona dwa razy
- poduszka silnika wymieniona
- dodatkowa masa na silnik zrobiona (co prawda prowizoryczna)
- akumulator sprawdzony urzadzeniem sprawność 73% prad 350
I niestety problem nie rozwiazany tzn. Nie gaśnie ale czasem nie ma reakcji na przekrecenie kluczyka kontrolki nie przygasaja ale rozrusznik milczy, pomaga cofniecie kluczyka i ponowna próba (czasem raz czasem 2, 3)
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Re: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Nic nie zapiszczy? Nie ma komunikatu? Wygląda jakby immo?
A podłączałeś pod kompa?
A podłączałeś pod kompa?
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Nic nie piszczy.
Nie ma komunikatu na zegarach.
nie podłączałem - mam kabel z kappy i nie do końca wiem czy zadziała - ale plan jest ambitny na dniach wymieniam olej i wtedy będzie pod kompa podłaczana.
Nie ma komunikatu na zegarach.
nie podłączałem - mam kabel z kappy i nie do końca wiem czy zadziała - ale plan jest ambitny na dniach wymieniam olej i wtedy będzie pod kompa podłaczana.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Re: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Przejrzyj jeszcze skrzynkę bezpieczników koło aku.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki tam, podmieniałem przekaźnik.
Zastanawiam się czy nie przełożyć starego automatu w rozruszniku.
Zastanawiam się czy nie przełożyć starego automatu w rozruszniku.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Re: Musa 1.3 JTD - gaśnie/zaniki napięcia
Niestety problem powrócił
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest