Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Mam dziwny problem.
Zimne auto odpala bez problemu, jeździ przyspiesza, nie wyświetla żadnych błędów.
Po zatrzymaniu, od razu odpala i też jest dobrze, ale jeśli autko postoi np. godzinę, po odpaleniu wyświetla się komunikat :"engine control system failure" silnik pracuje nierówno, ma zdecydowanie mniejszą moc. Praca z prychaniem w tłumiku, jakby jeden z cylindrów nie pracował.
Po zgaszeniu i całkowitym ostygnięciu znowu jest OK
Myślałem, że świece, fakt, że przejechałem na nich 40-50 tys. więc dziś zainwestowałem w nowe irydowe - poszło 300 zł
Niestety problem dalej się pojawia po lekkim ostygnięciu silnika.
Odpinałem kolejno po jednej cewce, ale nie widzę różnicy . Nowa cewka to kolejne 250-300 zł....
Macie pomysły co to może być ?
Ktoś tak miał ?
Zimne auto odpala bez problemu, jeździ przyspiesza, nie wyświetla żadnych błędów.
Po zatrzymaniu, od razu odpala i też jest dobrze, ale jeśli autko postoi np. godzinę, po odpaleniu wyświetla się komunikat :"engine control system failure" silnik pracuje nierówno, ma zdecydowanie mniejszą moc. Praca z prychaniem w tłumiku, jakby jeden z cylindrów nie pracował.
Po zgaszeniu i całkowitym ostygnięciu znowu jest OK
Myślałem, że świece, fakt, że przejechałem na nich 40-50 tys. więc dziś zainwestowałem w nowe irydowe - poszło 300 zł
Niestety problem dalej się pojawia po lekkim ostygnięciu silnika.
Odpinałem kolejno po jednej cewce, ale nie widzę różnicy . Nowa cewka to kolejne 250-300 zł....
Macie pomysły co to może być ?
Ktoś tak miał ?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Zimne luty w centralce - to taka diagnoza z uwagi na wiek auta i własne doświadczenie.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Kolega ma LPG? Wtryskiwacze Benzyny przy pracy LPG lubią padać zresztą bez LPG, też trzeba by podmienić listwę wtryskową. Prychanie w tłumik to za duża dawka paliwa. Jak by kichała w kolektor ssący to jest znów ubogo w paliwo. Miał dość podobnie tylko że po przestaniu godziny nie chciała odpalić a przyczyną była w czujniku rozrządu. Podpisałeś Mesa? Jeśli nie to podłącz przy komunikacie awarii silnika na bank jest jakiś błąd. Sama powinna powiedzieć co ją boli.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Gazu moja "Włoszka" nigdy nie miała.
Muszę chyba faktycznie podjechać do kogoś z komputerem. Cały dowcip polega na tym, że można zrobić 100 km i nic się nie dzieje, pojawia się to po lekkim schłodzeniu silnika. Wtedy trzeba by podpiąć się do diagnostyki, ponieważ jeśli problem znikanie nie wyświetla się nawet komunikat, więc pewnie wtedy też niczego nie wykaże, a nie chcę wymieniać niczego metodą prób i błędów, ponieważ to może wyjść majątek.
Muszę chyba faktycznie podjechać do kogoś z komputerem. Cały dowcip polega na tym, że można zrobić 100 km i nic się nie dzieje, pojawia się to po lekkim schłodzeniu silnika. Wtedy trzeba by podpiąć się do diagnostyki, ponieważ jeśli problem znikanie nie wyświetla się nawet komunikat, więc pewnie wtedy też niczego nie wykaże, a nie chcę wymieniać niczego metodą prób i błędów, ponieważ to może wyjść majątek.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
U mnie wypadał zapłon na jednym z cylindrów.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
3.0 V6. Jak pamiętam. Cewki świrują zazwyczaj ciepłe. Im cieplejsza tym bardziej świruje. Cewki na podmianke by pasowało mieć. Tylko 20vt nie da błędu wypadającego zapłonu . Nawet jak szlak cewkę trafi. To jest coś innego. Podłącz do kompa i zczytaj błędy wtedy powinno być czarno na białym co ją boli. Jak dobrze pamiętam od wtryskiwaczy wywali błąd. Lub któregoś czujnika. Od osprzętu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Miałem identyczne objawy na 20v bez turbo - po nocy zapalał normalnie, po krótkim postoju też, po paro- lub kilkugodzinnym trzeba było trochę pokręcić. Po wymianie wtryskiwaczy jak ręką odjął... Jeden lub więcej musiały "lać". Tylko u mnie nie wyskakiwał żaden błąd...
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Jestem umówiony na pon/wt w warsztacie. Nie jest to autoryzowany warsztat Lancii, ale człowiek twierdzi że nie powinien mieć problemu z diagnostyką jeśli jest to typowa fiatowska wtyczka.
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Z ciekawości odpaliłem auto jeszcze dziś, oczywiście na zimnym silniku pracuje bez problemu, ale specjalnie odpiąłem jedną cewkę i efekt jest identyczny jak po nagrzaniu silnika, więc na 99% jedna z cewek.
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić która robi problem ?
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić która robi problem ?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Jedynie metodą podmiany i lub całego dobrego kompletu. Cewki w r5 czy to vis czy 20vt są te same. Tylko że przy zawieszającym się wtryskiwaczu objaw będzie identyczny. Bo jest za dużo paliwa i przelewa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
A ja bym sprawdził cewki w następujący sposób: na odpalonym silniku, lekko dodając gazu tak aby podbić ciut, ciut obroty należy odpinać po kolei cewki, 1, 2, 3 ,4 aż zostanie 5 jeśli na jednym garku bedzie chodził to znaczy ok. Potem 1, 2, 3, 5 jeśli na 4 będzie chodził to.....i tak dalej. Zawsze ma pozostać na jednej pracującej. Z trudem ale ma pracować
Pzdr.Maniak
Ps. Jak znajdziesz dziada to daj znać, mam sporo cewek
Mogę się podzielić
Pzdr.Maniak
Ps. Jak znajdziesz dziada to daj znać, mam sporo cewek
Mogę się podzielić
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Starałem się nie odpinać wtyczek na pracującym silniku. Nie wpisze mu to błędów ?Maniak pisze: ↑15 wrz 2018, 19:42 A ja bym sprawdził cewki w następujący sposób: na odpalonym silniku, lekko dodając gazu tak aby podbić ciut, ciut obroty należy odpinać po kolei cewki, 1, 2, 3 ,4 aż zostanie 5 jeśli na jednym garku bedzie chodził to znaczy ok. Potem 1, 2, 3, 5 jeśli na 4 będzie chodził to.....i tak dalej. Zawsze ma pozostać na jednej pracującej. Z trudem ale ma pracować
Pzdr.Maniak
Ps. Jak znajdziesz dziada to daj znać, mam sporo cewek
Mogę się podzielić
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
A czym się przejmować skoro i tak masz już zapisany jakiś błąd w centralce?
Komunikat informuje ,że jest błąd a komputer dopiero pokaże konkretniej co ją boli.
Możesz cewki odpinać ale jak Ci pokazuje błąd to podepnij kompa ,to 5 min roboty a w zasadzie zabawy i wiesz co jest.
Komunikat informuje ,że jest błąd a komputer dopiero pokaże konkretniej co ją boli.
Możesz cewki odpinać ale jak Ci pokazuje błąd to podepnij kompa ,to 5 min roboty a w zasadzie zabawy i wiesz co jest.
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20V Turbo. Engine control system failure
Dłuższy czas nie odpisywałem, ale to wynik tego, że Kappa jest taką moją maskotką odświętną i jest używana bardzo sporadycznie.
Otóż na dzień dzisiejszy sprawa z komunikatem wygląda tak, że kapryśnej włoszce minął "foch" i ... działa bez zarzutu.
Sprawdziłem kolejno cewki, podjechałem do warsztatu kumpla, ale auto działa bez problemu. Okazało się też, że mechanik ma uszkodzoną wtyczkę komputera dla aut z rodziny Fiata i nawet nie zrobiłem diagnozy.
Od tego czasu było kilka wyjazdów. Większość krótkie, jeden dłuższy i wszystko działa jak należy.
Zastanawiam się, czy moja pełnoletnia włoszka nie miała nalotu na złączkach cewek i może przy nagrzaniu zaczynało to robić problem. Poprzekładałem kilka razy cewki i styki mogły się wyczyścić. To tylko moja teoria.....
Gdyba problem wrócił, poinformuję szanowne grono forum.
Otóż na dzień dzisiejszy sprawa z komunikatem wygląda tak, że kapryśnej włoszce minął "foch" i ... działa bez zarzutu.
Sprawdziłem kolejno cewki, podjechałem do warsztatu kumpla, ale auto działa bez problemu. Okazało się też, że mechanik ma uszkodzoną wtyczkę komputera dla aut z rodziny Fiata i nawet nie zrobiłem diagnozy.
Od tego czasu było kilka wyjazdów. Większość krótkie, jeden dłuższy i wszystko działa jak należy.
Zastanawiam się, czy moja pełnoletnia włoszka nie miała nalotu na złączkach cewek i może przy nagrzaniu zaczynało to robić problem. Poprzekładałem kilka razy cewki i styki mogły się wyczyścić. To tylko moja teoria.....
Gdyba problem wrócił, poinformuję szanowne grono forum.