Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Tomzik » 22 lut 2019, 21:31

Hahaha, założę nowy temat w tym uśmierconym dziale ;)

Dzisiaj wentylacja mi padła - nie ma reakcji na przyciski, którymi ustawia się kierunek nawiewu (szyby, nogi itd.) - nawiew pozostał w pozycji "na nogi".

Czy ktoś się orientuje który to silniczek na nagrzewnicy (tzn. gdzie go szukać na nagrzewnicy) i czy da się go wymienić choć trochę łatwiej niż ten od sławnej klapki obiegu zamkniętego?

Jak znam życie to albo skonał, albo jakieś cięgno nim napędzane skonało ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: horses » 27 lut 2019, 18:34

U mnie w Dedrze to takie objawy się czasami pojawiają jak się powiesi sterownik (panel?) a jest to związane z błędnymi odczytami z termometru.
Ale to jest akurat przypadłość w moim samochodzie.
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Tomzik » 27 lut 2019, 21:21

A widzisz - coś w tym jest.

Przyjrzałem się nieco bliżej problemowi.

W sobotę się cieszyłem, że się "naprawiło", ale jednak dalej głupieje.

Wychodzi na to, że jak głupieje to po prostu dmucha w tym kierunku, w jakim ostatnio było ustawione. Wcześniej miałem na nogi, więc zawsze przy usterce dmuchało na nogi mimo wciskania "na szybę" czy "na klatę". Dziś jednak było nieco cieplej i jak działało prawidłowo to nawiew ustawiało na nogi + klata. Jak zaczęło wariować to mimo wciskania innych przycisków wiało non stop na nogi + klata. Do tego dmucha ciepłym powietrzem.

Wystarczy zgasić auto, odczekać kilka sekund i wszystko wraca do normy.

Myślałem, żeby wymienić panel sterowania, ale skoro piszesz, że to wina termometru to wymiana panelu nie pomoże. A wiesz może którego czujnika - temperatury na zewnątrz (w lusterku), w środku (ten z wiatraczkiem pod kierą) czy nie daj Boże któregoś z tych dwóch przy nagrzewnicy?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: horses » 27 lut 2019, 22:02

A no to masz dokładnie to co u mnie, na panelu wywala się że na zewnątrz jest -29 stopni, zaczyna walić gorącym. Restart samochodu pomaga, albo lepiej otworzyć i zamknąć drzwi.
Ja podejrzewam że jest gdzieś uszkodzony kabel pomiędzy czujnikiem a środkiem samochodu, może w wiązce tutaj na łączniku.
Nie naprawiałem tego bo samochód ostawiłem aż do remontu, pewnie dopiero wówczas się tym zajmę.

Ale na 100% jest to związane ze złym odczytem z termometru(lusterka)
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Tomzik » 27 lut 2019, 22:05

Muszę jeszcze zobaczyć temperaturę na zewnątrz jak tak zacznie głupieć, bo szczerze nie zerkałem.

Ale obyś miał rację ;) Najgorsze by było znowu pruć deskę, żeby dostać się do silniczków od klapek...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Tomzik » 28 lut 2019, 21:59

Jest tak jak piszesz - jak wentylacja szaleje to temperatura zewnętrzna wynosi -29 stopni ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Rapeek » 01 mar 2019, 13:36

Może poprostu przerwały się kable w przelotce między drzwiami a słupkiem.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Tomzik » 01 mar 2019, 13:44

Zaczynam bardziej podejrzewać sam czujnik, bo dziś rano jechałem i w trakcie jazdy raz było dobrze a raz nie, drzwi w tym czasie nie dotykałem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: horses » 02 mar 2019, 11:55

Trudno powiedzieć, generalnie u mnie otwarcie i zamknięcie drzwi np na stacji czy parkingu potrafiło rozwiązać problem, ale może też to być i czujnik, najlepiej by było z innego samochodu cały z kablem przełożyć.
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza

Post autor: Tomzik » 02 mar 2019, 14:12

U mnie z kolei otwieranie drzwi nie pomaga, co najwyżej restart samochodu, ale już też nie zawsze ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”