Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 26 cze 2019, 20:56

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 12 maja 2019, 13:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
Witam.

Żeby utrzymać na desce rozdzielczej "OK" - świętego graala posiadaczy Thesisa potrzebuję od Was informacji.
Jak działa kontrola zamknięcia/ otwarcia klapy bagażnika?
Podczas jazdy, na wertepach lubi się zaświecić i potem co rusz pika aż wyjdę i klapnę.
Od razu dodam, że sprawdzałem - nie jadę z klapą w górze :-).
Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że dzieje się to tylko jak jest ciepło ( w zimę problem ie wystąpił ani razu).
Ktoś wie?
To jakiś stycznik, kontaktron a może sam zaczep?


Ostatnio zmieniony 14 maja 2019, 22:28 przez Wilkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę stosowac się do zasad w dziale technicznym. Model auta w temacie.


Na górę
PostDodany: 13 maja 2019, 21:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 707
Lokalizacja: Gród Kraka
Opis z Elearn :

Na wejście body computera M001 doprowadzane są sygnały z anteny P093, która łączy się ze stykami 21 i 31 złącza B. Na styk 36 złącza G doprowadzany jest sygnał ujemny wyłącznika sygnalizacji otwartej pokrywy bagażnika.

Na wejście centralki w komorze bagażnika M063 doprowadzane są sygnały silników i wyłączników blokowania/odblokowania N057, znajdujących się komorze bagażnika, na styki:


5 i 6 złącza B odpowiednio dodatni sygnał sterowania otwarcia z silnika pokrywy bagażnika, i dodatni sygnał sterowania zamknięcia pokrywy bagażnika;

29 złącza F ujemny sygnał wyłącznika sygnalizacji końca skoku otwarcia, znajdującego się na silniku zamka pokrywy bagażnika;

31 złącza F sygnał ujemny z wyłącznika sterującego zamykaniem, znajdującego się na zamku bagażnika;

38 złącza F ujemny sygnał wyłącznika sygnalizacji końca skoku zamykania, znajdującego się na silniku zamka pokrywy bagażnika;

25 i 26 złącza F odpowiednio sygnały ujemne sterowania odblokowaniem pokrywy bagażnika z przycisku znajdującego się na desce rozdzielczej I011, oraz otwarciem bagażnika z wyłącznika znajdującego się na klamce zewnętrznej F055.

N057 Zamek pokrywy bagażnika


Załączniki:
zamek1.jpg
zamek1.jpg [ 54.38 KiB | Przejrzano 633 razy ]

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, 21:43 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
ortografia
Na górę
PostDodany: 14 maja 2019, 22:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
O matko. Trochę mnie to zaskoczyło. Nie bardzo rozumiem opis, może to wina tłumaczenia.
Wynikałoby z tego, że prostej kontroli raczej nie ma i problemu trzeba szukać w mechanice zamka.

Niestety błąd jest zapamiętywany i skasować przyciskiem się nie da, trzeba stanąć, wyleźć i klapnąć tą klapą.
Gdyby jakiś osobny czujnik był, komputer raczej pozwoliłby na skasowanie, skoro widziałby, że klapa zamknięta.
Jakieś stany nieustalone zamka interpretuje jako błąd, faktycznego położenia klapy nie zna i wymusza wykonanie cyklu otworzenia i zamknięcia z zadziałaniem silnika włącznie.

Ale co w takim razie robić?
Nóżkami klapy regulować? Może faktycznie jakieś minimalne ruchy wykonuje? Ale czemu tylko, jak jest ciepło?


Na górę
PostDodany: 14 maja 2019, 22:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 707
Lokalizacja: Gród Kraka
Stawiam na pierwszy z prawej styk (podpięty pod pin "8") zamka N057, bo on jest podłączony bezpośrednio pod body computer... dlatego zaświeca się informacja o nie zamkniętej klapie bagażnika... pozostałe styki to krańcówki silniczka zamka... próbowałbym posprawdzać styki, wtyczki, bo może po prostu nie ma styku i na nierównościach, traci obwód... regulacja zamka...rozebranie zamka i kontrola styków...i w ostateczności wymiana zamka...

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 14 maja 2019, 23:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
Może i faktycznie...

Sprawdzę na pewno, oby to to było. Najgorsze, że nawet nie będę od razu wiedział, czy poprawiłem.


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 0:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Zdejmij poszycia w bagażniku, klapy i lewego boku zobacz czy druty sa ok.


Załączniki:
5 (1).jpg
5 (1).jpg [ 111.29 KiB | Przejrzano 553 razy ]
7 (1).jpg
7 (1).jpg [ 86.54 KiB | Przejrzano 553 razy ]

_________________
Nr. telef. 501259455
Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 6:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 1637
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Teoretyk vs praktyk

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka



_________________
LANCIA THESIS 3.0v6


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 11:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
Dzięki. Wszystko to zrobię jak tylko padać przestanie.
Tylko...
No...
Do kufra nie wejdę. : beczy :
No może bym i wlazł, ale się nie zamknie. : beczy :


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 16:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Nie musisz wchodzic. To fotki z instrukcji. Chodzi by dobdze sprawdzic wiązke ktora idzie od zamka do węzła, ktory miesci sie po lewej stronie komory bagaznika. W miejscu ewentualnych przetarc czy zagiec odwinać i przejrzeć.

Jesli jest sprawna to w dugiej kolejnosci bym sprawdził węzeł komory bagaznika ktory steruje między innymi klapą bagażnika. Wilgoc robi swoje.
Nadzorowanie sygnału stanu FIS
Stan kluczyka w sieci (INT)
Oświetlenie przyciemniane
Podgrzewanie siedzeń
Zasilanie regulowanej kolumny kierownicy i siedzeń elektrycznych
Przesuwanie do góry/na dół osłony na szybie tylnej
Regulacja czasowa oświetlenia klamek zewnętrznych
Sterowanie światłami oświetlającymi teren po otwarciu drzwi
Sterowanie blokowaniem / odblokowaniem drzwi/pokrywy bagażnika i klapki wlewu paliwa
Odblokowanie drzwi przez wyłącznik bezwładnościowy
Odblokowanie/otwarcie pokrywy bagażnika
Sterowanie tylnymi podnośnikami szyb
Uniemożliwienie z miejsca kierowcy przesuwania szyb tylnych
Przerywany ruch wycieraczki szyby tylnej i spryskiwacza szyby tylnej w cyklu inteligentnym
Regulacja czasowa oświetlenia komory bagażnika
Opuszczanie zagłówków tylnych
Elektryczne zabezpieczenie przed otwarciem drzwi przez dzieci
Elektroniczne pokrętło zabezpieczenia
Elektryczne otwieranie drzwi/pokrywy bagażnika
Włączenie/wyłączenie dead-lock
Sygnalizacja systemu zabezpieczenia samochodu
Również:
odbiera i przesyła informacje w sieci B-CAN (np.: diagnostyka, lampki sygnalizacyjne, polecenia, dane)
łączy się z tylną wiązką przewodów.
Załącznik:
3 (5).jpg
3 (5).jpg [ 131.95 KiB | Przejrzano 497 razy ]
Załącznik:
7 (2).jpg
7 (2).jpg [ 183.09 KiB | Przejrzano 495 razy ]

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 19:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 707
Lokalizacja: Gród Kraka
No tak... tylko koledze paszczak zaświeca się info o otwartej klapie, a klapa zamknięta... jeśli wierzyć Elearn-owi to sygnał o otwartej klapie idzie bezpośrednio do body compa...z osobnego styku w zamku... wiec jakby coś było nie tak z NVB to byłby problem z otwarciem klapy, lub klapa otwierałaby się samoczynnie...oczywiście nie przeszkodzi tam zaglądnąć bo wilgoć to raz (z tego powodu wymieniałem NVB u siebie) a dwa to kondensator który lubi się wylać i narobić bigosu w NVB...

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 20:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
pietrek125 pisze:
15 maja 2019, 19:16
No tak... tylko koledze paszczak zaświeca się info o otwartej klapie...
Byłbym w szoku jesli by sygnalizowała zamkniętą.

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 20:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
Chlip, chlip...
Naprawdę nie muszę wchodzić?
Chlip, chlip...
To dobrze...
Trochę mi ulżyło...

Przy okazji - w zamku są zwykłe mikrostyki jak w klamkach?
One potrafią robić problemy - pamiętam, jak podczas burzy włączał się sabotaż w sygnalizatorach zewnętrznych alarmów.


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 21:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Czyli jasna sprawa. Można zamykać temat.

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 10:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
Jeśli te wytyczne nie wystarczą, to pomoże tylko zmiana samochodu.
Temat faktycznie do zamknięcia.


Na górę
PostDodany: 11 cze 2019, 23:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Posty: 120
Lokalizacja: Radom
No i pupa blada.

Po moich zabiegach (sprawdzenie wiązki, przeczyszczenie i podgięcie pinów we wtyczce) jest jakby gorzej ale może to te ostatnie upały, bo jak było chłodniej przez kilka dni problem na tej samej trasie w ogóle nie występował.

Grzebałem też, przy samej klapie ( krzywo mi się domykała a teraz już prosto, no i wkręciłem trochę odbojniki, żeby klapa była idealnie równo z błotnikami) i teraz zauważyłem, że jest na niej, zamkniętej mały luz (tak jak w zamkniętych na klamkę drzwiach). Czy to normalne, czy raczej ten zamek, po dociągnięciu powinien ją usztywnić?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl