Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Witam- po wielu miesiącach szukania udało mi się kupić prawie taki egzemplarz jak szukałem Prawie bo polowałem na T-jet biały ale trafił mi się MultiAir 1.4 bialy 2011 72k przebiegu.-Polski salon itp.
Na poniedziałek jestem umówiony u mechanika i nie wiem na co zwrócić uwagę i o jakie wymiany mówić .
Chyba klocki bo sa oryginalne i na przeglądzie facet mówił ze mało ich zostało ( ale kontrolka jeszcze nie świeci )
Na pewno rozrząd bo jest oryginalny i ma 8 lat ( więc wole wymienić )
Na pewno olej i filtry bo ostatnia wymiana oleju 02.2018 ( 5k km ) i teraz pytanie - co dokładnie wymieniać przy MAir żeby przedłużyć żywotność ( prócz oleju coś słyszalem że jakieś filterki itp - prosze o podpowiedz co dokładnie i jak się nazywaja te części fachowo )
Jaki olej najlepiej dolewać - nie pamiętam jaki był ostatnio , jakie filtry inne , czy trzeba sprawdzić olej w skrzyni , czy uzupełniać inne płyny ( jeśli tak to jakie )
Każde wskazówki i podpowiedzi mile widziane
Na poniedziałek jestem umówiony u mechanika i nie wiem na co zwrócić uwagę i o jakie wymiany mówić .
Chyba klocki bo sa oryginalne i na przeglądzie facet mówił ze mało ich zostało ( ale kontrolka jeszcze nie świeci )
Na pewno rozrząd bo jest oryginalny i ma 8 lat ( więc wole wymienić )
Na pewno olej i filtry bo ostatnia wymiana oleju 02.2018 ( 5k km ) i teraz pytanie - co dokładnie wymieniać przy MAir żeby przedłużyć żywotność ( prócz oleju coś słyszalem że jakieś filterki itp - prosze o podpowiedz co dokładnie i jak się nazywaja te części fachowo )
Jaki olej najlepiej dolewać - nie pamiętam jaki był ostatnio , jakie filtry inne , czy trzeba sprawdzić olej w skrzyni , czy uzupełniać inne płyny ( jeśli tak to jakie )
Każde wskazówki i podpowiedzi mile widziane
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
W skrócie: punktem zapalnym jest moduł multiair. Należałoby go potraktować szczególnie troskliwie.
Podstawa to dedykowany olej silnikowy i mechanik, który co najmniej odróżnia multiair od wariatora i podejdzie do procedury wymiany oleju poważnie wg. istrukcji, a nie wg. swojego widzi-misie.
Najlepiej pojechać do ASO, które ma dobre opinie, albo do mechanika-pasjonata marki Alfa Romeo.
Na forum Alfaholicy temat MA jest obszernie opisany.
Cała reszta standartowo, jak w każdym nowo zakupionym aucie.
Podstawa to dedykowany olej silnikowy i mechanik, który co najmniej odróżnia multiair od wariatora i podejdzie do procedury wymiany oleju poważnie wg. istrukcji, a nie wg. swojego widzi-misie.
Najlepiej pojechać do ASO, które ma dobre opinie, albo do mechanika-pasjonata marki Alfa Romeo.
Na forum Alfaholicy temat MA jest obszernie opisany.
Cała reszta standartowo, jak w każdym nowo zakupionym aucie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
A ja bym zwrócił również uwagę na zawieszenie, tuleje wahaczy z przodu i tylną belkę w moim po zakupie okazało się że wszystko do wymiany bo ktoś nie dbał. Poza tym ogólnie sprawdzić sobie jaki jest stan wydechu. Ogólnie elementy te są bardzo podatne na rdzę w naszych deltach.
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Ok.dzieki. mechanik najlepszy w moim małym mieście .co do zawieszenia to chyba ok. Auto miało pozytywny przegląd miesiąc temu . No i po zakupie wracałem nim 200km po różnych drogach dziurawych itp i wszystko jak w bajce . Jutro zobaczę na kartkę na silniku i dam znać jaki był łany przez poprzedniego właściciela ... Jeszcze jedno , nie ma błędów , nic nie swiecii ale jeszcze ani razu system start stop nie wyłączył mi silnika na mieście i nie wiem czy się martwić ( jest aktywny cały czas ) , klimy nie używam , tylko radio pobiera prąd . ( Możliwe że Aku słaby czy usterka start stopa ),. Sprawdziłem kartki na silniku i tak to się ma .
01.2017 .karteczka mobile 5w40. 58kkm
02.2018 karteczka Castrol 5w40. 65 kkm
Czy takie oleje trzeba lać czy zmieniać na coś innego lepszego ?
01.2017 .karteczka mobile 5w40. 58kkm
02.2018 karteczka Castrol 5w40. 65 kkm
Czy takie oleje trzeba lać czy zmieniać na coś innego lepszego ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lis 2016, 17:05
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Chocianów
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Najwazniejsze w silniku to częsta wymiana oleju(10-12 tys km) filtry i co drugą wymianę oleju filtr modułu oraz filterek turbiny. Po wymianie zaznaczenie w ECU wymiane oleju.Olej dydykowany przez producenta. Start stop zależny od temp. powietrza na zewnątrz czy klima włączona bądz też słaby akumulator.
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Panikować czy odczekać bo to normne oddawałem auto palił na pół kluczyka a teraz po odebraniu miałem kilka razy sytuację że nie zapalił po paru sec kręcenia ( musiałem wyciagnac kluczyk i wtedy ponownie kręciłem już z efektem ). Wymieniłem w sumie klocki.filtry wszystkie , olej,motul 5w40
kompletny cały rozrząd . Jedynie za 2 dni mam podjechać na wymianę śruby z filtrem od turbo i tego filterka od modułu Multiair bo nie mieli na stanie . 2 dni później dalej problemy z odpalaniem ..teraz gadalemz mechanikiem i mówił że możliwe że Wina leży po stronie jakiegoś docisku rozrządu że on zakładał normalnie standardowo jak zawsze i nie zwrócił uwagę na jakiś docisk. Czy to może być to?
kompletny cały rozrząd . Jedynie za 2 dni mam podjechać na wymianę śruby z filtrem od turbo i tego filterka od modułu Multiair bo nie mieli na stanie . 2 dni później dalej problemy z odpalaniem ..teraz gadalemz mechanikiem i mówił że możliwe że Wina leży po stronie jakiegoś docisku rozrządu że on zakładał normalnie standardowo jak zawsze i nie zwrócił uwagę na jakiś docisk. Czy to może być to?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Tak oto powstają się mity o awaryjności włoskich marek.
Najlepszy? mechanik: prawdopodobnie montuje zestaw rozrządu ''na flamaster?"
Wymienia olej w silniku, na ,,jakiś Motul" zamiast na dedykowany do MA, bez wymiany śruby z filtrem i filtra w MA.
Multiair wymaga odpowiedniej procedury wymiany oleju i filtra.
Nie tak to miało wyglądać : miał być odpowiedni mechanik, dedykowany olej i procedura. Nie było, no to są problemy.
Najlepszy? mechanik: prawdopodobnie montuje zestaw rozrządu ''na flamaster?"
Wymienia olej w silniku, na ,,jakiś Motul" zamiast na dedykowany do MA, bez wymiany śruby z filtrem i filtra w MA.
Multiair wymaga odpowiedniej procedury wymiany oleju i filtra.
Nie tak to miało wyglądać : miał być odpowiedni mechanik, dedykowany olej i procedura. Nie było, no to są problemy.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Na przyszłą wymiane chyba pofatyguje się 50km do serwisu i będe wolał zapłacić więcej i jednak niech zrobią to konkretni fachowcy ten mechanik ma jedna z lepszych opinii w miescie , od lat prowadził wszystkie auta w rodzinie i znajomym , szwagrowi złożył uwalony silnik w t5 z 3 różnych i smiga 5 lat juz ( 200k km) - , Mam karteczki z wymian olejów i w 2017 był castrol 5w 30 , w 2018 mobil 5w40 a teraz jest ten motul 5 w40 . Więc co robic?? jak już upora się mechanik z tym rozrządem ktory źle założył to jak dojda mi częsci pozostałe ( śruba od turbo i filtr od Multiair ) jechać gdzie indziej i zalać na nowo olej ale już selenie?? Wole teraz wydac 150-200 więcej niż uszkodził moduł z czasem .
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Ja się oczywiście zgadzam z tym, że instrukcji warto przestrzegać..piterstilo pisze: ↑22 maja 2019, 19:10 Tak oto powstają się mity o awaryjności włoskich marek.
(...) dedykowany do MA,(...)Multiair wymaga odpowiedniej procedury(...)Nie było, no to są problemy.
Ale z drugiej strony - jeśli jakaś jednostka wymaga procedur punkt po punkcie
lub stosowania ściśle dedykowanych płynów/akcesoriów, bo inaczej 'są problemy'..
to wspomniana awaryjność staje się nie mitem - tylko niestety faktem
Albowiem z definicji: jeżeli współczynnik tzw. idiotoodporności wynosi 0/10,
to mamy do czynienia z tematem bardzo awaryjnym.
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Z tym olejem się tak nie rozpędzajmy, bo Motul również oferuje oleje spełniające normę 9.55535-S2 dla tego silnika np. 8100 X-clean. Chyba, że pisząc dedykowany masz na myśli Selenię...piterstilo pisze: ↑22 maja 2019, 19:10 Tak oto powstają się mity o awaryjności włoskich marek.
Najlepszy? mechanik: prawdopodobnie montuje zestaw rozrządu ''na flamaster?"
Wymienia olej w silniku, na ,,jakiś Motul" zamiast na dedykowany do MA, bez wymiany śruby z filtrem i filtra w MA.
Multiair wymaga odpowiedniej procedury wymiany oleju i filtra.
Nie tak to miało wyglądać : miał być odpowiedni mechanik, dedykowany olej i procedura. Nie było, no to są problemy.
Idąc tym tokiem myślenia, to każdy samochód, w którym do ustawienia rozrządu trzeba użyć blokad jest awaryjny - trzeba wykonać procedurę punkt po punkcie i stosować dedykowane akcesoriamikee72 pisze:Ja się oczywiście zgadzam z tym, że instrukcji warto przestrzegać..
Ale z drugiej strony - jeśli jakaś jednostka wymaga procedur punkt po punkcie
lub stosowania ściśle dedykowanych płynów/akcesoriów, bo inaczej 'są problemy'..
to wspomniana awaryjność staje się nie mitem - tylko niestety faktem
Albowiem z definicji: jeżeli współczynnik tzw. idiotoodporności wynosi 0/10,
to mamy do czynienia z tematem bardzo awaryjnym.
Kolego monkey22 - po pierwsze zweryfikuj w jaki sposób został poskładany rozrząd i przy użyciu jakich narzędzi. Potem oczywiście wymiana filterka i śruby oraz wykonanie procedury wymiany oleju w ECU silnika. Jeżeli został zalany wspomniany przeze mnie wcześniej Motul 8100 X-clean, to nie ma potrzeby wymieniania go, bo spełnia wszystkie wymagania Fiata dla tego silnika, a gorszy od dedykowanej Selenii nie jest.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Odebrałem auto od mechanika - twierdzi że przestawił rozrząd o 2mm i ze pali ok,.U niego odpalił od strzała ale później na 10 odpaleń ( gdzieś pod sklepem itp ) 2 razy się zaciął za pierwszym razem już nie mam siły i chyba pojade na serwis w weekend niech ustawią ,czesci ( sruba i filterek chwilę temu kurier dostarczyl więc sa u mnie już )
Olej to nie x- clean a x-cess
Wymiany nie wprowadzi do komputera bo nie ma oprogramowania , mówił że do następnej inspekcji zostało 2000km więc zebym sobei gdzieś podjechał kto ma takie oprogramowanie ;/
Olej to nie x- clean a x-cess
Wymiany nie wprowadzi do komputera bo nie ma oprogramowania , mówił że do następnej inspekcji zostało 2000km więc zebym sobei gdzieś podjechał kto ma takie oprogramowanie ;/
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Pytałeś w jaki sposób został poskładany rozrząd?
Z tego co opisujesz to cała sytuacja wygląda tak jak ją opisał piterstilo...
Gość poskładał rozrząd na flamaster, zalał niewłaściwy olej - Motul X-Cess nie spełnia norm, które założył producent - nie spełnia normy ACEA C3 i 9.55535-S2, nie wymienił śruby i filterka, nie wspominając już o dokonaniu odpowiedniej regulacji w ECU silnika.
Generalnie wychodzi na to, że nie orientuje się w tym silniku w ogóle...
Z tego co opisujesz to cała sytuacja wygląda tak jak ją opisał piterstilo...
Gość poskładał rozrząd na flamaster, zalał niewłaściwy olej - Motul X-Cess nie spełnia norm, które założył producent - nie spełnia normy ACEA C3 i 9.55535-S2, nie wymienił śruby i filterka, nie wspominając już o dokonaniu odpowiedniej regulacji w ECU silnika.
Generalnie wychodzi na to, że nie orientuje się w tym silniku w ogóle...
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Kurcze zapomniałem zapytac - ale teraz jezdziłem i testowałem odpalanie auta jakies 20 razy i już normalnie pali za kazdym razem . może już się unormowało? , więc skoro olej jest nie taki jaki powinien to warto dołożyć 200 zł, jechac do innego mechanika i przy okazji wymiany tego filterka modułu oraz sruby turbo zalac olej na nowy ?? jeśli tak to jaki konkretnie i kupie sobie sam i czy filtr oleju tez automatycznie trzeba wymienić na nowy ..wole umoczyc 200-300 zł niz ryzykować uszkodzenie modułu
I jescze jedno pytanie - czy to normalne?? - przedtem przed wymianą jak dałem auto na luz podczas jazdy to komputer odrazu zawsze pokazywał zerowe spalanie a teraz na luzie pokazuje 2-3 l/100km dopiero w momencie zatrzymania auta wyskakuje zerowe spalanie
Kurcze tak marzyłem o delcie- tak się cieszyłem na myśl zakupu a tu od początku takie problemy ( niby małe ale jednak dobijają ) :(
..
I jescze jedno pytanie - czy to normalne?? - przedtem przed wymianą jak dałem auto na luz podczas jazdy to komputer odrazu zawsze pokazywał zerowe spalanie a teraz na luzie pokazuje 2-3 l/100km dopiero w momencie zatrzymania auta wyskakuje zerowe spalanie
Kurcze tak marzyłem o delcie- tak się cieszyłem na myśl zakupu a tu od początku takie problemy ( niby małe ale jednak dobijają ) :(
..
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Po tym sabotażu w wykonaniu mechanika, proponuję potraktować ten ,,jakiś Motul" jako płukankę
Wg mnie dedykowany olej to taki, który spełnia normę ACEA C3 9.55535-S2 albo nowszą: 9.55535-GS1 , ta druga jest zalecana do nowszych modułów MA. Jest kilka firm produkujących takie, niekoniecznie Selenia.
Multiair produkowany jest chyba od 2009 roku i po początkowych problemach, był parę razy poprawiany.
Również zalecenia serwisowe się zmieniały. Może dlatego krąży wiele sprzecznych informacji.
Najpierw zalecanym olejem był 5W40 i C3 9.55535-S2 a potem: 0W30 ( ekologia się kłania) 9.55535-GS1
Zamieszanie jest z tzw. kalibracją, przy zmianie oleju. Jedni twierdzą, że jest konieczna, inni to wyśmiewają.
Prawdopodobnie te ulepszone moduły , kalibracji nie potrzebują.
Dlatego tu potrzebny jest mechanik- praktyk, który się na tym zwyczajnie zna.
Jest z tym modułem trochę zachodu, ale BMW też ma podobny, co nie znaczy taki sam: wynalazek : Valvetronic.
Wg mnie dedykowany olej to taki, który spełnia normę ACEA C3 9.55535-S2 albo nowszą: 9.55535-GS1 , ta druga jest zalecana do nowszych modułów MA. Jest kilka firm produkujących takie, niekoniecznie Selenia.
Multiair produkowany jest chyba od 2009 roku i po początkowych problemach, był parę razy poprawiany.
Również zalecenia serwisowe się zmieniały. Może dlatego krąży wiele sprzecznych informacji.
Najpierw zalecanym olejem był 5W40 i C3 9.55535-S2 a potem: 0W30 ( ekologia się kłania) 9.55535-GS1
Zamieszanie jest z tzw. kalibracją, przy zmianie oleju. Jedni twierdzą, że jest konieczna, inni to wyśmiewają.
Prawdopodobnie te ulepszone moduły , kalibracji nie potrzebują.
Dlatego tu potrzebny jest mechanik- praktyk, który się na tym zwyczajnie zna.
Jest z tym modułem trochę zachodu, ale BMW też ma podobny, co nie znaczy taki sam: wynalazek : Valvetronic.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Co wymieniać zaraz po zakupie Delty
Olej powinien być zgodny z normą Fiata 9.55535-S2. Spełniają ją m.in.:
- Motul 8100 X-clean 5W40
- Meguin Low Emission 5W40
- Castrol EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL
- Mobil 1 ESP 0W-40
- Millers Trident Longlife 5w40
Jeśli będziesz wymieniał olej, to filtr też bym wymienił - kosztuje raptem parę złotych.
Co do spalania, to jesteś pewien, że w trakcie jazdy na luzie pokazywał Ci 0l?
Generalnie we włoszczyźnie z grupy FCA podczas jazdy na luzie pokazuje jakąś wartość, np. 2l/100km, a dopiero po zatrzymaniu jest 0 bądź ---.
- Motul 8100 X-clean 5W40
- Meguin Low Emission 5W40
- Castrol EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL
- Mobil 1 ESP 0W-40
- Millers Trident Longlife 5w40
Jeśli będziesz wymieniał olej, to filtr też bym wymienił - kosztuje raptem parę złotych.
Co do spalania, to jesteś pewien, że w trakcie jazdy na luzie pokazywał Ci 0l?
Generalnie we włoszczyźnie z grupy FCA podczas jazdy na luzie pokazuje jakąś wartość, np. 2l/100km, a dopiero po zatrzymaniu jest 0 bądź ---.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX