Thesis bez skyhook.

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Thesis bez skyhook.

Post autor: Flyman » 04 sie 2019, 20:14

Dobry wieczór, robimy tu doświadczenia na Teresce. Wstawiliśmy normalne amortyzatory gazowo-olejowe.
Jak wyrzucić skyhook z systemu?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 04 sie 2019, 20:51

Tak zepsuć Thesis... to wszyscy upgradują Executive do Emblema-y, a Ty zdegradowałeś swoją do Aziende :?: : czerwona :
p.s. Odpinasz centralkę Skyhook-a i robisz osiowanie Proxy...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: proxima86 » 04 sie 2019, 21:19

Flyman ma już od dawna te amory od aziende,chyba też bym spróbował na jego miejscu alee to bez sensu sorry

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: volf » 04 sie 2019, 21:27

Jakaś różnica w jeździe jest?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Helios » 04 sie 2019, 21:35

Ciekawe ilu z was ma po powiedzmy 200kkm w pełni sprawne skyhooki...
Także lepiej chyba wsadzić bez elektroniki, ale sprawne nowe zwykłe.
Szczerze to nie wierze żeby różnica w jeździe była odczuwalna ;)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 04 sie 2019, 21:38

Na pewno jest... jakby się przesiąść z XM do Polonez-a... Skyhook jak jest sprawny, jest zajebfajny...
Zapewne te Aziendowe amory to złoty środek... czyli będzie nurkować przy hamowaniu, bardziej przechylać na zakrętach, i będzie gorszy komfort...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: proxima86 » 04 sie 2019, 21:49

Czy różnica jest to niech Flyman się wypowie,w mojej Teresie czuć zmianę sztywności w zależności od prędkości więc chyba jeszcze sprawne,auto ma 148tys km przebiegu.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Młody Maniak » 04 sie 2019, 21:56

pietrek125 pisze: 04 sie 2019, 20:51 Tak zepsuć Thesis... to wszyscy upgradują Executive do Emblema-y, a Ty zdegradowałeś swoją do Aziende :?: : czerwona :
p.s. Odpinasz centralkę Skyhook-a i robisz osiowanie Proxy...
Centralka skyhook nie jest połączona na linii CAN. Osiowanie nic nie da ;)
Pozdrawiam Młody Maniak

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 04 sie 2019, 22:03

Amory Skyhook są zestrojone dosyć miękko... podczas jazdy krętą lokalną drogą Thesis płynie niczym Berliet PR100... wystarczy jednak gwałtownie ruszyć kierownicą, aby system zareagował i usztywnił amory, i to czuć, Aziendowe nie mogą być tak miękko zestrojone, bo przy gwałtownym ruchu kierownicą Thesis wyleciała by z drogi... wiec będą sztywniejsze = mniejszy komfort... nie mogą być tez zbyt twarde więc będą przechyły na zakrętach... skyhook dostaje sygnał z wyłącznika świateł Stop i usztywnia amory zapobiegając nurkowaniu... na Aziendowych będzie nurkować... może nie tak jak Poldek ... ale różnice w stosunku do sprawnego Skyhook-a muszą być...
Jeżeli Flyman miał uszkodzone Skyhook-i (koła odrywały się na nierównościach od jezdni) to wymiana na nówki Aziendowe jest jak najbardziej wskazana... jeżeli wymienił sprawne na sprawne to bezsensu...
Młody Maniak pisze: 04 sie 2019, 21:56 Centralka skyhook nie jest połączona na linii CAN. Osiowanie nic nie da ;)
Jeżeli osiowanie nic nie da, to trza przekodować Body kompa... bo Skyhook gada z Body...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Flyman » 04 sie 2019, 23:36

Wróciłem do domu, przejechane 112 km po różnych nawierzchniach z różnymi prędkościami.
Na szybko... nie żałuję.
Na trasie przy wyższych prędkościach jest mniej komfortowo, ale różnica nie zabija.
Poprzeczne nierówności, łączenia asfaltów, przerwy na mostach łyka łagodnej i ciszej.
Przy małych prędkościach wybiera nierówności zdecydowanie lepiej.
Faktycznie, w zakrętach czuć różnicę, Thesis się pochyla, przy ostrym hamowaniu nie nurkuje i nie trze zderzakiem o glebę.
Mając na uwadze, że mam ręcznie robione sprężyny (przynajmniej jeszcze całe) to moja Teśka jest twardsza niż fabryczna.
Bardzo jestem ciekaw, jakby było na sprężynach ori.
W sumie jest lepiej.
Trzeba tylko skasować błąd, osiowanie nie pomogło.

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Młody Maniak » 04 sie 2019, 23:37

pietrek125 pisze: 04 sie 2019, 22:03
Młody Maniak pisze: 04 sie 2019, 21:56 Centralka skyhook nie jest połączona na linii CAN. Osiowanie nic nie da ;)
Jeżeli osiowanie nic nie da, to trza przekodować Body kompa... bo Skyhook gada z Body...
Body tylko i wyłącznie daje sygnał o prędkości pojazdu do centralki zawieszenia 8-O
Pozdrawiam Młody Maniak

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 05 sie 2019, 7:31

Skyhook jest podpięty pod Body i pod liczniki...więc trzeba wykodować skyhook-a albo z Body albo z liczników albo z jednego i z drugiego...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Młody Maniak » 05 sie 2019, 8:32

Skąd wiesz, że jest podpięty pod body?
Pozdrawiam Młody Maniak

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: LUKIThesis » 05 sie 2019, 22:18

Helios pisze: 04 sie 2019, 21:35 Ciekawe ilu z was ma po powiedzmy 200kkm w pełni sprawne skyhooki...
Także lepiej chyba wsadzić bez elektroniki, ale sprawne nowe zwykłe.
Szczerze to nie wierze żeby różnica w jeździe była odczuwalna ;)
Nosz... to ze mnie szczęściarz.
Moja ma 295000 i działają.
Skąd masz takie wnioski?

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Helios » 05 sie 2019, 22:37

LUKIThesis pisze: 05 sie 2019, 22:18
Helios pisze: 04 sie 2019, 21:35 Ciekawe ilu z was ma po powiedzmy 200kkm w pełni sprawne skyhooki...
Także lepiej chyba wsadzić bez elektroniki, ale sprawne nowe zwykłe.
Szczerze to nie wierze żeby różnica w jeździe była odczuwalna ;)
Nosz... to ze mnie szczęściarz.
Moja ma 295000 i działają.
Skąd masz takie wnioski?
Bo trochę tego już widziałem, rozebrałem i wymieniałem ludziom. Ogólnie z 20kpl.
To odbiję piłeczkę, skąd wiesz czy masz 100% sprawne, oraz czy może ktoś ich kiedyś nie wymienił na nowe?
Iloma kierowałeś tetrisami? Powiedz nam jak działają sprawne, a jak zepsute, a jak trochę zepsute?
Nawet mimo tego, że jakimś niewytłumaczalnym cudem miałbyś 100% sprawne ori skyhooki to dam sobie rękę uciąć, że to ewenement.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”