Lybra SW 2,0 20V Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Lybra SW 2,0 20V Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: ajc333 » 09 paź 2019, 11:01

Witam.
Mam pytanie odnośnie miejsca zamontowania elektrycznego, postojowego podgrzewacza płynu chłodniczego: gdzie go najlepiej dać?
Czy zaraz za zbiornikiem na płyn, czy np. na powrocie z nagrzewnicy? I który wąż jest powrotem z nagrzewnicy? Jeśli chodzi o podgrzewacz, to chciałbym zamontować coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/3253529 ... 4c8003fvVP.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: Bichoń » 09 paź 2019, 11:34

Daj tam, gdzie będziesz miał miejsce :-) Proponował bym bliżej nagrzewnicy, gdzieś na górze silnika - łatwy dostęp serwisowy. Np. tam, gdzie zazwyczaj montują reduktory LPG, nad filtrem powietrza - w końcu one też są wpięte w mały obieg.
Ciekawy jestem, jak układ z pompką będzie się sprawdzał, bo ja mam u siebie tylko grzałkę bez pompy, na dużym obiegu i szału nie ma - w rurze podgrzewa do 70 stopni, za to temperatura we wnętrzu głowicy (pod korkiem oleju) to jakieś 20 stopni w zimowe poranki, dół silnika całkiem zimny.

Zastanów się też, czy za każdym razem chcesz otwierać maskę i wyciągać przewód, czy nie łatwiej będzie zamontować jakieś małe, szczelne gniazdo w łatwo dostępnym miejscu.

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: ajc333 » 09 paź 2019, 12:25

Ok, tylko dać go np. za reduktorem, a przed nagrzewnicą, czy już na wyjściu z nagrzewnicy? Co do temperatury, to i tak jest ok, bo przy -10 lub -20 st. jakby nie było, silnik będzie miał lżej, żeby wystartować.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: Wilkin » 09 paź 2019, 12:27

Dół silnika jakbyś chciał żeby był ciepły - to byś musiał pogrzać olej. Tak mi się przypomniał z szczenięcych lat ,sposób mojego taty na odpalenie w zimę Stara. Tzn , podgrzewanie palnikiem miski , w wersji mocno hardcorowej było raz ognisko :roll:.

Widziałem jak znajomy zrobił sobie grzałke wkręcaną w blok silnika, nawet to dawało radę nie powiem.

Co do małego szczelnego gniazdka.
Tu z mojego doświadczenia - żadne gniazdko standardowe(tzw schuko) nie będzie szczelne. to jest max ip 44. Jak chcecie zrobić taki przewód to polecam złączki Vieland Ip 68 20A i do tego 3 x mniejsze od naszego gniazdkowego.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: Bichoń » 09 paź 2019, 12:32

Dokładnie o takim złączu vieland myślałem.
Zalety: w lybrze mieści się np. w zaślepce koło halogenka w zderzaku przednim.
Wady: ma zatyczkę, której obsługa jest trochę wkurzająca. Poza tym przez to, że jest prawie okrągłe, ciężko się tym trafia po ciemku.

Obrazek

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Lybra SW 2,0 20V Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: ajc333 » 09 paź 2019, 12:55

Ok, u mnie podłączanie pod maską nie będzie problemem.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”