Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Rapeek » 22 paź 2019, 23:14

Teraz trzeba wypatroszyć lusterko z Delty i właśnie nie pamiętam jak ono jest połączone ze wspornikiem, bo robiłem to dawno temu i nie mogę znaleźć oryginalnego lusterka z Delty.
W Delcie wspornik i kulka są jednym odlewem.

Gdy mamy już zdjęte lusterko że wspornika z Delty to przekładamy przez kulkę pierścień z Kappy i wciskamy gniazdo na kulkę. Teraz przykręcamy gniazdo do lusterka trzema wkrętami następnie nasówamy pierścień i wkręcamy śrubkę na torxa.


Uwaga, ten opis dotyczy lusterka starego typu z przełącznikiem, nowy typ bez przełącznika jest zupełnie inaczej zbudowane.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 23 paź 2019, 12:40

No właśnie jest lekki problem , bo takich do Kappy nie widzę, za to jest coś do AR 166 i takie mam w planie wziąć.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Rapeek » 23 paź 2019, 14:54

Nowsze też powinno się dać przerobić.
Trzeba podważyć zatrzaski w miejscu strzałek i rozpołowić obudowę.
PhotoEditor_20191023_141806937.jpg
PhotoEditor_20191023_144502218.jpg

W środku wykręcamy 4 wkręty i gniazdo mamy wyjęte.
PhotoEditor_20191023_144716420.jpg
PhotoEditor_20191023_141937637.jpg
I tutaj jest problem bo to gniazdo jest zgrzane z dwóch części na kulce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 23 paź 2019, 17:57

Może jakieś spawanie plastiku wchodzi w grę?

Mam jeszcze jedno "obawienie" - dzwoniłem do faceta i mi podał, że lusterko od AR 166 ma 25cm szerokości - przymierzyłem w samochodzie między daszkami i jest niestety nieco mniej - niecałe 24cm.

Fakt, że lusterko nie będzie prosto tylko pod kątem, ale mam nadal obawy czy się zmieści.

Ile razem z ramką ma Twoje lusterko?

No i pytanie kolejne - niestety po kupnie skrzynki bezpieczników wywaliłem odcięte kable ze złączami, zatem bez rozbebeszania skrzynki nie dowiem się jaki konektor wchodzi w złącze. Chciałbym sobie już wcześniej wyprowadzić przewód od wstecznego z tego złącza co pisałeś, mam możliwość wyciągnięcia tego konektora i ponownego zaciśnięcia z dodatkowym przewodem, ale muszę wiedzieć jaki konektor tam jest. W skrzynce są wyprowadzone jakby płaskie konektory 4,8mm, więc potrzebowałbym taki żeński (jak do głośników samochodowych), ale wydaje mi się to zbyt proste by było prawdziwe ;)

Kojarzysz co to za konektory siedzą w tych złączach podłączanych do skrzynki?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Rapeek » 24 paź 2019, 0:01

Też o tym myślałem żeby przeciąć w miejscu zgrzewania i później skleić.
U mnie przy ustawieniu lusterka "do patrzenia do tyłu" po obu stronach jest po 2-3 mm przerwy. Stary i nowy typ ma tą samą szerokość.

Do podłączenia wstecznego nie potrzeba żadnych konektorów, po prostu nacinasz biały kabel i dolutowujesz się do niego.

Pytałeś Maniaka może on ma lusterko starego typu?
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 24 paź 2019, 6:10

Pytałem, na razie bez odzewu.

Wolę na nowo zacisnąć konektor na 2 przewodach niż się wlutowywać - pewniejsze.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Rapeek » 24 paź 2019, 11:31

Stary i nowy typ mają 247mm
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 24 paź 2019, 19:16

To myślisz, że brać to od AR 166?

Skoro się zmieści...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Rapeek » 24 paź 2019, 19:23

W 166 powinno być takie same.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 04 lis 2019, 23:04

Niestety - nie mam pojęcia jak rozbroić oryginalne lusterko od Delty :(

Może jakieś fotki chcesz to Ci się przypomni?
DSC_8839.JPG
DSC_8838.JPG
Jakby co to ten "dzyndzel" od przestawiania pozycji dzień/noc mi się właśnie rozwalił, tylko mu pomogłem odpaść do reszty ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 06 lis 2019, 22:04

Próbowałem jakoś podejrzeć jak to rozebrać i niestety nie wiem.

Wpadłem na pomysł, aby podgrzać ramkę lusterka i powoli odginać, aby szkło wyszło, całkiem dobrze szło do pewnego momentu a potem pękło mi szkło. I tyle w temacie : cenzura :

Mam nadzieję, że sobie przypomnisz jak to się rozbierało.

Przy okazji dostałem już lusterko od Kappy i okazało się, że muszę zaopatrzyć się w malutkie torxy, bo mój najmniejszy T10 jest stanowczo za duży...

Ciągle pod górkę...

No i lusterko od Kappy jest dużo szersze - naprawdę mam duże wątpliwości, że zmieści się między daszkami...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Rapeek » 06 lis 2019, 22:18

No właśnie nie mogę sobie przypomnieć jak to rozbierałem, na pewno nie wyjmowałem szkła.
Jak chcesz to wyślij mi te dwa lusterka to ci je przerobie i odeśle.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 06 lis 2019, 22:44

Nie wiem czy jest sens, skoro już oryginalne szkło mi pękło to może po prostu dokończę dzieła i je wybiję :(

Sam nie wiem.

Spróbuję może jeszcze raz jutro i jak nie dam rady to bym Ci wysłał. Ale to znowu kilka dni zejdzie :(

A podgrzewałeś coś w ogóle?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 09 lis 2019, 0:15

Lusterko od Kappy zamontowane :) Stare zniszczyłem, ale i tak było niesprawne.

Zgodnie z podpowiedzią wpiąłem się w biały przewód z zielonego złącza w skrzynce bezpieczników, aby uzyskać plus ze wstecznego, masę wziąłem za pomocą izolowanego oczka ze śruby przytrzymującej lusterko a plus "normalny" z podświetlania przycisków od lampek sufitowych. Tak przygotowaną "wiązkę" spiąłem z oryginalnym kablem z lusterka za pomocą zgrabnej pary 4-pinowych Molexów serii 5557 i 5559.

Niestety - mi lekko haczy daszek kierowcy o to lusterko. Daszek pasażera za to nie ociera ;)

Ale i tak jest bajer :D
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - podsufitka, lusterka wewnętrzne i zewnętrzne

Post autor: Tomzik » 07 sie 2020, 18:01

Jam_Belfegor pisze: 16 paź 2019, 9:03 A więc:
1. Nie podsufitka nie jest klejona do dachu. Podsufitka to cały element który możesz wyjąc z auta. Składa się ze sztywnego fragmentu do którego przytwierdzona (przyklejona) jest część materiałowa i to pewnie Ci się odkleiło. Wyjmij całość - czeka cie walka ze śrubkami i plastikami w okolicach podsufitki oraz osłonami słupków. Wyczyść całość, kup sobie klej natryskowy najlepiej tapicerski - np. takie coś: https://allegro.pl/oferta/klej-tapicer- ... 6966612975 . Z kołuj sobie jakiś twardy wałeczek malarski (b. krótkie włosie, albo gumowy) - nowy czysty + jakieś miękkie elastyczne szpachelki z zaokrąglonymi grubymi krawędziami - lub cokolwiek innego do rozprostowywania materiału bez ostrych krawędzi. Ułóż sobie w na płasko do góry nogami podsufitkę, aplikuj klej jak zaleca producent i nałóż na to materiał który Ci się odkleił. Dalej bawisz się w tapetowanie :) Odstawiasz do wyschnięcia i ponowny montaż w odwrotnej kolejności.
Hmm..

A podpowiesz może jak zdjąć wykładzinę słupków środkowych, żeby "uwolnić" podsufitkę?

I ewentualnie jak zdjąć zatrzaski dla daszków przeciwsłonecznych, bo mam wrażenie, że tam też trzyma.

Poza tym wydaje mi się, że już w innych miejscach nie trzyma, ale nie mam pewności czy ona też jednak nie była jakoś klejona do dachu, bo gdzieniegdzie jak się ciągnie to jakby się odrywała od dachu :/
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”