Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Jako, że sezon znów i sprawiłem sobie nowy kluczyk to mam pytanko czy ktoś zna albo może odkopać gdzieś z serwisówki prawidłowy moment dokręcania alusów? W necie pełno tabelek z informacją 86Nm, ale wydaje mi się to trochę mało, bo koło potrafi się odkręcać.
W nowszej Delcie nie ma problemu, ściągnąłem e-learn od Bravo II i już.
Ale do staruszki to jeszcze opasłe tomiszcza były...
W nowszej Delcie nie ma problemu, ściągnąłem e-learn od Bravo II i już.
Ale do staruszki to jeszcze opasłe tomiszcza były...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Jak nie masz danych dokręcaj na 120Nm i na pewno nie będzie źle. Zaraz popatrzę do swoich tajnych dokumentów, może coś znajdę.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Niestety nie widzę nic takiego, ale jak pisałem jak zakręcisz alu na 120Nm na pewno krzywdy im ani piaście nie zrobisz... nawet jakbyś dał 150 też by nic nie było, niemniej nie ma takiej potrzeby. Jak są jakieś cieniutkie szpilki i dużo można kręcić na 90-100Nm. Jak masz 4 grube śrubska dawaj 120Nm
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
120 to zapewne aż nadto, ale krzywdy nie powinno im zrobić.
Swoją drogą takie info powinno być w instrukcji obsługi jak np. w Saabie.
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Swoją drogą takie info powinno być w instrukcji obsługi jak np. w Saabie.
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Powinno, powinno.
Ale to włoskie auta i włoska instrukcja
Może w jakiejś serwisówce od Bravo/Brava/145 by się znalazło, wszak piasty są te same...
Ale to włoskie auta i włoska instrukcja
Może w jakiejś serwisówce od Bravo/Brava/145 by się znalazło, wszak piasty są te same...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Gdzieś w czeluściach rzeczy zbędnych na kompie miałem jakąś instrukcję do 145 - postaram się odszukać.
Wg. serwisówki do 145/146 momenty dokręcania kół to 83-103Nm dla felg stalowych i aluminiowych.
Wg. serwisówki do 145/146 momenty dokręcania kół to 83-103Nm dla felg stalowych i aluminiowych.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Czyli można przyjąć 100
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Też bym w tą wartość poszedł, te 83Nm jakoś tak, za mało
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
W moim zabytku do alufelgi 14 ” też mam 86 Nm. I z takim momentem je dokręciłem .
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Na pewno nie zrobią, zobaczcie jak czasem i z jakimi siłami dociągają śruby warsztaty oponiarskie tam leci tyle ile na pistolecie ustawione. Nie mówię oczywiście ze to dobrze... bo nie dobrze, ale nie rzadko siły dokręcenia znacznie są przekraczane niż powinno być i nic się niedziele. Zwłaszcza jak są jak Delcie grube śruby. W ja ponczykach bywa często że zrywane są szpilki i nakrętki tam trzeba bardziej pilnować momentów dokręcania, bo wszystko jest dużo delikatniejsze. Tera zresztą dopiero co przyglądałem się szpilką na piaście w subaru.
Jak to kolega podsumował włoskie auto włoska instrukcja. Jeszcze nie widziałem żeby gdzie w włoskiej instrukcji były podane takie rzeczy. Za to w amerykańskich autach zwłaszcza tych starszych dostawało się przy zakupie niemalże kompletny manual, co gdzie i jak łącznie z momentami dokręcenia każdej śruby.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II / Dedra - moment dokręcania kół
Ok znalazłem taką tabeleczkę w swoich zasobach. Czyli będzie 100Nm. Nie ma co prawda Delty ale są inne z tym samym zawieszeniem i na 4 śruby - patrz Alfa. Nie mniej jak wole trochę przeciągnąć (np. na 110Nm), bo już widziałem że klucze dynamometryczne odklikiwały szybciej niż osiągały oczekiwana wartość, nawet jak klucz jest skalibrowany to i tak ma spore przekłamania w skrajnych swoich położeniach. Jak masz klucz np. 20-120 to przy niskich jak i końcowych nastawach będzie kilka lub nawet kilkanaście niutów przekłamywał. Sprawdziłem to z elektronicznym kluczem (mam taki i taki) elektroniczy wiadomo jest dużo bardziej dokładny niż ściśnięta sprężyna. mam klucz 30-180Nm i tak do 40-50Nm rozjazd był straszny i to samo powyżej 140-150. Między klucz odklikiwał mniej więcej +/- 3-4Nm jak ten elektroniczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.