Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Cześć, dziś kolejne z pytań w stylu "100 pytań do".
Mianowicie, czy orientuje się ktoś z Was jak wymienić dynamicznie (bo to wiadomo, że to jest jedyna słuszna droga) olej w skrzyni biegów?
Dodatkowo, czy wymieniał ktoś z was olej w układzie wspomagania? No i jaki olej użyć, bo tutaj moje programy są lekko rozbieżne ze sobą (jeden mówi ATF III a drugi ATF IV).
Nie wyszczególniałem silnika, bo wszystkie automaty to Aisiny no i każdy układ wspomy jest raczej taki sam.
Mianowicie, czy orientuje się ktoś z Was jak wymienić dynamicznie (bo to wiadomo, że to jest jedyna słuszna droga) olej w skrzyni biegów?
Dodatkowo, czy wymieniał ktoś z was olej w układzie wspomagania? No i jaki olej użyć, bo tutaj moje programy są lekko rozbieżne ze sobą (jeden mówi ATF III a drugi ATF IV).
Nie wyszczególniałem silnika, bo wszystkie automaty to Aisiny no i każdy układ wspomy jest raczej taki sam.
Thesis 3.0
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Do wspomagania ATF III chyba...
Co do dynamicznej wymiany oleju w skrzyni,też tak uważałem jak ty.
Różne były opinie na ten temat,ja wymieniłem raz statycznie(wyleciało 3.5l)czyli większe pół,po czym pojeździłem 2tys.km i wymiana ponownie.
Myślę po kolejnych...3tys.km wymienić jeszcze raz i wtedy powinno być ok.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Co do dynamicznej wymiany oleju w skrzyni,też tak uważałem jak ty.
Różne były opinie na ten temat,ja wymieniłem raz statycznie(wyleciało 3.5l)czyli większe pół,po czym pojeździłem 2tys.km i wymiana ponownie.
Myślę po kolejnych...3tys.km wymienić jeszcze raz i wtedy powinno być ok.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Ja w Aisin-ie wymieniałem statyczno-dynamicznie, własnoręcznie pierwsze podejście na które poszło 16L JWS3309, czyli spuszczenie 3L (tyle ile jest w misce) zalanie 3L świeżego, jazda i powtórka... za każdym razem spływał czarny olej, przy ostatnich dwóch wymianach pod świtało był już buraczkowy, ale generalnie w wiaderku był dalej czarny... po roku drugie podejście i kolejne 16L... jest lepiej, ale nie jest to czego oczekiwałem... generalnie olej dalej jest ciemniejszy niż nowy... Jedyna możliwość wykonania profesjonalnego płukania skrzyni istnieje dopiero po wywaleniu wymiennika ciepła i zastosowaniu adaptera, za pomocą którego można podłączyć przewody elastyczne do pompy płuczącej...
Olej w układzie wspomagania był spuszczany przy okazji wymiany sanek i oczywiście był czarny żur... w tym roku sanki były ponownie opuszczane i kolejna wymiana... też zszedł czarny olej... wg Fiat-a olej to Tutela GI/E czyli Dextron III. Co ciekawe to w instrukcjach przed 2003r Fiat zaleca ten sam olej do AW55 , dopiero w nowszych podają prawidłowy czyli Tutela GI/IV odpowiadający normie JWS3309...
Olej w układzie wspomagania był spuszczany przy okazji wymiany sanek i oczywiście był czarny żur... w tym roku sanki były ponownie opuszczane i kolejna wymiana... też zszedł czarny olej... wg Fiat-a olej to Tutela GI/E czyli Dextron III. Co ciekawe to w instrukcjach przed 2003r Fiat zaleca ten sam olej do AW55 , dopiero w nowszych podają prawidłowy czyli Tutela GI/IV odpowiadający normie JWS3309...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
3 podejścia powinny załatwić sprawę
Chyba że kolega naprawdę chce dynamicznie wymienić,wtedy trzeba będzie trochę zapłacić
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Chyba że kolega naprawdę chce dynamicznie wymienić,wtedy trzeba będzie trochę zapłacić
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Odnośnie wymiany oleju w skrzyni, to ja mam akurat ułatwioną sprawę, bo ostatnio zakładałem sobie adapter do chłodnicy powietrznej. Problem polega na tym, że węże od adaptera są jednym z najniższych punktów i przy ich zdejmowaniu olej najnormalnej w świecie się wysra. Kolejnym aspektem jest zamknięty termostat i na zimnym oleju (no bo nikt nie chce się poparzyc) nie wymieni się oleju na dużym układzie. Stąd moje pytanie, czy zna ktoś procedurę serwisowa takiej wymiany?
Druga sprawa z olejem od wspomy, tam też mi się wydaje że wchodzi olej typu III, tylko jak wyście spuszczali ten olej? Normalnie poprzez rozpięcie przewodów na dole i uzupełnianie przez zbiorniczek? Co wtedy z chłodnica? Może by jakoś pokombinować z przewodami przy zbiorniczku i tez zrobić to metoda dynamiczna?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Druga sprawa z olejem od wspomy, tam też mi się wydaje że wchodzi olej typu III, tylko jak wyście spuszczali ten olej? Normalnie poprzez rozpięcie przewodów na dole i uzupełnianie przez zbiorniczek? Co wtedy z chłodnica? Może by jakoś pokombinować z przewodami przy zbiorniczku i tez zrobić to metoda dynamiczna?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Procedury serwisowej wg. producenta nie ma, bo Fiat nie przewiduje wymiany oleju, jedynie dolewkę... (ciekawe co na to skrzynia jak dolejesz Dextron III do skrzyni gdzie jest JWS3309) W warsztacie ASB zapewne podłączą maszynę płuczącą bezpośrednio do adaptera (pod warunkiem,że w ogóle taką usługę takowy warsztat ma swojej ofercie, bo większość nie ma,a nawet nie zaleca) więc termostat i chłodnica zewnętrzna będą ominięte... wymiennik ciepła, a tym samym adapter w miejscu niego, nie jest w najniższym punkcie, tym bardziej że olej powracający do skrzyni wchodzi na środkowy króciec adaptera, a to co się "wysra" (najwyżej 3L, tyle ile jest w misce pozostałe 4L zostają w skrzyni) trzeba uzupełnić 'statycznie" tym bardziej, że po otwarciu termostatu i napełnieniu chłodnicy i tak trzeba będzie uzupełnić poziom oleju...
Co do wspomagania to spuszczałem, w najniższym punkcie czyli pod sankami w miejscu przejścia przewodu elastycznego na stalowy i zaciśniętego opaską wielokrotnego użycia. Chłodnica będzie pusta bo to są własnie przewody do chłodnicy, która jest znacznie wyżej.
Co do wspomagania to spuszczałem, w najniższym punkcie czyli pod sankami w miejscu przejścia przewodu elastycznego na stalowy i zaciśniętego opaską wielokrotnego użycia. Chłodnica będzie pusta bo to są własnie przewody do chłodnicy, która jest znacznie wyżej.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Ravenol T IV ATF dynamicznie 13l
wspomaganie, przewód ciśnieniowy przy maglownicy kilka razy przelewam układ.
Pozdrawiam.
wspomaganie, przewód ciśnieniowy przy maglownicy kilka razy przelewam układ.
Pozdrawiam.
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
https://youtu.be/wb4_Oe57qmU
Tak mniej więcej wygląda wymiana dynamiczna. Tylko teraz, który kanał zasysa, a który wypuszcza olej, bo tu też już 2 wersje słyszałem.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Tak mniej więcej wygląda wymiana dynamiczna. Tylko teraz, który kanał zasysa, a który wypuszcza olej, bo tu też już 2 wersje słyszałem.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
No i zgadza się... zdemontowali wymiennik i wylało się tyle oleju ile było w wymienniku... także z miski sie nie 'wysra", podłączyli się za pomocą adaptera... w większości Aisin-ów środek to wyjście na chłodnicę, a boczny króciec to powrót... oprócz AW55 bo tu jest na odwrót... czyli boczny wyjście, środkowy powrót...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
AW 55, czyli tak jak u nas?!
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Tak, skrzynia w Thesis to AW55
Podpis pod zdjęciem
Направления движения ! кроме SU1 (AW55) !
Podłaczenia przewodów oprócz AW55
Внимание! направления движения ATF для SU1 (AW55) другое
Poprawne podłącznie ATF, dla AW55 na odwrót
https://www.trancool.com/transmission_a ... round.html
Podpis pod zdjęciem
Направления движения ! кроме SU1 (AW55) !
Podłaczenia przewodów oprócz AW55
Внимание! направления движения ATF для SU1 (AW55) другое
Poprawne podłącznie ATF, dla AW55 na odwrót
https://www.trancool.com/transmission_a ... round.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
No właśnie to stamtąd kupiłem ten adapter i to chyba właśnie tam widziałem ta wzmiankę o podłączeniu
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Tylko trzeba czytać opis... w AW55 jest na odwrót niż na zdjęciu... niestety jak się przełaczy na angielski to tej informacji nie ma...
Jak sobie oglądnąłem ten filmik z wymiany "dynamicznej" to ta moja "amatorska" za dużo to się nie różni... po za tym jak ten olej wracający na końcu jest czysty, to ja jestem Święty Wincenty à Paulo...
Jak sobie oglądnąłem ten filmik z wymiany "dynamicznej" to ta moja "amatorska" za dużo to się nie różni... po za tym jak ten olej wracający na końcu jest czysty, to ja jestem Święty Wincenty à Paulo...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
No właśnie syf szedl jak 600. Dlatego trzeba wg mnie dać nie 10% więcej, tylko ze 3-4 litry więcej na przepłukanie. Ale właśnie z tym adapterem metodą chałupnicza można swobodnie samemu to zrobić. I to za 400zl za sam olej a nie obsługę + 600zl.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i układzie wspomagania.
Jak damy Mannol to można się zmieścić w 270zł za 16L...albo jeszcze taniej biorąc beczkę 20L za 305zeta... a za dynamiczną krzyczą sobie nawet 1000-1200zł, więc robiąc to samemu to rachunek jest prosty... zwłaszcza jak mamy adapter, to taka a'la dynamiczna nie różni się jak w takim Volvo...
https://www.youtube.com/watch?v=-DxEmb-2s2A
https://www.youtube.com/watch?v=-DxEmb-2s2A
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)