Izera...made in PL
Moderator: giekso
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Izera...made in PL
Niestety, ale nawet przy dzisiejszej technologi fotovoltaicznej (a to co było na początku lat dwutysięcznych, a teraz, to przepaść) powierzchnia karoserii jest zbyt mała, aby zamontowane na niej panele miał wystarczającą moc do zaspokojenia doładowania aku, aut elektrycznych... ale może kiedyś...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Izera...made in PL
Obecnie z 1m2 paneli wyciska się w warunkach polskich ok. 100-150kWh tak więc nawet jak by upchać cały dach i maskę to może było by 2-3m2 Co przy konsumpcji na poziomie ok. 15-20kWh na 100km pozwalało by na przejechanie z paneli do 3000-4000km rocznie. Dla kogoś kto rocznie robi 10000 bo zasuwa głownie po mieście to już 1/3 sukcesu :>
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Izera...made in PL
Niestety założenie jest takie, aby auto było samowystarczalne... czyli podczas jazdy i kiedy zostawiasz auto to na postoju bateria na aucie je doładuje... no niestety, ale to nie zadziała... także na dzień dzisiejszy, stawiasz foltovoltaike przy domu i auto ładujesz kablem...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Izera...made in PL
Żeby tylko nie było tak, że "w domu" parkujesz auto w garażu, a pod pracą - w firmowym garażu podziemnym biurowca. Bo wtedy cały ten misterny plan z fotowoltaniką na samochodzie nie ma sensu.Jam_Belfegor pisze: ↑29 lip 2020, 21:35 Obecnie z 1m2 paneli wyciska się w warunkach polskich ok. 100-150kWh tak więc nawet jak by upchać cały dach i maskę to może było by 2-3m2 Co przy konsumpcji na poziomie ok. 15-20kWh na 100km pozwalało by na przejechanie z paneli do 3000-4000km rocznie. Dla kogoś kto rocznie robi 10000 bo zasuwa głownie po mieście to już 1/3 sukcesu :>
Ale ogólnie jest to fajny pomysł. Niech to nie będzie 1/3, może to być 10% albo nawet 5% - przy dzisiejszych cenach paneli słonecznych te 2 metry kwadratowe stanowią śmieszny koszt, nie jest też problemem wytwarzanie nawet paneli elastycznych na żagle, więc bez problemu można też produkować panele do kształtów samochodu. Elektronika do tego rozwiązania też kosztuje grosze. Więc nawet jeżeli oszczędziło by się na ładowaniu 5-10% prądu, to moim zdaniem warto, zawsze to trochę mniej węgla pójdzie w komin.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Izera...made in PL
Panowie o czym my rozmawiamy:
Po pierwsze kto im da na to pieniądze (koszt uruchomienia takiej produkcji to min 2mld euro - platforma plus linia technologiczna), do tego miliony dla personelu (inżynierowie, specjaliści od marketingu, PR itp), trzeba mieć załogę obsługująca linie produkcyjną (to kolejne kilka baniek rocznie). A nie zostały jeszcze poruszone koszty związane z działaniem "fabryki" (prąd, gaz itp media), a gdzie jeszcze koszt samej budowy fabryki (to następnych kilkaset milionów).
No i teraz dochodzimy do jeszcze jednej ważnej sprawy - gdzie firmy kooperujące (niestety nie są w stanie produkować wszystkiego sami (np. baterie).
Co do PV - działa to ale na dachu domu, na aucie to za mała powierzchnia, żeby dawała widoczne efekty.
A n o i jeszcze jedno - już widzę jak zachodnie koncerny pozwolą sobie odebrać "kawałek tortu" - zaraz się znajdą jakieś przepisy EU, które zablokują dalsze działania.
Po pierwsze kto im da na to pieniądze (koszt uruchomienia takiej produkcji to min 2mld euro - platforma plus linia technologiczna), do tego miliony dla personelu (inżynierowie, specjaliści od marketingu, PR itp), trzeba mieć załogę obsługująca linie produkcyjną (to kolejne kilka baniek rocznie). A nie zostały jeszcze poruszone koszty związane z działaniem "fabryki" (prąd, gaz itp media), a gdzie jeszcze koszt samej budowy fabryki (to następnych kilkaset milionów).
No i teraz dochodzimy do jeszcze jednej ważnej sprawy - gdzie firmy kooperujące (niestety nie są w stanie produkować wszystkiego sami (np. baterie).
Co do PV - działa to ale na dachu domu, na aucie to za mała powierzchnia, żeby dawała widoczne efekty.
A n o i jeszcze jedno - już widzę jak zachodnie koncerny pozwolą sobie odebrać "kawałek tortu" - zaraz się znajdą jakieś przepisy EU, które zablokują dalsze działania.