Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
Powodzenia
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
czy polift (dokładnie 2000 r.) ma takie same wentylatory co przedlift ??
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
Już wiem że ma takie same, ale u mnie się to kompletnie nie sprawdziło. nie szło nawet na tyle przesunąć wiatraka aby go wysunąć z tunelu. Efekt taki że rozbebeszyłem wszystko dokładnie jak na fotkach:
I nie jest to zbytnio trudne. gdyby nie to że jeszcze naprawiałem silniczek obiegu zamkniętego, mechanizm wycieraczek i poprawiałem wiązkę to sama wymiana wiatraka zajęła by może z 3-4 godziny i to bez żadnego wkur####a.
I nie jest to zbytnio trudne. gdyby nie to że jeszcze naprawiałem silniczek obiegu zamkniętego, mechanizm wycieraczek i poprawiałem wiązkę to sama wymiana wiatraka zajęła by może z 3-4 godziny i to bez żadnego wkur####a.
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
Właśnie przeszedłem wymianę tego nieszczęsnego wiatraka, do opisu kolegi dodał bym jeszcze że w wyjęciu tego ustrojstwa pomaga odkręcenie lewej łapy która trzyma obudowę i odkręcenie całej góry obudowy wentylatora ( ale to wszystko jak juz mamy całą obudowę odłączoną od reszty gdy jest możliwość jej obracania ), w moim przypadku wystarczyło ściągnięcie tylko wycieraczki od strony pasażera wtedy można łatwo odgiać podszybie co w zupełności wystarcza w wyjęciu pudła, cała operacja zajęła 2 godziny z kilkoma przerwami na papieroska i uspokojeniu nerwów . Pozdrawiam
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej
Kiedyś napewno 20vT
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej
Kiedyś napewno 20vT
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
Mnie również dopadła awaria wentylatora.
Dziękuję za instrukcję i porady.
Dodam od siebie (a częściowo powtórzę po kolegach), że warto odkręcić mechanizm wycieraczek (dwie śruby i jedna nakrętka) i odkręcić obudowę parownika (chyba dwie śruby i kilka wkrętów), a także odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego (1 śruba). Dzięki temu możemy bez obaw o przewody klimatyzacji (wyginają się przewody elastyczne) przesunąć skraplacz i zrobić sobie nieco miejsca.
Pamiętajcie, że aby odkręcić pokrywę obudowy wentylatora (tą z kratką wlotową) należy przekręcić całą obudowę - od tyłu (patrząc z pozycji serwisowej) jest jeden wkręt. A żeby poruszyć obudową wentylatora trzeba ją rozłączyć od obudowy skraplacza.
Polecam zaopatrzyć się w małe narzędzia i jeszcze mniejsze ręce (dobra, nie jest tak źle, jak to jest przedstawiane, jednak puszka wentylatora spokojnie mogłaby być mniejsza i obeszłoby się bez odkręcania miliona innych elementów).
Dziękuję za instrukcję i porady.
Dodam od siebie (a częściowo powtórzę po kolegach), że warto odkręcić mechanizm wycieraczek (dwie śruby i jedna nakrętka) i odkręcić obudowę parownika (chyba dwie śruby i kilka wkrętów), a także odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego (1 śruba). Dzięki temu możemy bez obaw o przewody klimatyzacji (wyginają się przewody elastyczne) przesunąć skraplacz i zrobić sobie nieco miejsca.
Pamiętajcie, że aby odkręcić pokrywę obudowy wentylatora (tą z kratką wlotową) należy przekręcić całą obudowę - od tyłu (patrząc z pozycji serwisowej) jest jeden wkręt. A żeby poruszyć obudową wentylatora trzeba ją rozłączyć od obudowy skraplacza.
Polecam zaopatrzyć się w małe narzędzia i jeszcze mniejsze ręce (dobra, nie jest tak źle, jak to jest przedstawiane, jednak puszka wentylatora spokojnie mogłaby być mniejsza i obeszłoby się bez odkręcania miliona innych elementów).
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
A przy wymianie nagrzewnicy jest trochę łatwiej (znaczy mniej rozkręcania) czy nie bardzo?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wymiana wentylatora ogrzewania
Ąby dostać się do nagrzewnicy trzeba zdemontować skraplacz. Ktoś już pisał, że demontował też wentylator nagrzewnicy i przypuszczam, że tak będzie trzeba zrobić, ponieważ są ze sobą połączone. Należy też wymontować mechanizm wycieraczek. Roboty na pewno więcej. Warto uzbroić się w zapas cierpliwości i kręgosłup na podmianę.