Dysponuje ktoś może instrukcją (najlepiej obrazkową) wymiany rozrządu w CC 700
Wiadomo co z czym czyli wszystko o wymianie rozrządu
Fiat CC 700 - wymiana łańcuszka rozrządu
- miszax
- Forumowicz/ka
- Posty: 1262
- Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
- Skype: miszax123
- Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie
Fiat CC 700 - wymiana łańcuszka rozrządu
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Odp: Fiat CC 700 - wymiana łańcuszka rozrządu
Proste jak w maluchu trzeba zdemontować zderzak koło pasowe na wale kilka śrubek pokrywy rozrządu i demontaż-montaż zestawu łańcuszka i kół zębatych.Jeżeli ma służyć długo to lepiej poszukać markowego zestawu,bo podróbki po 10kkm potrafią już wysiadać.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.
Odp: Fiat CC 700 - wymiana łańcuszka rozrządu
wymina tak po krótce:
1.Poluzować alternator i zdemontować pasek kllinowy
2.Odkręcić /dwie śrubki m5 na klucz 8/od czujnika położenia wału i wyciągnąć na bok
3.Odkręcić śrubę trzymającą koło pasowe wału korbowego/klucz 36/.Tutaj mała iwaga śruba może być wkręcona na paste do srub loctite.
4,Zdemontować koło pasowe
5.odkręcić 10 śrub m6 na klucz 10
6.odkręcić 2 sruby m10 na klucz 17
7.wyciągnąc obudowę rozrządu
8.Ustawić na znaki koła rozrządu,w/g tego: 9.zdemontować komplet rozrządu/koła plus łańcuszek/
10.zamontować nowy rozrząd kpl/dwa koła łańcuszek/
11. obrucić dwa razy wał korbowy i sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu w/g powyższego rysunku.
12.wyczyścic obudowę rozrządu,wymienić uszczelniacz wału na nowy zwracając uwagę na dokładne wbicie uszczelniacza do obudowy/brak połozenia krańcowego /
13.zamontować w odwrotnej kolejności
1.Poluzować alternator i zdemontować pasek kllinowy
2.Odkręcić /dwie śrubki m5 na klucz 8/od czujnika położenia wału i wyciągnąć na bok
3.Odkręcić śrubę trzymającą koło pasowe wału korbowego/klucz 36/.Tutaj mała iwaga śruba może być wkręcona na paste do srub loctite.
4,Zdemontować koło pasowe
5.odkręcić 10 śrub m6 na klucz 10
6.odkręcić 2 sruby m10 na klucz 17
7.wyciągnąc obudowę rozrządu
8.Ustawić na znaki koła rozrządu,w/g tego: 9.zdemontować komplet rozrządu/koła plus łańcuszek/
10.zamontować nowy rozrząd kpl/dwa koła łańcuszek/
11. obrucić dwa razy wał korbowy i sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu w/g powyższego rysunku.
12.wyczyścic obudowę rozrządu,wymienić uszczelniacz wału na nowy zwracając uwagę na dokładne wbicie uszczelniacza do obudowy/brak połozenia krańcowego /
13.zamontować w odwrotnej kolejności
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- miszax
- Forumowicz/ka
- Posty: 1262
- Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
- Skype: miszax123
- Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie
Re: Fiat CC 700 - wymiana łańcuszka rozrządu
Dzięki wielkie. Jak się spotkamy masz u mnie duże
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Re: Fiat CC 700 - wymiana łańcuszka rozrządu
Pod dużym kołem znajduje się wał rozrządu i znajduje się na nim pięć otworów.
Domyślam się że piąty ( bez gwintu ) jest po to by stanowił znacznik. (W1 ma max )
Podczas rozbierania na starym kole większym odcisnął się ten otwór wypada on jakieś 55* za kropeczką ( pozycjonowania).
Przy składaniu stwierdziłem że ten znacznik (5 dziura) wypada idealnie pionowo. Wał jest w fazie D1 ( "Faza D1 i D2 powinna nastąpić 15* przed gmp i zakończyć się 58* przed dmp" )
Tak się zastanawiam czy może tak być że ktoś złożył to jakimś cudem (kredą sobie zrobił alternatywny znacznik ) tak że kropeczki się nie zgadzały ale pozycja wału rozrządu była poprawna. (jak rozbierałem nie widziałem znaczników a teraz rozmyślam bo może tak było )
Sobie sam wywnioskowałem że jeśli ustawienie rozrządu następuje (,te znaczniki się ustawia ) w pobliżu położenia GMP to mam w porządku. (Dmp mam żle)
Domyślam się że piąty ( bez gwintu ) jest po to by stanowił znacznik. (W1 ma max )
Podczas rozbierania na starym kole większym odcisnął się ten otwór wypada on jakieś 55* za kropeczką ( pozycjonowania).
Przy składaniu stwierdziłem że ten znacznik (5 dziura) wypada idealnie pionowo. Wał jest w fazie D1 ( "Faza D1 i D2 powinna nastąpić 15* przed gmp i zakończyć się 58* przed dmp" )
Tak się zastanawiam czy może tak być że ktoś złożył to jakimś cudem (kredą sobie zrobił alternatywny znacznik ) tak że kropeczki się nie zgadzały ale pozycja wału rozrządu była poprawna. (jak rozbierałem nie widziałem znaczników a teraz rozmyślam bo może tak było )
Sobie sam wywnioskowałem że jeśli ustawienie rozrządu następuje (,te znaczniki się ustawia ) w pobliżu położenia GMP to mam w porządku. (Dmp mam żle)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2021, 0:37 przez trotyl84, łącznie zmieniany 1 raz.