Co prawda to nie Lancia ale chodzi o zasadę. Temat tyczy się punktów masowych instalacji elektrycznej. Ponieważ z powrotu dość cieżko przebytego Covid'a moje wozidał stały prawie 3 tygodnie bez odpalania, niestety w służbowym Peugeocie padł kompletnie akumulator niemalże do zera >>> zmierzone ok. 8V nie ruszył centralnym znakiem. Nawet nie próbowałem odpalać. Wywaliłem aku do ładowania (reanimacji) i przy okazji zauważyłem w jakim stanie są punkty masowe - widać poniżej. Każdy jeden wygnity i utleniony jak na zdjęciu poniżej (auto wcale nie takie stare bo z 2011r). Auto miało tez regularnie problemy z elektryką, co rusz jakiś czujnik wywalał jakiś błąd tak z niczego. Tak wiec przy okazji zabrałem się za czyszczenie i konserwowanie. Jeden z punktów był tak zgnity że śruba urwała się przy odkręcaniu. Niestety musiałem dorobić nowy odpływ do innego punktu. Po naładowaniu ogarnięciu zmasowania oraz poprawieniu styków na alternatorze i rozruszniku nie to auto. Zagadał od strzała, ładowanie wzorowe, na razie zero błędów w ECU. Niby nic ale warto się temu przyjrzeć, zwłaszcza w benzyniaku i nowszych dieslach.
W niektórych lancach widziałem że punkty masowe były zamalowywane po skręcaniu z karoserią co znacząco rozwiązywało ten problem.
Dbajcie o punkty masowe.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2088
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Dbajcie o punkty masowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Dbajcie o punkty masowe.
Przechodziłem przez to w swoich lybrach, po tym jak kiedyś jedna skończyła na lawecie z powodu awarii automatycznej skrzyni biegów - gdy okazało się że to był tak naprawdę problem z masą, to we wszystkich przeczyściłem istniejące punkty masowe i dorobiłem nowe kable od ujemnej klemy do karoserii u silnika. Od tego czasu problemów z masą nie mam.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1662
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dbajcie o punkty masowe.
Hej,
Jest jakiś pdf, rysunek, opis, lista itd gdzie można dowiedzieć się w którym miejscu w Lybrze (2.4 JTD) są hmm... nazwę je tzw. punkty masowe?
Wysłane z mojego telefonA
Jest jakiś pdf, rysunek, opis, lista itd gdzie można dowiedzieć się w którym miejscu w Lybrze (2.4 JTD) są hmm... nazwę je tzw. punkty masowe?
Wysłane z mojego telefonA
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Re: Dbajcie o punkty masowe.
Idź za kablem minusa z akumulatora. Wydaje mi się, że jeden jest gdzieś pod akumulatorem w okolicy nadkola (do nadwozia) i coś mi się wydaje, że to może być w dieslu jedyna masa.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2865
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Dbajcie o punkty masowe.
Jak jedyna masa? Akumulator jest podpięty do masy i koniec . Każdy odbiornik jest podpięty do masy bo obwód elektryczny musi się zamknąć... takich punktów masowych w nowożytnych autach jest kilkadziesiąt...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Dbajcie o punkty masowe.
W sumie racja, zaćmiło mnie i pomyślałem tylko o drugim końcu kabla od klemy minusowej akumulatora.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD