Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Rozebrałem trochę za dużo i nie pamiętam kolejności przewodów zapłonowych na cewce.
Czy można się sugerować obrazkiem z ePera? Widać kolejność. Nie ma innych przykładów. Na nowej cewce nie ma oznaczonych miejsc 1,2,3,4.
Czy można się sugerować obrazkiem z ePera? Widać kolejność. Nie ma innych przykładów. Na nowej cewce nie ma oznaczonych miejsc 1,2,3,4.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Raczej tak, ale ePer to nie serwisówka (choć czasem przyznam się że też tak patrzę ;p i jeszcze nie miałem wpadki) więc trzeba mieć na uwadze że może być różnie. Zapnij jak j/w. zapal auto jak, nie poleci poczekaj aż jakiś właściciel Zety 2.0 VT ci odpisze.
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Dziękuję za odpowiedź
Poskładałem na obrazku z ePera. Jak poskładam całą resztę to dam znać czy schemat poprawny.
Poskładałem na obrazku z ePera. Jak poskładam całą resztę to dam znać czy schemat poprawny.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Polutowałem przewody od wtrysków (wydaj się że zgodnie numeracją) i po pierwszej próbie odpalenia nici.
Auto kręci ale ciężko tak jakby w ogóle tylko sam rozrusznik ciężko kręcił bez wsparcia zapłonu. Na dodatek co któryś obrót słychać jakby kichnięcie silnika, leciutki strzał. Kable + cewka poskładane wg schematu ePer.
Nie czekając na odpowiedź właściciela Zety 2,0 Turbo (nie wiem czy nie jestem jedyny:) zacząłem grzebać w Internecie.
Wg katalogu i numerów Bosch'a udało mi się znaleźć tylko jedną cewkę która ma cokolwiek napisane na obudowie. Na dodatek te cyfry są podwójne. Czy ktoś się spotkał z takimi oznaczeniami?
Czy to że jedno gniazdo jest podpisane np 1 4 oznacza że można tam zamiennie podpiąć pierwszą lub czwartą świecę? Brzmi nielogicznie ale z racji tego że ni dysponuję żadnymi innymi wskazówkami chwytam się i tego.
Czy te cyfry w ogóle sugerują które świece podpiąć czy może są radosną twórczością producenta?
Jutro podepnę na starej cewce wg takiego ustawienia ale może ktoś wcześniej coś podpowie
Będę wdzięczny za jakieś sugestie
Auto kręci ale ciężko tak jakby w ogóle tylko sam rozrusznik ciężko kręcił bez wsparcia zapłonu. Na dodatek co któryś obrót słychać jakby kichnięcie silnika, leciutki strzał. Kable + cewka poskładane wg schematu ePer.
Nie czekając na odpowiedź właściciela Zety 2,0 Turbo (nie wiem czy nie jestem jedyny:) zacząłem grzebać w Internecie.
Wg katalogu i numerów Bosch'a udało mi się znaleźć tylko jedną cewkę która ma cokolwiek napisane na obudowie. Na dodatek te cyfry są podwójne. Czy ktoś się spotkał z takimi oznaczeniami?
Czy to że jedno gniazdo jest podpisane np 1 4 oznacza że można tam zamiennie podpiąć pierwszą lub czwartą świecę? Brzmi nielogicznie ale z racji tego że ni dysponuję żadnymi innymi wskazówkami chwytam się i tego.
Czy te cyfry w ogóle sugerują które świece podpiąć czy może są radosną twórczością producenta?
Jutro podepnę na starej cewce wg takiego ustawienia ale może ktoś wcześniej coś podpowie
Będę wdzięczny za jakieś sugestie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Można zdjąć dekiel zaworów i popatrzeć na wałek rozrządu jak idzie czyli czy zapłon na danym cylindrze odpowiada zamkniętym zaworom (na bliźniaczym cylindrze będzie mijanka).
Samego momentu raczej nie ustalisz, bo nie ma rozdzielacza. Chyba trzeba by było nagrać film ze świecami na wierzchu i potem patrzeć kiedy iskra sie pojawia w stosunku do cylindrów
Zasadniczo to w silnikach 4 cylindrowych będzie kolejność zapłonu 1-3-4-2 albo 1-2-4-3
Samego momentu raczej nie ustalisz, bo nie ma rozdzielacza. Chyba trzeba by było nagrać film ze świecami na wierzchu i potem patrzeć kiedy iskra sie pojawia w stosunku do cylindrów
Zasadniczo to w silnikach 4 cylindrowych będzie kolejność zapłonu 1-3-4-2 albo 1-2-4-3
KAPPA TDS & JTD
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Podaję hasło: wasted spark
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
To będzie raczej trudne do uchwyceniavolf pisze: ↑21 maja 2022, 9:59 Można zdjąć dekiel zaworów i popatrzeć na wałek rozrządu jak idzie czyli czy zapłon na danym cylindrze odpowiada zamkniętym zaworom (na bliźniaczym cylindrze będzie mijanka).
Samego momentu raczej nie ustalisz, bo nie ma rozdzielacza. Chyba trzeba by było nagrać film ze świecami na wierzchu i potem patrzeć kiedy iskra sie pojawia w stosunku do cylindrów
Zasadniczo to w silnikach 4 cylindrowych będzie kolejność zapłonu 1-3-4-2 albo 1-2-4-3
W tym silniku akurat
1-3-4-2
Hmm, interesujące to by się chyba potwierdzało że w tym przypadku też tak jest.Bichoń pisze:Podaję hasło: wasted spark
Dzisiaj podłączyłem wg kolejności pierwszych cyfr z par widocznych na zdjęciu.
Czyli
3 2
1 4
wtyczka
Auto po kilku próbach odpaliło. Zadymił trochę na początku i mam wrażenie że jeszcze nie pracował na 100% ale może dlatego że nie wiedzieć czemu stanął alternator który przeglądałem wcześniej i przytrzmywał pasek. Na razie Zeta nie daje od siebie odpocząć. Dzisiaj wymieniłem też chłodnicę którą zaczęła ostatnio przeciekać.
Jak uporam się z alternatorem to dam znać jak silnik pracuje na takim ustawieniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Trzeba też pamiętać że to chyba silnik z PSA, a PSA lubi sobie numerować cylindry od skrzyni a nie od rozrządu jak to w autach z FCA i germanowozach. Czyli 1 cylinder możne być przy skrzyni. Też by tak podłączył kable sugerując się pierwszą cyfrą na cewce. W temacie o kabelkach poruszony był temat iż wtryski mogą lecieć "full grupą" lub "pół grupą" i jak było pisane cewki w takim wypadku dość często walą pusta iskrę w kolejną komorę w której są w grupie - czyli to co też wrzucił Bartek - "zmarnowana iskra" choć raczej w takich zestawieniach widuje się dwie symetryczne cewki... a przynajmniej Fiatony i spokrewnione tak miały
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Dobra zrobiłem małe kopanie i wychodzi na to że serduszko w Zecie 2.0 turbo to RGX (XU10J2TE) z grupy PSA - czyli jak coś śmiało możesz szukać części po Peugotach a tu masz zdjęcia takiego silnika na którym widać kabelki i kolejność. Potwierdź sobie czy to to na pewno twój silnik i jak coś ze zdjęć ładnie widać gdzie co idzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Zeta 2,0 Turbo - kolejność przewodów zapłonowych
Bardzo dziękuję:) Bardzo. Silnik ten samJam_Belfegor pisze: Dobra zrobiłem małe kopanie i wychodzi na to że serduszko w Zecie 2.0 turbo to RGX (XU10J2TE) z grupy PSA - czyli jak coś śmiało możesz szukać części po Peugotach a tu masz zdjęcia takiego silnika na którym widać kabelki i kolejność. Potwierdź sobie czy to to na pewno twój silnik i jak coś ze zdjęć ładnie widać gdzie co idzie.
Wczoraj nie mogłem wysiedzieć i pojechałem do garażu i zamieniłem kolejność na
Auto zaczęło lepiej pracować. Chyba już jestem przeczulony bo wydawało mi się że nie na 100% gładko ale chyba już przesadzam:)
Poza tym zdjęcie potwierdza stan faktyczny.
Panowie bardzo dziękuję za merytoryczną dyskusję i pomoc Dużo więcej się dowiedziałem o Zecie i wreszcie będę mógł wyjechać z garażu:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'