Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa
Ja przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu nie zdejmowałem pokrywy zaworów. Zdjąłem tylko koło pasowe wałka wydechu i po wszystkim. Tak w ogóle to czujnik obrotów wału(ten przy skrzyni) Jest chyba tylko potrzebny ECU do kontroli. Jak mi Kappka świrowała z wolnymi, odpiąłem ten czujnik i nic zauważalnego się nie zmieniło. Odpalała, chodziła, wkręcała się na obroty normalnie- obrotomierz też pokazywał prawidłowo, natomiast po odpięciu czujnika przy wałku rozrządu- kaplica.
A pokrywę jak odświeżałeś?
A pokrywę jak odświeżałeś?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- busykarol
- Forumowicz/ka
- Posty: 105
- Rejestracja: 29 kwie 2013, 19:38
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa
Tak czy siak u mnie trzeba wymienić uszczelkę, z każdej strony silnik obrzygany
Pokrywa była w opłakanym stanie, później dorzucę zdjęcie "przed". W Liroy Merlin kupiłem spray żaroodporny do pieców itp. do 400*C. Niestety stary lakier łuszczył się i trzeba było zdzierać do gołej blachy, jedynie pokrywka z napisem (5.20 2000 VIS) miała lakier w dobrym stanie więc została tylko oczyszczona przed położeniem nowej warstwy, reszte wyszlifowałem oczyściłem i pokryłem lakierem.
Pokrywa była w opłakanym stanie, później dorzucę zdjęcie "przed". W Liroy Merlin kupiłem spray żaroodporny do pieców itp. do 400*C. Niestety stary lakier łuszczył się i trzeba było zdzierać do gołej blachy, jedynie pokrywka z napisem (5.20 2000 VIS) miała lakier w dobrym stanie więc została tylko oczyszczona przed położeniem nowej warstwy, reszte wyszlifowałem oczyściłem i pokryłem lakierem.
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa
Też chcę to zrobić i zastanawiałem się nad różnymi wariantami- od malowania piecowego, po lakier żaroodporny, ale widzę, że lakier daje radę. Ciekawe jak z wytrzymałością. W każdym razie niedługo też będę musiał zdejmować pokrywę zaworów, bo mi do jednej świecy sączy olej, to sobie wtedy też tak prysnę.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- busykarol
- Forumowicz/ka
- Posty: 105
- Rejestracja: 29 kwie 2013, 19:38
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa
Informacja od kolegi z ostatniej chwili - po wymianie czujnika kappa ożyła
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa
W mojej Lancii od kilku dni był taki problem, że potrafiła zgasnąć w czasie jazdy. Po ruszeniu tej brązowej kostki jechała dalej. Dziś nadszedł dzień na wymianę czujnika położenia wału. Od razu lepiej. Przeszedłem do operacji pacjenta... Na foto widać co się tam dzieje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
No i stało się...błąd czujnika fazy kappa umarła pod blokiem....a wczoraj jeszcze śmigała.
Do czujnika faz rozrząd rozpinamy???
Do czujnika faz rozrząd rozpinamy???
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
Raczej tak. Z tego co pamiętam, nie da się go wyjąć bez ściągania koła pasowego wałka...
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
Musisz rozpiąć rozrząd. Czujnik jest na kole wydechowym a koło wchodzi w czujnik od wewnątrz. Nie zdejmiesz inaczej.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
No to działamy...blokady są,zegar na ustawianie gmp też próbujemy zrobić temat profi
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
Temat ogarnięty. MES nie kłamał, po wymianie czujnika auto żyje. Oczywiście wiadomo nowy rozrząd itp. Potwierdzam ,że bez czujnika nie zapali.
Więcej info w moim wątku o kappie.
Więcej info w moim wątku o kappie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala
Z odłączonym / uszkodzonym czujnikiem faz nie zapali, ale jak odpali to można go odpiąć i pluje wtedy komp błędami ale silnik nie gaśnie. Tak przynajmniej jest w roczniku 99 z elektroniczną przepustnicą czyli sterownik razem z przepustnicą.
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.
Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch
Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch