Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
W lybrach wkurzał mnie korek miski olejowej na imbus - wymieniłem już kilka, bo gniazdo imbusa się wyrabiało i bardzo źle się go odkręcało. Zastanawiam się, czy można podmienić oryginalny korek na taki:
Gwint taki sam, ale główka inna. Czy będzie trzymał?
Jakie podkładki tam stosujecie, miedziane czy z gumowym uszczelnieniem wewnątrz?
Gwint taki sam, ale główka inna. Czy będzie trzymał?
Jakie podkładki tam stosujecie, miedziane czy z gumowym uszczelnieniem wewnątrz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
Ja mam dospawaną nakrętkę na klucz 19
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
Ale jak, oryginalny korek przyszlifowałeś na sześciokąt pod rozmiar klucza 19? Ten korek ze zdjęcia wyżej jest na klucz 17 i tu właśnie widzę jego największą zaletę.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
Ja tego nie robiłem. Jak auto kupiłem to był i już jest u mnie 7 rok prawie, ktoś dospawał nakrętkę i tyle, tam chyba nawet nie trzeba nic szlifować. A może i na 17 nie pamiętam, wydaje mi się że 19.
Ps wygląda jak ta ze zdjęcia tylko widać ślady spawu.
Ps wygląda jak ta ze zdjęcia tylko widać ślady spawu.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2069
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
Można spróbować - takie korki uszczelniają się na kołnierzu a więc musi być uszczelka, może być miedziana może być gumowa (stalowa z gumową wargą ;p ) ale czoło / przylgnia na misce musi być w marę prosta bez korozji i czysta - a z tym może być rożnie. Dodatkowo całkiem bonusowo zwiększasz o całe 5mm ryzyko przywalenia miską w ... a co tam chcesz Resumując zakładaj ale z czuciem a dalej - "jeździć obserwować". A jeszcze jedno gwint w misce z płaskim korkiem na imbus ma profil stożkowy ( to na nim się uszczelnia połączenie) jak kupisz za długą śrubę może nie chcieć się wkręcić do końca (stożek cie nie puści - no chyba że przepierdzielisz ten gwint na siłę ).
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej
Ja mam taki, z magnesikiem, M18x1.5. Wóz jest na glebie, korek to pierwsze co obrywa, nosi już trochę śladów walki z różnymi rzeczami, koło 40tys km tak nalatałem, nic się jeszcze nie stało. Uszczelka miedziana jak i z gumową warga działa doskonale
W Lybrze korek ma normalny walcowy profil, nie tak jak w starych silnikach z korkiem na imbus 12mm.Jam_Belfegor pisze: A jeszcze jedno gwint w misce z płaskim korkiem na imbus ma profil stożkowy ( to na nim się uszczelnia połączenie) jak kupisz za długą śrubę może nie chcieć się wkręcić do końca (stożek cie nie puści - no chyba że przepierdzielisz ten gwint na siłę ).