Kąski warte uwagi.

Tu zamieszczamy ogłoszenia kupna-sprzedaży znalezione w sieci.
Uwaga ! Dział automatycznie czyszczony po 30-u dniach
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: topcio » 24 lis 2023, 14:56

Marcin_D pisze: A tak BTW - wiecie dlaczego te blachy na Żuku maja właśnie takie "trapezowe" przetłoczenia.
Robili go z blachy dachowej? :D
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4009
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: volf » 24 lis 2023, 17:42

Pewnie po to by zwiększyć ich sztywność :D
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4009
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: volf » 24 lis 2023, 17:44

topcio pisze: 24 lis 2023, 14:56 Robili go z blachy dachowej? :D
Kolejność pomyliłeś, najpierw był żuk a dopiero po nim dachowe blachy trapezowe :lol:
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 24 lis 2023, 21:38

volf pisze: 24 lis 2023, 17:42 Pewnie po to by zwiększyć ich sztywność :D
... być może tak ale geneza "trapezów" była nieco inna, brak blachy "wysokogatunkowej" spowodował, że już na etapie prototypu żuka zrobili ze zwykłej dostępnej na rynku blachy, która z racji fatalnej jakości (duża ilości węgla, brak dodatków stopowych) sama w sobie ulegała wypaczeniu i deformacji. Nasi konstruktorzy wymyśleli sposób na wzmocnienie poszycia blachy to raz a "niewidoczności" licznych deformacji to dwa i jak to u nas udało się.
pzdr

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: Marcin_D » 25 lis 2023, 14:14

adamM20 pisze: 24 lis 2023, 21:38
volf pisze: 24 lis 2023, 17:42 Pewnie po to by zwiększyć ich sztywność :D
... być może tak ale geneza "trapezów" była nieco inna, brak blachy "wysokogatunkowej" spowodował, że już na etapie prototypu żuka zrobili ze zwykłej dostępnej na rynku blachy, która z racji fatalnej jakości (duża ilości węgla, brak dodatków stopowych) sama w sobie ulegała wypaczeniu i deformacji. Nasi konstruktorzy wymyśleli sposób na wzmocnienie poszycia blachy to raz a "niewidoczności" licznych deformacji to dwa i jak to u nas udało się.
pzdr
Adam, dokładnie w punkt.
Z gówna ulepili bat - coś co jest teoretycznie niemożliwe.

Niestety dało to taki skutek, że żaden Żuk po zjeździe z taśmy nie zgadzał się liniami nadwozia (dokładnie żaden - nawet jedna sztuka) - to taka ciekawostka przeczytana kiedyś w jakiejś historii dyrektora z FSC (nie wiem czy przypadkiem nie działu kontroli). Bo co najśmieszniejsze - takowy też tam był. :lol: :lol: - tylko chyba ku... wszyscy spali w pracy. Bo jakoś "JAKOŚCI' w Żuku nigdy nie widziałem.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 26 lis 2023, 22:23

Marcin_D pisze: 25 lis 2023, 14:14 Niestety dało to taki skutek, że żaden Żuk po zjeździe z taśmy nie zgadzał się liniami nadwozia (dokładnie żaden - nawet jedna sztuka) - to taka ciekawostka przeczytana kiedyś w jakiejś historii dyrektora z FSC.
... tak rzeczywiście było aczkolwiek nie zmienia to faktu, że na swój sposób był uroczy i to nie tylko dlatego, że był polski. Większość uważa, ze smutek był ładniejszy ale jak dla mnie to co najwyżej był remis.
pzdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: Marcin_D » 27 lis 2023, 16:51

Właśnie też mnie zawsze te porównania zastanawiały - może i ten "Smuteczek" ładniejszy, ale dla mnie one wszystkie jednego czorta warte.
Jeździły jak "kupa", wyglądały jak "kupa" i ogólnie jest to "kupa" - wystarczy to zestawić z np. Transitem.
Po prostu nasz polski przemysł motoryzacyjny był do swojego końca "20 lat za zachodem", albo i więcej.

Bo u nas był komunizm, wszystko było niczyje, każdy musiał pracować itp. Nie było bezdomnych, bezrobotnych, przestępczości - tak było w teorii.
Wiązało się to z tym, że w zakładach pracy było przezatrudnienie (na stanowisku dla 1 pracownika pracowało 2 albo i 3), wszystko szło do worka centralnego - więc wszystkie zakłady były rentowne, a w rzeczywistości co drugi nie miał racji bytu. Dawało to tyle, że ten kto był naprawdę dobry oddawał swoje zyski tym co się opie....lali cały rok. Więc nie było na inwestycje i rozwój - bo z czego (z pustego to i Salomon nie przeleje).
A drugi temat to to, że nas kochany Wielki Czerwony Brat za ryja trzymał.
No i ostatnia rzecz - jak wszystko było niczyje to się "nikomu nie chciało". A jak ktoś wyszedł "przed szereg" to go zaraz góra za "nogi ściągnęła". Bo było tak - równaj do linii (tylko nie wiem dlaczego qrwa zawsze równali do dołu, a nigdy do góry).
I produkowaliśmy ścierwo, które już w czasie projektu było przestarzałe konstrukcyjnie (no kurde Żuk jest oparty na M20 - a jej projekt pochodzi z lat 40, ale opiera się na założeniach konstrukcyjnych z lat 30 - do tego ruskich). To jak to miało być dobre. I do tego tłukliśmy to do roku 1998 - no toż to zakrawa o zajebisty kabaret.

I praktycznie wszystko co produkowaliśmy było takiej jakości - miernej (no może poza sprzętem audio - bo tu naprawdę równaliśmy do góry). A jak ktoś miał głowę, wymyślił coś ciekawego to jak tylko mógł to spier....ł na zachód - bo tam miał z tego kasę i autorytet. A u nas zostałby zgnojony (a jakby podskakiwał to by w ciupie wylądował). I u nas do tej pory droga patentowa trwa 2 lata, a na zachodzie to samo patentujesz w 2 m-ce albo i szybciej.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 27 lis 2023, 17:35

Z tym sprzętem audio to żeś pojechał... :D
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 27 lis 2023, 22:30

... Euro 7 (co najmniej 7) w trzech krokach. Takie chwile, zwłaszcza w trakcie mrozów potrafią dać wiele satysfakcji. : ok2 :
pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4009
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: volf » 28 lis 2023, 9:40

Na tym K2 to nieźle silnik łomocze przy odpałce : cenzura :
Ja używam Klenn-flo, wydaje się być dużo łagodniejszy, bo nie ma takiego rechotu w silniku :)
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 28 lis 2023, 20:31

volf pisze: 28 lis 2023, 9:40 Na tym K2 to nieźle silnik łomocze przy odpałce : cenzura :
... przy tej pojemności układu ssącego (filtr powietrza układ dolotowy kolektora i samego kolektora) stężenie "lekkich frakcji" pochodzących od "samostartera" w cylindrze jest niewielkie i tak naprawdę w niewielkim ale wystarczającym stopniu wspomaga zapłon diesla. W przypadku naszej "dwusety", silnik SW400 nie ma ani świec żarowych ani świecy płomieniowej ale za to ma pompę elektryczną paliwa, która bardzo szybko napełnia układ wtryskowy. W trakcie rozruchu silnik nie łomocze ot po prostu dość żwawo odpala : ok2 : .
Pozdrawiam

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 08 gru 2023, 21:45

... czasem wydaje mi się, że Kolega Marcin ma rację: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... MC4wLjAuMA..
pzdr

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3241
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: Marcin_D » 09 gru 2023, 15:16

adamM20 pisze: 08 gru 2023, 21:45 ... czasem wydaje mi się, że Kolega Marcin ma rację: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... MC4wLjAuMA..
pzdr
Czyżbym ja był wywołany do tablicy.
Chwila to jest stan oryginalny - kurde ni kija nie kojarzę fabrycznie takiego koloru lakieru (ale może nie wiem).
A jakbym miał wydać 43 koła na 126p z 1993 to jednak wolę dołożyć parę złotych i kupić sobie SL R129 - bo to za kilka lat sprzedam z zyskiem (w całej Europie). A Malczan może i utrzyma cenę (w co wątpię) - ale tylko w Polsce.
Bo nawet we Włoszech 126p jest nic nie warte - coś warte jest ale tylko 126.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 09 gru 2023, 17:28

Marcin_D pisze: 09 gru 2023, 15:16 A jakbym miał wydać 43 koła na 126p z 1993 to jednak wolę dołożyć parę złotych i kupić sobie SL R129 - bo to za kilka lat sprzedam z zyskiem (w całej Europie).
... ten konkretny 126p nie jest wart tej ceny z drugiej strony ceny już nie spadną. Doprowadzając Atu do stanu, póki co jako takiego, okazało się, że na strychu nie mam już nowej stacyjki, nic kupię na Allegro i .... zmroziło mnie: https://allegro.pl/oferta/stacyjka-wkla ... 3962091382
Niestety aut-klasyków coraz mniej a części, jest ich coraz więcej, już nie ma : beczy : . Kolejnego FSO - podobnego już nie kupię bo moje zapasy części są na wyczerpaniu i jak widać nie tylko moje.
Tanio to już było ....
pzdr

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1107
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: mikee72 » 09 gru 2023, 18:24

Rozmawiałem nie tak dawno temu z gościem, który zleca różne pracy w swoim maluchu. Ostatnio jakiś pasjonat - specjalista robił mu remont generalny silnika. Może remont to złe słowo - bardziej chodziło o odbudowę na najlepszych podzespołach, do tego jakieś modyfikacje.
Rozmowa była po procentach, więc szczegółów nie pamiętam - ale cenę i owszem. Otóż rzekomo koszt dobił do blisko 20k złotych polskich (nowych, jakby ktoś podejrzewał podstęp). I chodziło chyba tylko o silnik.
Gdzie jak gdzie, ale na forum Lancii - jest chyba zrozumienie dla takich pasjonatów 8-O
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Ogłoszenia znalezione :::”