Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 18 kwie 2024, 15:52

volf pisze: 18 kwie 2024, 9:28 Co z zieloną diodą od immo w nawiewie?
Ma mrugać przy wyłączonym kluczyku a gasnąć przy włączeniu zapłonu (o ile oczywiście nie została wcześniej odłączona czy coś w tym stylu)...
Ten ''nowy'' silnik do końca był na chodzie i widziałeś, ze pracował czy kupiłeś jakiegoś ''pewniaka'' przez internet?
Kupiłem ten silnik razem z samochodem, sprzedawca mówił że gość od którego kupił silnik zapewniał że był na chodzie. Ta dioda nie mryga wcale.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 18 kwie 2024, 15:56

topcio pisze: 18 kwie 2024, 8:38 Rozrząd jest dobrze ustawiony? Przy braku synchronizacji może nie być iskry.
Tak, taki 3 pin kabel jest potrzebny do Kappy
Daj mail to wyślę Ci FES.
Nie wiem, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Nie mam blokad żeby go ustawić. Kiedyś czytałem że blokady z 2.0 nie pasują a jak się nie mylę to w instrukcji serwisowej jest opisana blokada rozrządu dla wersji 2.0/2.4 20V i jest raczej taka sama, bo nie było innego numeru narzędzia. Wiesz może skąd mógłbym pozyskać na wszelki wielki takie blokady?
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11977
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 18 kwie 2024, 19:00

Porównaj do starego. Ustaw GMP i sprawdź kąt krzywek.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11977
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 18 kwie 2024, 22:34

W tym temacie jest link do MES viewtopic.php?p=913934&hilit=scan#p913934
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 18 kwie 2024, 22:40

topcio pisze: 18 kwie 2024, 22:34 W tym temacie jest link do MES viewtopic.php?p=913934&hilit=scan#p913934
Dzięki wielkie, przyjdzie mi kabel do diagnostyki to zobaczę czy to coś da.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 19 kwie 2024, 9:53

I żadnego tekstu o błędzie/defekcie na infocenter też nie masz?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 19 kwie 2024, 16:53

volf pisze: 19 kwie 2024, 9:53 I żadnego tekstu o błędzie/defekcie na infocenter też nie masz?
Nie mam zadnego bledu. Mialem blad jak kable od masy byly slabo przykrecone, pisalo o defective electrical connection. Przykrecilem, blad zniknal ale brak iskry tak czy siak
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 20 kwie 2024, 22:20

Ogółem pomyślałem o tym, że moduł immobilizera mógł padnąć, według teścia to częsty przypadek w wytworach Fiata. Da rade za pomocą FES go spowrotem zaprogramować w jakiś sposób albo go pominąć? Auto długo stało bez akumulatora także jest to całkiem możliwe tymbardziej że słyszałem o takich przypadkach że na kilka godzin stał bez aku i się rozkodował, chociaż jak moja Alfa stała kilka mcy bez aku to nie miała żadnych problemów. Kontrolka na zegarach z kluczykiem i napisem CODE gaśnie, ale słyszałem że to na nic nie wskazuje. Macie jakieś historie związane z immo w Kappach albo podobnych tego typu autach?
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 20 kwie 2024, 23:05

Raczej nie pada choć jak wiadomo różnie moze być.
Tak czy owak FES/MES tego nie ogarnia (w sensie programowania czy ominięcia)...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 21 kwie 2024, 1:08

volf pisze: 20 kwie 2024, 23:05 Raczej nie pada choć jak wiadomo różnie moze być.
Tak czy owak FES/MES tego nie ogarnia (w sensie programowania czy ominięcia)...
A orientujesz się jak to wykonać? Wydaję mi się że znalezienie takiego kompletu jak stacyjka z kluczykiem, moduł immo i ecu do 2.4 to rzadkość.. ostatnie aukcje widzialem w sensownych pieniadzach byly z 2013 a to jeszcze do wersji 2.0 gdzie raczej inna mapa jest niż w 2.4 z tego co czytalem na tym forum
Trzeba bedzie zobaczyc ten modul, moze w srodku jakis eeprom jest czy cos w tym rodzaju, moze znajde kogos kto zajmuje sie tego typu rzeczami..
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 21 kwie 2024, 10:57

Może najpierw podłącz się kompem/programem do ECU i być może wyjdzie co go boli.
Zdaje się, że blokada przez immo będzie widoczna w diagnostyce.

Ogólnie to są jakieś emulatory immo (choćby na Allegro) ale i tak trzeba przeprogramować pamięć w ECU, by to zadziałało...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 21 kwie 2024, 15:02

volf pisze: 21 kwie 2024, 10:57 Może najpierw podłącz się kompem/programem do ECU i być może wyjdzie co go boli.
Zdaje się, że blokada przez immo będzie widoczna w diagnostyce.
Taki też jest plan. Znalazłem coś o programowaniu kluczyka do immo, ciekawe czy to też w Kappie zadziała
https://lancia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=52972
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11977
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 21 kwie 2024, 15:31

Można wyprogramować z kości immo.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 21 kwie 2024, 16:56

topcio pisze: 21 kwie 2024, 15:31 Można wyprogramować z kości immo.
A wiesz jak?
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11977
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 21 kwie 2024, 17:02

Tak, zawieźć kompa do specjalisty który to wykoduje :) . Mam kość bez immo, ale do 20Vt
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”