Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 22 kwie 2024, 13:25

Z ciekawości czytałem sobie serwisówkę z myślą że znajdę coś o tym immobilizerze.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11977
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 22 kwie 2024, 15:22

Nic na ten temat nie wiem, nie miałem potrzeby tego zgłębiać.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 22 kwie 2024, 20:44

steffe pisze: 22 kwie 2024, 13:25 Z ciekawości czytałem sobie serwisówkę z myślą że znajdę coś o tym immobilizerze.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
Przecież wczoraj sam podałeś link do strony gdzie to jest opisane i to po polsku-pod koniec postu masz ''awaryjne uruchamianie silnika''
Tylko jest mały problem trzeba znać kod pin oraz dioda od immo ma działać a u Ciebie rzekomo jest martwa...
Odkręć kratkę nawiewu i sprawdź-moze ktoś wcześniej ją demontował i zapomniał podpiąć ową diodę :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 22 kwie 2024, 20:58

volf pisze: 22 kwie 2024, 20:44
steffe pisze: 22 kwie 2024, 13:25 Z ciekawości czytałem sobie serwisówkę z myślą że znajdę coś o tym immobilizerze.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
Przecież wczoraj sam podałeś link do strony gdzie to jest opisane i to po polsku-pod koniec postu masz ''awaryjne uruchamianie silnika''
Tylko jest mały problem trzeba znać kod pin oraz dioda od immo ma działać a u Ciebie rzekomo jest martwa...
Odkręć kratkę nawiewu i sprawdź-moze ktoś wcześniej ją demontował i zapomniał podpiąć ową diodę :)
Kod immo mam, odkręcę tą kratkę i zobacze, dzięki za spostrzeżenie.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 22 kwie 2024, 21:31

Wyjąłem kratkę nawiewu, sprawdziłem multimetrem czy żarówka działa - i działa, raz na czerwono a jak odwrócę biegun to na zielono. Sęk w tym że mierzyłem napięcie w kostce do której dochodzą kabelki.. i nic. Sprawdzałem bez zapłonu, z zapłonem, zamykałem samochód bo może by zaczęła pikać na czerwono ale tak czy siak nic. W każdym bądź razie nasi tu byli - kostka owinięta taśmą z napisem ALARM i dookoła nawiewów coś, co miało przypominać taśmę klejącą.
Edit: zapomniałem nadmienić, że ktoś połasił się o dołożony centralny zamek z pilota. Działa, bo klikam przycisk od zamykania to się zamyka, a wcisnę przycisk od otwierania to się otwiera. Przy okazji słychać cykanie w środku deski rozdzielczej w okolicy radia. Ciekawe czy to coś zakłuca immobilizer, czy nie.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 27 kwie 2024, 15:42

Witam spowrotem ;)
Odczekałem specjalnie 4 dni żeby pozwolić modułowi się rozładować, gdzieś wyczytałem że gość z Lybrą miał taki sposób i faktycznie działało. Niestety w k to nie przeszło.
Udało mi się za to dziś połączyć z ECU, który pokazał 2 błędy - phase sensor czyli pewnie czujnik halla i jakiś nieopisany. Błędy wyczyściłem, wyłączyłem zapłon i włączyłem spowrotem. Zeskanowałem znowu to pokazał się ten nieopisany. Jak zacząłem kręcić rozrusznikiem to pokazał się spowrotem od czujnika halla, coś z immobilizerem i spowrotem ten nieopisany. Do wglądu dam w załączniku te pliki tekstowe z błędami co mi wykazało.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: Bichoń » 27 kwie 2024, 22:26

1: 08 - Phase sensor - błąd czujnika na wałku rozrządu. Wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba ściągać rozrząd :-/
2: C8 - Electronic key - błąd nierozpoznawania kluczyka przez centralkę immobilisera. Tak mi przyszło do głowy - sprawdź kostkę połączenia antenki immobilisera. Antenka to plastikowy krążek na stacyjce, odchodzą od niego dwa kabelki i blisko jest powinna być wtyczka. Mi się czasem zdarza, że tam nie styka i wtedy nie przeczyta poprawnego kodu immobilisera z kluczyka

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 28 kwie 2024, 0:13

Bichoń pisze: 27 kwie 2024, 22:26 1: 08 - Phase sensor - błąd czujnika na wałku rozrządu. Wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba ściągać rozrząd :-/
2: C8 - Electronic key - błąd nierozpoznawania kluczyka przez centralkę immobilisera. Tak mi przyszło do głowy - sprawdź kostkę połączenia antenki immobilisera. Antenka to plastikowy krążek na stacyjce, odchodzą od niego dwa kabelki i blisko jest powinna być wtyczka. Mi się czasem zdarza, że tam nie styka i wtedy nie przeczyta poprawnego kodu immobilisera z kluczyka
Wydaje mi się że czujnik halla jest w porządku, nawet tam jest opisane że może ten błąd wyskakiwać przed odpaleniem silnika i żeby nie brać go na poważnie
Co do anteny to sprawdzę czy wszystko z nią gra, chociaz jest szansa ze poprostu modul sie rozkodowal - auto stalo bez pradu z dwa miesiace a kluczyki zostaly w stacyjce; najchetniej to bym pominal, bo nigdzie nie moge znalezc kogos kto by ten modul chcial zaprogramowac. Mam karte lancia code takze wiem jaki jest kod ale nie moge nawet znalezc informacji jak to wklepac do tego modulu, jedynie do vagów.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

zb0oj
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 17 cze 2012, 13:13
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: zb0oj » 28 kwie 2024, 20:25

@steffe ja bym sprawdził tą antenę, moja kappa z tym samym silnikiem (2.4 20V 1997) stała czasem i ponad pół roku z odpiętym aku (instalacja gazowa żarła prąd) i nie miałem problemów. Za to gdy wymieniałem zwijak airbaga by usunąć błąd poduszki i zapomniałem o jednej wtyczce pod osłoną kierownicy to miałem bardzo podobne objawy jak Ty.

Tutaj masz opisane awaryjne uruchamianie z Lancia Code: viewtopic.php?t=33449.
Lancia Kappa 2.4 B '97
Audi Q7 4M 50 TDI 286KM '23

Były:
Audi A4 B9 Saloon 2.0 TFSI 252KM Quattro '18
Peugeot 206 SW 1.4 75KM
Audi 80 B3 1.9D

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 28 kwie 2024, 22:53

zb0oj pisze: 28 kwie 2024, 20:25 @steffe ja bym sprawdził tą antenę, moja kappa z tym samym silnikiem (2.4 20V 1997) stała czasem i ponad pół roku z odpiętym aku (instalacja gazowa żarła prąd) i nie miałem problemów. Za to gdy wymieniałem zwijak airbaga by usunąć błąd poduszki i zapomniałem o jednej wtyczce pod osłoną kierownicy to miałem bardzo podobne objawy jak Ty.

Tutaj masz opisane awaryjne uruchamianie z Lancia Code: viewtopic.php?t=33449.
Zobaczę tą antenę, ktoś dorobił sobie jakiś pstryczek pod kolumna kierownicy i nie wiem od czego on moze byc, skoro gaz jest na sekwencji i przycisk jest obok. Posprawdzam na fesie czy zmienia to cos ze ja go klikam czy nie, w kazdym badz razie nie ma on wplywu na iskre w silniku.
Temat awaryjnego odpalania przerabialem, ale ta dioda co jest w nawiewach nie swieci sie bo kabel od niej nie ma w sobie pradu, a nie wiem jak sie dostac do zrodla tego kabelka
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 29 kwie 2024, 4:45

Przelacznik pod kolumna jest od podswietlania zegarow przy wlaczonych lampach, ktos se dorobil na krotko. Sprawdzalem antene i jest sprawna, zdjalem ja z kluczyka i obok kluczyka gdzie nie lapalo transpondera pokazywalo calyczas lampke CODE, a po zalozeniu jej tylko miglo na chwile. Wychodzi na to ze modul immo jest wadliwy,rozkodowany czy jakiś tam lub coś jest nietak z komputerem silnika i kostką która zawiera kod immo. Znacie kogos kto koduje moduły lub zajmuje sie tego typu naprawami? W internecie nic o tym nie piszą, moge jedynie kupic emulator immo ale nie wiem do konca czy to pomoze i czy warto wydawac te 80zl na to, proszę o radę i z góry dzięki
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 29 kwie 2024, 11:15

Ustalmy coś-gdzie tę lampkę ''code'' pokazywało?
Skoro mowa o przedlifcie to tam nie ma na liczniku tej kontrolki...

Co do usunięcia immo trzeba by pytać tunerów i ogólnie zakładów zajmujących się typowo elektroniką samochodową ale po pierwsze auto dość stare a po drugie temat ze zdejmowaniem zabezpieczeń jest dość śliski więc raczej nikt nie rozpowiada tego.
Nie tak dawno to sporo było zestawów startowych (komputer silnika, centralka immo oraz kluczyk) na allegro czy olx ale teraz nie widzę. Musiał byś poszukać na autozłomach, moze coś trafisz.
Ewentualnie zadzwoń tutaj, kiedyś gościu oferował na forach pomoc w usunięciu code 1 (raczej w mniejszych fiatach) ale to było dobrych kilka lat temu, dziś moze się już tym nie zajmować choć moze coś doradzi http://cfiat.pl/?id=elektronikaecu
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 29 kwie 2024, 14:46

volf pisze: 29 kwie 2024, 11:15 Ustalmy coś-gdzie tę lampkę ''code'' pokazywało?
Skoro mowa o przedlifcie to tam nie ma na liczniku tej kontrolki...
Moja k jest z 98, na liczniku jest lampka code. Komputer silnika to motronic m2.10.3. Jak podlacze sie za pomoca fesa to lampka code sie swieci sygnalizujac ze sie polaczylem z ecu. Przy przekrecaniu kluczyka na zaplon lampka code sie zapala i gasnie od razu tak jak to powinno byc, bez anteny na stacyjce swieci sie calyczas
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 29 kwie 2024, 14:46

volf pisze: 29 kwie 2024, 11:15
Co do usunięcia immo trzeba by pytać tunerów i ogólnie zakładów zajmujących się typowo elektroniką samochodową ale po pierwsze auto dość stare a po drugie temat ze zdejmowaniem zabezpieczeń jest dość śliski więc raczej nikt nie rozpowiada tego.
Nie tak dawno to sporo było zestawów startowych (komputer silnika, centralka immo oraz kluczyk) na allegro czy olx ale teraz nie widzę. Musiał byś poszukać na autozłomach, moze coś trafisz.
Ewentualnie zadzwoń tutaj, kiedyś gościu oferował na forach pomoc w usunięciu code 1 (raczej w mniejszych fiatach) ale to było dobrych kilka lat temu, dziś moze się już tym nie zajmować choć moze coś doradzi http://cfiat.pl/?id=elektronikaecu
Dzięki za pomoc, dopytam się gościa zobaczymy, co odpowie
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4011
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 29 kwie 2024, 16:22

steffe pisze: 29 kwie 2024, 14:46
Moja k jest z 98, na liczniku jest lampka code. Komputer silnika to motronic m2.10.3. Jak podlacze sie za pomoca fesa to lampka code sie swieci sygnalizujac ze sie polaczylem z ecu. Przy przekrecaniu kluczyka na zaplon lampka code sie zapala i gasnie od razu tak jak to powinno byc, bez anteny na stacyjce swieci sie calyczas
Skoro masz kontrolkę w liczniku to nie dziwne, ze ta w nawiewie nie działa i działać nie będzie.
A kontrolka zachowuje się prawidłowo czyli wychodziłoby na to, ze z immo wszystko ok...
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”