Fiat jedzie po bandzie w USA, 500L będzie tam kosztować 20 tys USD, czyli drożej niż konkurencyjne kompakty (ich własny Dodge Dart zaczyna się od 16 tys USD). Zdaje się tylko, że tam podstawowy silnik w 500L ma 160 KM (1.4 turbo).
Tak czy inaczej trzymają politykę identycznych cen w USA i Europie, w sytuacji, gdy konkurencja zawsze je różnicuje na korzyść USA.
Udało im się drogo sprzedać 500-kę, teraz robią to samo z 500L. Najwyraźniej wolą wysokie ceny od wysokiej sprzedaży.
Z drugiej strony przy cenach 500-tki USD 15 tys, musieliby oferować większe 500L w takiej samej cenie, żeby być na poziomie konkurencji...
Jeśli Fiatowi znowu się uda i nie będzie klapy z 500L, to przy takich cenach marka FIAT w USA może śmiało być uważana za prawie premium
Fiat 500L kosztujący wyjściowo 3-4 tys USD więcej niż Toyota Corolla
(nawet jeśli weźmiemy pod uwagę słabsze wyjściowe silniki Toyoty)
2014 Fiat 500L US Pricing Announced