"paja" pisze:WITAM serdecznie nosze się z zamiarem kupna takiego auta chce przeznaczyć na nie +-20000 tyś. chce używać go na co dzień rocznie pokonuje max.15tkm i tu zwracam się z kilkoma zapytaniami.Nie bede pytał czy jest drogie w utrzymaniu tylko jak bardzo wysokie są koszty utrzymania jak jest z dostępnością częsci niezawodnością(nie spodziewam się poziomu toyoty) czy jest w woj.śląskim warsztat,mechanik,czy"pan janek"który zna się na tych autach ponieważ jestem mechanikiem hobbystą a nie profesjonalistą i w końcu czy za tą kwote można kupić coś dobrego.z góry dziękuje pozdrawiam.
Wszystkie poniższe opinie sa (prócz jednej) wyłacznie moje i osobiscie- w pełni je podzielam.
1. Delta Integrale jest autem sprzed dwóch dekad. niełatwo jest znaleźć auto w cenie 20 kpln nieskorodowane, z dobrymi napędami i niebite. Mi sie udało, ale to rzadkość. Szykuj się na długie poszukiwania.
2. Koszty utrzymania są duze, i zależą (przy optymistycznym założeniu bezwypadkowości) przede wszystkim od dwóch czynników- sposobu uzytkowania i serwisowania przez poprzednich właścicieli (spodziewaj się najgorszego) oraz sposobu uzytkowania przez Ciebie. W końcu rzadko kto kupuje to auto celem wożenia niemowlaka do przedszkola...
Sam silnik nie jest jakos szczególnie skomplikowany i ceny części nie powalają, powalaja za to ceny części specyficznych dla integrale (blacharnia, środek, nawet taka pierdoła jak klosze migaczy), a przede wszystkim powala ich praktycznie pełna niedostepność.
Grześ celnie kiedyś zauwazył, że integrale jest autem dla mechanika hobbysty lub gościa z grubym portfelem. Moze celniej byłoby napisac "i".
Generalnie, integrale nie nadje się na pierwsze auto w rodzinie.
Kup je tylko wtedy, jesli nie będziesz mieć wątpliwości co do zasadności zakupu.
Moim zdaniem, jest szansa znaleźć dobrą integralkę za około 30 tys. zł.
Dostatecznie zniechęciłem
?