Kappa - gaz sekwencyjny

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

hmmm...

Post autor: Duch-Dziadka » 29 lip 2007, 7:24

...poniewaz jakis czas temy dostalem wyciag ze swiadectwa homologacji z dokladnym opisem kazdej czesci postanowile uzupelnic swoj wpis...

...jesli chodzi o szczegolowe nazwy czesci wyglada to tak:

- reduktor EMMA P-250
- zbiornik poj/sr. 45/270
- wielozawór Tomasetto


Co do eksploatacji gazu...
...jakies dwa tygodnie temu kiedy upaly siegaly ponad 30 stopni na kompie wyswietlil mi sie komunikat "motor steueranlage defekt" co generalnie ma jakis zwiazek z ukladem sterowania...poniewaz auto nie wykazywalo jakis udziwnien pojechalem do domu...zadzwonilem do gazownika a on uspokoil mnie i powiedzial ze to kwestia regulacji tylko i wylacznie...
...i tak komunikat denerwowal mnie przez dwa dni...trzeciego dnia w nocy wyjezdzalem w trase i nagle komunikat zniknal zaraz za komunikatem zniknely tez upaly :? ale komputer juz nie wyswietla przynajmniej zadnych bledow...
...jesli chodzi o spalanie nadal wyglada tak samo w granicach 12-13 litrow gazu
:D
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Re: hmmm...

Post autor: larry123 » 08 sie 2007, 9:54

czy uporałeś sie z problem błędu silnika ???? w czasie upałów.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

hmmm...

Post autor: Duch-Dziadka » 08 sie 2007, 11:39

...wiec z bledem wyglada to tak....


...pojawil sie poraz pierwszy na trasie w upalach 30 stopniowych(motor steueranlage defekt), poniewaz autko chodzilo OK nie przejalem sie tym, po powrocie do domu zadzwonilem do gazownika i on powiedzial ze to kwestia regulacji i ze mam wpasc do niego...
...nie zdazylem pojechac do niego bo wypadl mi wyjazd do Wa-wy i kiedy w nocy odpalilem auto w garazu problem zniknal...
...blad juz sie wiecej nie pojawil az do momentu kiedy pojechalem na przeglad gwarancyjny...(mialem jechac po 1000 km a pojechalem po 5000 tys :D )...
...gazownik wysluchal moich opinii i wyregulowal silnik...niestety przedobrzyl...zaraz po powrocie do domu ponownie wyskoczyl blad i pojawial sie az do nastepnego dnia rano...rano tez(dzien po przegladzie) samochod zaraz po odpaleniu przelaczal sie na gaz...problem ten ustal dopiero kiedy silnik sie rozgrzal natomiast blad na kompie nadal sie wyswietlal...
...nie czekajac dlugo zadzwonilem do gazownika i powiedzialem co i jak a ten zaprosil mnie do siebie...
...przed wyjazdem do niego zajechalem na stacje benzynowa by zatankowac gaz i ku mojemu zdziwieniu po tankowaniu zniknal problem na komputerze...
...ale udalem sie do gazownika zrobil kolejna regulacje jezdzilismy i sprawdzalismy to na trasie itd. od tego czasu zadnego problemu i zadnego checka nie ma...nawet podczas wysokich temp.
...czlowiek ktory zakladal mi gaz powiedzial ze to nie wcale temp. tylko autko kiedy ma czula sonde moze wyrzucac bledy i bardzo prawdopodobne ze pewnie nie raz ten blad sie pojawi i mam go ignorowac jesli auto nie bedzie wykazywalo jakis roznic w pracy silnika...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Marcin_D » 08 sie 2007, 11:44

Akurat w Kappie jest najlepsze to że nawet jak nie ma LPG to też lubi wywalać ten błąd.
Ja mam sekwencje i mi czasmi wywala, ale nic sobie z tego nie robię bo nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.
Znajomy ma Kappę bez LPG i ma to samo.
Kiedyś dawno temu na forum był poruszany już ten temat i doszliśmy do wniosku - "że ten typ tak ma" i dopóki nie czuć różnicy w pracy silnika to nie a co sobie głowy zawracać tym komunikatem.
Kappa ma bardzo czuła sondę i nawet gówniane paliwo potrafi spowodować jej bład.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

hmmm...

Post autor: Duch-Dziadka » 08 sie 2007, 13:47

Marcin_D napisał:
Akurat w Kappie jest najlepsze to że nawet jak nie ma LPG to też lubi wywalać ten błąd.
Ja mam sekwencje i mi czasmi wywala, ale nic sobie z tego nie robię bo nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.
Znajomy ma Kappę bez LPG i ma to samo.
Kiedyś dawno temu na forum był poruszany już ten temat i doszliśmy do wniosku - "że ten typ tak ma" i dopóki nie czuć różnicy w pracy silnika to nie a co sobie głowy zawracać tym komunikatem.
Kappa ma bardzo czuła sondę i nawet gówniane paliwo potrafi spowodować jej bład.

...bardzo dziekuje za to co napisales...bo przyznam szczerze ze troche mnie niepokoilo mimo wszystko to mowienie gazownika ze mam to ignorowac...ale teraz po tym co napisales przekonales mnie ze cos w tym jest...poniewaz kiedy wyskakiwal blad przelaczalem auto na benzyne jechalem na benzynie a mimo wszystko blad nie znikal...
...czyli czula sonda w Kappie byla wynikiem moich zmartwien...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: sam_go » 08 sie 2007, 23:32

Witam.
Właśnie wczoraj zagazowałem swoją Kappę W Siedlcach (Stag 300)
W drodze powrotnej zaczął mi się wyświetlać błąd sterowania silnikiem - pojawiał się i znikał. Dzisiaj włącza się cały czas, nawet po przełączeniu na PB. Instalator uspokaja mnie, że do pierwszej regulacji to normalny objaw, po przeczytaniu wcześniejszych wypowiedzi trochę się uspokoiłem, ale nie do końca. Czy reset poprzez odłączenie akumulatora skasuje checki? czy nie rozwali mi to ustawień staga?
pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

hmmm...

Post autor: Duch-Dziadka » 09 sie 2007, 7:10

...staga 300 ma TAZ w swojej Kappie wiec zapytaj jego dokladnie jak to wyglada...jesli chodzi o odlaczanie akumulatora to ustawienia staga na pewno nie znikna pytalem o to swojego gazownika i mowil ze kasacja danych nie ma miejsca po odlaczeniu akumulatora...
...z tego co sie tez dowiedzialem odlaczenie akumulatora nie spowoduje znikniecia chcecka...
...wynikiem bledu jest bardzo czula sonda ktora wylapuje kazde zmiany jesli chodzi o dawke gazu albo kalorycznosc gazu...ja proponuje jechac do gazownika i poprosic go o kolejna regulacje u mnie to pomoglo zdecydowanie...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Re: hmmm...

Post autor: larry123 » 09 sie 2007, 9:02

"Duch-Dziadka" pisze:...wiec z bledem wyglada to tak....

i mam go ignorować jeśli auto nie biedzie wykazywało jakiś różnic w pracy silnika...
to mi się najbardziej podoba :)
ja w swojej kappie doszedłem do perfekcji i błędu nie ma :)
;)
była mowa o ty że warto walczyć z błędem silnika ponieważ, tzw. chek oznacza szereg błędów silnika nie tylko sondę lambda :), po pewnym czasie do czerwonej lampki można się przyzwyczaić ignorując komunikaty, (check działa na mnie jak płachta na byka) jednakże instalacja sekwencyjna LPG nie polega na tym aby ignorować komunikaty z info center.
ech szkoda gadać :(
więc życzę powodzenia :) : yesyes :

DLA DUCHA DZIADKA, JAK WYWOŁAĆ NATYCHMASTOWY BŁĄD SILNIKA JEZELI GAZOWNIK JEST PARTACZEM :)
przy rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach, po około dwóch minutach włączamy klime, światła, ogrzewanie szyby, jeżeli w przeciągu 5 minut minut wyskoczy błąd sondy lambda to mamy przyjemność nie z gazownikiem ale ze standardowym partaczem :)

i proszę nie mówicie że
TTTM - ten, typ, tak, ma :)
Delti ma sekwencje w swojej V6 i jak twierdzi że nigdy nie miał błędu silnika i to jest instalacja a nie jakieś duper-szwance :)

Wedle książki dotyczącej diagnozy samochodów, odłączenie akumulatora na 2 - 3 minuty w kappie kasuje błąd oraz ustawienia komputera silnika, łącznie z mapa wtrysków benzynowych, jednakże należy pamiętać że skasowanie błędu nie jest równoznaczne z usunięciem przyczyny powstawania błędu.
:)
fragment mojej strony ".... Po zresetowaniu komputera następowała chwilowa poprawa, auto można było bez problemu uruchomić na benzynie, mój dzień zaczynał się od odłączenia klemy akumulatora na dwie trzy minuty. "

nie będę pisał w jaki sposób ustawić instalacje i czego unikać, bo jeżeli ignorujecie ten błąd to szkoda pisania. :)

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

hmmm...

Post autor: Duch-Dziadka » 09 sie 2007, 10:49

larry 123 nie musisz pisac wielkimi literami bo ja np umiem dobrze czytac i pisac nawet umiem poza tym w dobrej przegladarce jest opcja powiekszania napisow
Druga sprawa polecam czytac dokladnie forum i jeszcze wnikliwiej analizowac cala tresc a nie wyciagac pojedyncze zdania z kontekstu


Odnosząc sie dalej do Twojej wypowiedzi:

...zgodze sie z przedmowca...
...na mnie blad check dziala tez jak plachta na byka wiec ja cisnalem swojego gazownika i w tej chwili nie mam zadnych bledow ani mrygajacego czerwonego wku : cenzura : wiacza...
...i wszystkim tez polecam dazenie do takiej sytuacji...aczkolwiek trzeba sie liczyc ze rzadko moze "raz na rok" zapalic sie taka lampka i nie ma sie co przejmowac...natomiast nie wiem co ma oznaczac przyzwyczajenie do czerwonej lampki dziwna i bardzo nietrafna interpretacja(rozumiem ze zly dzien dzisiaj komus wypadl)...

...co to znaczy duper-szwance??? czy to moze jakas nazwa wlasna kiepskiej instalacji gazowej??? w googlach nic o tym nie ma... :D

...poza tym nikt tu nie mowi o ingorowaniu komunikatow na kompie tylko o tym ze moga sie one pojawic i jak z nimi walczyc...jest tez objasnione ze moze sie na poczatku zdarzyc ze takie komunikaty beda sie pojawialy i kwestia regulacji powinna zalatwic ta sprawe...napisane tez jest ze w wyniku jakis innych czynnikow moze pojawic sie blad na kompie przykladowo kiepskiej jakosci gaz lub inny czynnik zwiazany z gazem...

...co do kasowania bledow na kompie zgodze sie z kolega choc moze nie ujalem tego w slowach tak trafnie i fachowo...

...jesli chodzi wywolywanie bledow to sprawdze to dzisiaj jak wroce z pracy...

...nie musisz pisac w jaki sposob ustawiac instalacje z kliku powodow:
- po pierwsze zaplacilem za nia pelno pieniedzy i nich zajmie sie tym ziomek od gazu
- mam sekwencje wiec chyba za bardzo nie ma jak regulowac tak w warunkach garazowych poza tym nie mam tak dlugiego kabla zeby podciagnac pod garaz z kompa a laptopa sie jeszcze nie dorobilem :D
- i po trzecie i chyba najwazniejsze nie mam o tym bladego pojecia nawet gdybym mial kompa a ztego co mi wiadomo jeszcze sie nikt taki nie urodzil co mialby regulacje gazu we krwi wiec tym bardziej nie mam jak sobie z tym poradzic...

...to chyba tyle jesli chodzi o zgryzliwosci...poza tym gdybys dokladnie czytal moj pierwszy post w tym temacie dojrzalbys ze nie po to jest temat zeby przescigac sie w "tekstach i madrosciach" tylko zeby pomagac i wymieniac wazne uwagi...wiec jesli masz ochote jeszcze raz napisac cos zgryzliwego i zasmiecac temat to polecam dzial Hyde Park...z calym szacunkiem jesli chcesz przekazac cos waznego to napisz to tak aby wszyscy to zrozumieli bo jesli
nie będę pisał w jaki sposób ustawić instalacje i czego unikać, bo jeżeli ignorujecie ten błąd to szkoda pisania.
to po co wogle sie udzielasz :D

goraco pozdrawiam Duch Dziadka
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Taz » 09 sie 2007, 11:25

Marcin, to ja jeszcze napiszę jedną rzecz, którą ci kiedyś przekazałem na gg (BTW dzięki za uwzględnienie mnie w pierwszym poście tego tematu :P). Do rzeczy:

Powtarzając za moim gazownikiem.. "Jeśli instalacja (sekwencyjna) jest dobrze założona i wyregulowana a wyskoczą jakieś błędy i/lub będą problemy z autem to najpierw należy sprawdzić czy tak samo jest na benzynie.. bo jeśli tak, to wina w 99% przypadków nie leży po stronie instalacji LPG". Wiąże się to z tym, że komputer inst. gazowej bierze dane z kompa silnika, i jeśli coś generuje błąd to komp silnika, który wysyła do sterownika (STAG w moim przypadku) niepoprawne dane.. A że komp silnika zbiera info z całego auta więc może to być błąd sondy lambda lub jakiś inny błąd całkowicie nie mający nic wspólnego z LPG a jednak mający wpływ np na dobór mieszanki przez komputer auta a co za tym idzie komputer LPG też..
pozdr :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2007, 14:18 przez Taz, łącznie zmieniany 1 raz.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: sam_go » 09 sie 2007, 12:12

Witam.
Nie było moim celem wzniecanie jakiś antagonizmów wśród forumowiczów. Zapomniałem dodać, że silniczek, pomimo wyświetlanego błędu pracuje idealnie zarówno na PB jak i na LPG, więc chyba wszystko gra, a skoro nie widać różnicy.... . Omal mi kopara nie opadła jak dotankowałem dzisiaj gazu - na 210km spaliła mi 25l LPG - 120km/h w trasie i ok. 50 km po mieście. Chyba nieźle? Najgorsze jest to, że po 3 dieslach nie mam zielonego pojęcia o silniku benzynowym.
A i jeszcze jedno pytanko (sorry, że w tym temacie) autko dotychczas taczało się na sellenie, wymienić na to samo, czy może być coś innego markowego?
Pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Re: hmmm...

Post autor: larry123 » 09 sie 2007, 12:13

"Duch-Dziadka" pisze: może "raz na rok" zapalić sie taka lampka i nie ma sie co przejmować ....
: buja w oblokach : : buja w oblokach : : buja w oblokach : : buja w oblokach :

życzę Ci aby tylko raz na rok sie pojawiał błąd sondy lambda i nie ma w tym nic zgryźliwego.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Taz » 09 sie 2007, 12:35

sam_go, polecam ten temat i w ogóle używanie opcji "szukaj" na forum :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: Marcin_D » 09 sie 2007, 13:51

Z tym calym CHECKIEM to mnie nie chodzi o to żeby ignorować całkowicie ten bład - bo można się pozbawić samochodu.
U mnie CHECK zapala się okazjonalnie, ale zauważyłem pewną prawidłowość - jak zatankuje gaz na jakiejś lipnej stacji to się pojawia, jak tankuje tam gdzie zawsze (JET) to mi nic nie wywala.
Takie testy jak napisal Larry przeprowadzałem już i nic nie wywala. Potrafi wywalić jak jadę długo na pełnym gazie - czyli zapierniczam np do Wa-wy i tne 30 kilometrów z prędkością około 180km/h to potrafi się zapalić, ale nie jest to zawsze.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

Post autor: sam_go » 09 sie 2007, 13:57

Dzięki Taz, obiecuję, ze za miesiąc będę mykał po forum jak żyd po pustym sklepie. Na razie się uczę, więc proszę o niski wymiar kary :D.
Słuchajcie: odłączyłem aku i wszystko wróciło do normy, nie ma checka ani na PB, ani na LPG - czary? Zobaczymy przy wyższych obrotach.
Pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”