Witam, muszę odszczekac to że nie będę dokręcac.......
nurtowało mnie i poszedłem do garażu rozpakować uszczelki. Kupiłem zestaw góry silnika AJUSA z uszczelniaczami CORTEGO.
Procedura dokręcania jest w tym zestawie następująca:
1. dokręcic 30Nm
2. dokręcic 70Nm
3. dokręcic 100Nm
4. poluzowac o 90stopni i dokręcić 100Nm
5. i tu PORAŻKA
odpalić silnik do pełnego otwarcia termostatu, następnie wystudzić silnik minimum 4 godziny
6. poluzować o 90stopni i dokręcić ponownie 100Nm
z drugiej strony ulotki napisali
1. ostudzic silnik
2. spuścić płyn chłodniczy
3. odkręcić śruby w kolejności przeciwnej do dokręcania
4. oczyścić i odtłuścić blok i głowicę (nie uszkodzić aluminium
5. wypłukać układ chłodzenia
6. sprawdzic gwinty śrub mocujących
7. oczyścic gwinty szczotką drucianą
8. sprawdzić płaskość bloku i głowicy -nie więcej niż 0,05mm
9. sprawdzić wysokość bloku (wystawanie tłoków ) -nie dotyczy
10.sprawdzić wysokość głowicy -nie dotyczy
11.sprawdzić stan nakrętek
12. sprawdzić stan zgarniaczy (może chodzi o uszczelniacze) ?
13. sprawdzić czy uszczelka pasuje do silnika (wg katalogu)
14. sprawdzić wysokość tłok-blok zalezy od tego grubość uszczelki
15. sprawdzić grubość uszczelki
16. nigdy nie montuj starej uszczelki (zgadzam się bo moja jest do d.....
17. Nie nakładać żadnych smarów i uszczelniaczy na uszczelkę
18. w przypadku montażu z użyciem dokręcania kątowego BEZWZGLĘDNIE wymienić śruby (na szczęście tu nie zachodzi bo dokręcanie bez tak zwanego przeciągnięcia)
19. lekko nasmarować śruby, i gwinty
20. Dokręcać według zalecen
21. Jeżeli dokręcanie jest zalecane (tu niestety TAK) wykonać to po 1000-1500km.
Jutro napiszę maila do AJUSA (
www.ajusa.es) bo nie wiadomo czy po nagrzaniu czy po 1000km
a potem można już tylko pomykać Lucynką
Pozdro,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6