STAG 300-6 zamontowany Fotki

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: GrzesiekK » 02 lip 2008, 20:52

"Egon" pisze:bolek pewno się nie doczekamy 8)
ja wyjezdziłem pierwszą butle zrobiłem 333km zatankowałem do pelna i weszło tylko 38L poprzednio 44L (22L wrocilem na regulacje po wyregulowaniu zalałem do pełna weszło 22L)
Spokojnie kolego, to że nie codziennie zaglądam na forum nie znaczy ze unikam odpowiedzi ;]
Widać że nie mieliście nigdy wielozaworu w ręce przed założeniem go w butli ale dobrze że dociekacie dlaczego tak a nie inaczej powinien byc założony, każdy wielozawór ma podany kąt montażu, dla wielozaworów dla butli toroidalnych jest to w 99% wielozaworów 30stopni i przy prawidlowym założeniu wielozaworu w butli zgodnie z wytycznymi producenta aby ssak/rurka pobierająca gaz z butli znajdowała sie centralnie z tyłu butli [ma to znaczenie przy przyspieszaniu z mala iloscia LPG w butli i jezdzie pod górę] wielozawór własnie wychodzi lekko z prawej strony z tyłu butli i dlatego napisalem że u kolegi jest źle. Niezachowanie odpowiedniego kąta wielozaworu może powodowac przeklamania wskazan ilosci lpg we wnetrzu butli i anomalii przy tankowaniu [przewaznie co tankowanie wchodzi do butli inna ilosc gazu].

Wracajac do montażu samych listw wtryskowych, bardzo mnie razi dlugosc wezyków od listwy do wkretek w kolektor, nalezy dazyc do jak najkrotszych ze wzgledu na jak najwieksza wtedy mozliwa do uzyskania precyzje wstrzelenia sie z wtryskiem gazu we wtrysk Pb, im dluzszy wezyk tym wieksze opóznienie podania gazu do komory spalania, sporo auto na zbyt dlugie wezyki reaguje poszarpywaniem w zakresie srednich obciazen silnika i falowaniem wolnych obrotow.

Dla przykladu moge pokazac na silniku 2.0 16V ze jak sie chce mozna zrobic porzadnie montaz wtryskow lpg. Trzy pierwsze fotki to zdjecia mojego silnika 2.0 16V we Fiacie Tipo i mojego montażu LPG, ostatnia to taki sam silnik we Fiacie Coupe zrobiony standardowo na szybko w zakladzie:
http://images31.fotosik.pl/98/1567a628ae4cc7bem.jpg[/img]
http://images25.fotosik.pl/134/cc12c855182a76e9m.jpg[/img]
http://images31.fotosik.pl/98/20f62c31bd43b3cdm.jpg[/img]
http://images27.fotosik.pl/135/79c6d1ab9d8cda88m.jpg[/img]


mike_d zaślep sobie wylot LPG z nieuzywanego wtrysku nawet wkręcając śrubke, nie podpięcie wtyczki zasilającej na cewke wtryskiwacza wcale w przypadku Valteka nie oznacza że z czasem nie bedzie popuszczał gazu ;] Inna sprawa jeśli możesz zrób zdjęcie dokladne [najlepiej z boku] pod jakim katem masz zrobione wwierty w kolektor ssący bo mi wygląda że ktos poszedł na łatwiznę i wtryski leja Ci lpg troche "pod wiatr" ;]

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: mike_d » 02 lip 2008, 21:38

Rozumiem GrzesiekK o co Ci chodzi z puszczaniem pod wiatr ale to zdjęcie jest przekrzywione. Wwiercenia są w dół z kierunku od wtrysków.
Dzięki za rady. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Egon » 03 lip 2008, 9:40

"GrzesiekK" pisze:
Spokojnie kolego, to że nie codziennie zaglądam na forum nie znaczy ze unikam odpowiedzi ;]
Widać że nie mieliście nigdy wielozaworu w ręce przed założeniem go w butli ale dobrze że dociekacie dlaczego tak a nie inaczej powinien byc założony, każdy wielozawór ma podany kąt montażu, dla wielozaworów dla butli toroidalnych jest to w 99% wielozaworów 30stopni i przy prawidlowym założeniu wielozaworu w butli zgodnie z wytycznymi producenta aby ssak/rurka pobierająca gaz z butli znajdowała sie centralnie z tyłu butli [ma to znaczenie przy przyspieszaniu z mala iloscia LPG w butli i jezdzie pod górę] wielozawór własnie wychodzi lekko z prawej strony z tyłu butli i dlatego napisalem że u kolegi jest źle. Niezachowanie odpowiedniego kąta wielozaworu może powodowac przeklamania wskazan ilosci lpg we wnetrzu butli i anomalii przy tankowaniu [przewaznie co tankowanie wchodzi do butli inna ilosc gazu].
Widziałem wielozawór i faktycznie rurka jest wygieta jak laska ale z tego co pamitam mozna było nim obracać w dowolna strone
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: GrzesiekK » 03 lip 2008, 16:34

"Egon" pisze:Widziałem wielozawór i faktycznie rurka jest wygieta jak laska ale z tego co pamitam mozna było nim obracać w dowolna strone
OK można nim obracać, tylko się jeszcze zastanów w jakiej płaszczyźnie prawidłowo powinien pracować pływak ;]

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: david_b » 06 lip 2008, 11:01

Cześć!
Egon jaką masz pojemność tej butli w koło zapasowe?Ja też mam zbiornik w kole wg.mnie max pojemność 48l. Wchodzi około 38l.Jednak o takim spalaniu jak Twoje mogę tylko pomarzyć,moja lancia to niestety taxi,95% w mieście-jak mieszczę się w 15l,to jest dobrze.Trasa raz mi się trafiła,wtedy spaliła ok 12/100.Niedługo wyjazd na wakacje,sprawdzę na dłuższej trasie i bez koguta,który też dodaje pewnie 1-1,5l/100km.Gratuluję ceny montażu,jakość też OK.
Moja na lpg 20kkm bez chek'a itp problemów.

pozdrawiam David
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Dziadek » 06 lip 2008, 11:59

Wielozawór jest tak ustawiony,że pozwala natankować 80% pojemności zbiornika stąd te różnice. Za taki montaż instalacji gazowej jak w tym Fiacie to chyba bym wyleciał z roboty! Robiłem instalacje gazu w Audi A8 poj 4,2l dwa zbiorniki gazu dwa parowniki auto śmigało na próbie na LPG 230 i droga się kończyła trzeba było chamowć.W niemczech poczyna sobie bardzo bobrze w nagrodę montuję gaz w VW z takim samym silnikiem też dla Niemca.Cena montażu ok 3000 euro.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: mike_d » 06 lip 2008, 16:54

GrzesiekK - mam pytanie o wtryski. Jest, poza parametrami istotna różnica w pracy silnika na lpg z wtryskami czerwonymi lub zółtymi?

TYPE 30, BFC, ŻÓŁTE VALTEK VALTEK 1?, skok ok. 0.6 mm
TYPE 30, BFC, CZERWONE VALTEK VALTEK 3?, skok ok. 0.6 mm
TYPE 30, CZERWONE VALTEK VALTEK 3?, skok ok. 0.4 mm
TYPE 30, ŻÓŁTE VALTEK VALTEK 1?, skok ok. 0.4 mm

Nie wiem jakie mam dokładnie ale jak to wpływa na prace silnika 2.0 20v

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Łukasz » 06 lip 2008, 19:24

Zolte sa szybsze niz czerwone i mozna je stosowac ze stagiem 300. Czerwone moga pracowac ze stagiem 200/300
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: mike_d » 06 lip 2008, 20:01

Dzieki Lukasz. Ja myslałem, że jest dokładnie odwrotnie. :D

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Egon » 06 lip 2008, 20:19

dzis po raz pierwszy na LPG wjechalem na autostrade i przy predkosci 130km/h --> wykoczyl mi dzis chceck po zjeździe zgasł i juz sie nie zapalił niedługo bede jechał na regulacje zgłosze problem
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Egon » 05 sie 2008, 14:42

podregulowali mi mieszanke na bogatszą ale nie rozwiązału to problemu CHCEKa na autostradzie zapala sie nadal (tylko na autostradzie) przy predkosciach od 130 do 150 jak szybciej jade lub wolniej gaśnie ale teraz pali mi w mieście 15L czyli 2 L więcej niż przed regulacją chyba ponownie bede musiał się wybrac na regulacje
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Łukasz » 06 sie 2008, 16:45

Moze reduktor nie wydala i spada za bardzo cisnienie na nim
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: larry123 » 06 sie 2008, 22:33

"Egon" pisze:...jak szybciej jade lub wolniej gaśnie ale teraz pali mi w mieście 15L czyli 2 L więcej niż przed regulacją chyba ponownie bede musiał się wybrac na regulacje
po przekroczeniu pewnych obrotów i obciążenia ecu silnika nie bierze pod uwagę wskazania sondy dlatego powyżej pewnej prędkości nie wyskakuje błąd sondy lambda :), co nie oznacza że jest to dobre dla silnika.
czy przy np pełnym bucie na trójce wypadają ci zapłony przy 6000 rpm :)

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

STAG 300-6 zamontowany Fotki

Post autor: Egon » 07 sie 2008, 16:13

"larry123" pisze:
"Egon" pisze:...jak szybciej jade lub wolniej gaśnie ale teraz pali mi w mieście 15L czyli 2 L więcej niż przed regulacją chyba ponownie bede musiał się wybrac na regulacje
po przekroczeniu pewnych obrotów i obciążenia ecu silnika nie bierze pod uwagę wskazania sondy dlatego powyżej pewnej prędkości nie wyskakuje błąd sondy lambda :), co nie oznacza że jest to dobre dla silnika.
czy przy np pełnym bucie na trójce wypadają ci zapłony przy 6000 rpm :)
nie, wkręca sie ładnie na każdym biegu ale jeszcze dziś sprawdze klika razy na 3 biegu
- sprawdziłem wkreca sie ładnie na 3 biegu tak sano na kazdym innym wrecz idealnie i co ty na to larry123 ?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”