EUROPEGAS ogólnie jest produkowany w typoszeregu EG100, EG150, EG200 gdzie "cyferki" w symbolu to moc do jakiej go przewidziano w kW podawana."bassman" pisze:Bajera!
Ten reduktor Europegas to do ilu kucy jest przewidziany?
Pozdrawiam.
Dedra i LPG - jak?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin
Dedra i LPG - jak?
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.
Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....
Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000
FORUM LPG KME STAG ZENIT
Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....
Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000
FORUM LPG KME STAG ZENIT
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dedra i LPG - jak?
jak juz masz płacic to kupuj sekwencje... mniej problemow, wady 1,2 i3 generacji sa zlikwidowane, nie ma straty mocy na benzynie. ale ja osobiscie do taiego topornego silnika załozył bym 2 generacjeDowiadywałem się już tu i tam o ceny instalacji do swojej Dedry (1996r. 1,6 mpi 8V 90KM), wygląda to następująco:
1500 - 2500zł -> II generacja
Dedra i LPG - jak?
Ok, czyli reduktor do 100 kW zakupię.
Dalej zastanawiam się nad komputerem Stag 300, ponieważ dość dogłębnie przestudiowałem stronę producenta i z tego co tam jest napisane to różni się od Stag'a 200 tylko możliwością obsługi wtryskiwaczy 1 Ohm'owych.
Czy są jakieś jeszcze inne zalety 300 w stosunku do 200?
Jeśli nie to może nie ma sensu inwestować w 300 jeśli będą wtryskiwacze np. 3 Ohm'owe?... Bo różnica cenowa jest dość znaczna - przynajmniej na allegro.
PS.
Nie zamierzam kupować tego na allegro, tylko sugeruję się tamtymi cenami.
Pozdrawiam.
Dalej zastanawiam się nad komputerem Stag 300, ponieważ dość dogłębnie przestudiowałem stronę producenta i z tego co tam jest napisane to różni się od Stag'a 200 tylko możliwością obsługi wtryskiwaczy 1 Ohm'owych.
Czy są jakieś jeszcze inne zalety 300 w stosunku do 200?
Jeśli nie to może nie ma sensu inwestować w 300 jeśli będą wtryskiwacze np. 3 Ohm'owe?... Bo różnica cenowa jest dość znaczna - przynajmniej na allegro.
PS.
Nie zamierzam kupować tego na allegro, tylko sugeruję się tamtymi cenami.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin
Dedra i LPG - jak?
Metalowa hermetyczna obudowa, poprawione złącze wiazka/sterownik LPG - głownie chodziło o zabezpieczenie od wilgoci wnikającej do złącza i jakości samej wiązki co w 200tkach często szwankowało."bassman" pisze: Czy są jakieś jeszcze inne zalety 300 w stosunku do 200?
pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.
Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....
Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000
FORUM LPG KME STAG ZENIT
Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....
Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000
FORUM LPG KME STAG ZENIT
Dedra i LPG - jak?
Ok, to w grę wchodzi tylko 300-tka.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Re: Dedra i LPG - jak?
Witam!
Odgrzeję własnego kotleta.
Jak część z Was wie, wspomnianą Dedrę z powodzeniem zagazowałem własnoręcznie przy pomocy używanych fantów II generacji.
Samochód sprawuje się dobrze, ogólnie nie mam z nim problemów.
To tyle w temacie pierwszej Dedry.
Do rzeczy:
Posiadam drugą Dedrę z identycznym silnikiem, tyle tylko, że z klimą. Aktualnie jest w trakcie restaurowania.
Chciałbym do niej wpakować LPG IV generacji - takie wyzwanie, aby nauczyć się czegoś nowego, skoro z II generacją dobrze poszło to wydaje mi się, że tutaj też dam radę.
Jednakże mam kilka pytań, które zrodziły się po przyswojeniu jakiejś tam wiedzy.
Nie chciałbym na wyrost wkładać jakiejś super elektroniki, która nie jest wymagana przez ten silnik, a przez to niepotrzebnie przeinwestować instalację lpg, kiedy mogę kupić np. lepsze opony.
Chciałbym promować polskie rozwiązania, więc Stag i Kme śmiało wchodzą w grę, lub inne.
Czy Stag 200-4, Stag 300-4, Stag 4 to nadal dobra propozycja do tego silnika (czy ten silnik musi mieć jakieś korekty), może jest coś bardziej odpowiedniego?
Jaki aktualnie reduktor wybrać - membranowy, czy tłokowy - konkretnie jakiej marki i typu?
Jakie wtryskiwacze - biorąc pod uwagę że to półsekwencja - nadal MagicJet to dobry wybór (czytałem, że w zimie jest z nimi problem), czy jest coś bardziej odpowiedniego, może np. Taurusy?
Jakie są za/przeciw i czy to dobre rozwiązanie w zastosowaniu przewodu z tworzywa sztucznego do lpg?
Czy stosować wariator kąta zapłonu przy tej instalacji i co w rzeczywistości on daje?
Ogólnie potrzebuję trochę rad, co wybrać, bo z montażem i elektryką dam sobie radę.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Odgrzeję własnego kotleta.
Jak część z Was wie, wspomnianą Dedrę z powodzeniem zagazowałem własnoręcznie przy pomocy używanych fantów II generacji.
Samochód sprawuje się dobrze, ogólnie nie mam z nim problemów.
To tyle w temacie pierwszej Dedry.
Do rzeczy:
Posiadam drugą Dedrę z identycznym silnikiem, tyle tylko, że z klimą. Aktualnie jest w trakcie restaurowania.
Chciałbym do niej wpakować LPG IV generacji - takie wyzwanie, aby nauczyć się czegoś nowego, skoro z II generacją dobrze poszło to wydaje mi się, że tutaj też dam radę.
Jednakże mam kilka pytań, które zrodziły się po przyswojeniu jakiejś tam wiedzy.
Nie chciałbym na wyrost wkładać jakiejś super elektroniki, która nie jest wymagana przez ten silnik, a przez to niepotrzebnie przeinwestować instalację lpg, kiedy mogę kupić np. lepsze opony.
Chciałbym promować polskie rozwiązania, więc Stag i Kme śmiało wchodzą w grę, lub inne.
Czy Stag 200-4, Stag 300-4, Stag 4 to nadal dobra propozycja do tego silnika (czy ten silnik musi mieć jakieś korekty), może jest coś bardziej odpowiedniego?
Jaki aktualnie reduktor wybrać - membranowy, czy tłokowy - konkretnie jakiej marki i typu?
Jakie wtryskiwacze - biorąc pod uwagę że to półsekwencja - nadal MagicJet to dobry wybór (czytałem, że w zimie jest z nimi problem), czy jest coś bardziej odpowiedniego, może np. Taurusy?
Jakie są za/przeciw i czy to dobre rozwiązanie w zastosowaniu przewodu z tworzywa sztucznego do lpg?
Czy stosować wariator kąta zapłonu przy tej instalacji i co w rzeczywistości on daje?
Ogólnie potrzebuję trochę rad, co wybrać, bo z montażem i elektryką dam sobie radę.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Re: Dedra i LPG - jak?
to ile koni w koncu ma ten silnik ? mniej niz 100 mniemam,
tak wiec skoro nie chcesz przeinwesowywac instalacji (co mnie nie dziwi,przy takim silniku wiele nie trzeba) taki zestawik standardowy :
4gasgreen + zavoli zeta N + Taurus ,co w IC kosztuje praktycznie tanij niz na allegrogo (dziwne jak na IC) cirka 830pln,
oczywiscie taki zestaw musisz zamontowac sam ,bo nie wystepuje w kicie
co do przewodow FARO nie ma przeciwwskazan ,ale osobiscie wole miedź
wariator zaplonu zawsze mozna zalozyc ,nie ma co sie spinac,
aktualnie testuje go i na razie zachwycony nie jestem
tak wiec skoro nie chcesz przeinwesowywac instalacji (co mnie nie dziwi,przy takim silniku wiele nie trzeba) taki zestawik standardowy :
4gasgreen + zavoli zeta N + Taurus ,co w IC kosztuje praktycznie tanij niz na allegrogo (dziwne jak na IC) cirka 830pln,
oczywiscie taki zestaw musisz zamontowac sam ,bo nie wystepuje w kicie
co do przewodow FARO nie ma przeciwwskazan ,ale osobiscie wole miedź
wariator zaplonu zawsze mozna zalozyc ,nie ma co sie spinac,
aktualnie testuje go i na razie zachwycony nie jestem
Re: Dedra i LPG - jak?
Cieszę się KGB, że zajrzałeś tutaj.
Silnik ma 90KM = 66kW.
Co do tego sterownika 4gasgreen, to rozumiem, że miałeś z nim do czynienia?
Co to właściwie jest? W sieci wyczytałem, że jest to Agis robiony dla InterCarsu i nic po za tym.
Pozdrawiam i z góry Dzięki za pomoc.
Silnik ma 90KM = 66kW.
Co do tego sterownika 4gasgreen, to rozumiem, że miałeś z nim do czynienia?
Co to właściwie jest? W sieci wyczytałem, że jest to Agis robiony dla InterCarsu i nic po za tym.
Pozdrawiam i z góry Dzięki za pomoc.
Re: Dedra i LPG - jak?
tak ,sam kupilem 4gasgreen ,
jest to Agis ,ale laczy sie specjalnym programem dostepnym na stronie Agisa,
ma wycieta jakas nieistotna funkcje ,a poza tym to w pelni użytkowy AGIS OBD/CAN
jest to Agis ,ale laczy sie specjalnym programem dostepnym na stronie Agisa,
ma wycieta jakas nieistotna funkcje ,a poza tym to w pelni użytkowy AGIS OBD/CAN
Re: Dedra i LPG - jak?
Nie miałem jeszcze do czynienia z IC, a na ich stronie nie mogę znaleźć 4gasgreen - nie wspominając o cenie...
Możesz mi podać linka do tej instalacji/sterownika?
Pozdrawiam.
Możesz mi podać linka do tej instalacji/sterownika?
Pozdrawiam.
Re: Dedra i LPG - jak?
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... ¬itle=1,
tylko cos sie link nie zmienia ,wiec poklikaj jakby co : instalacje gazowe-> wtrysk sekwencyjny-> 4gasgreen
tylko cos sie link nie zmienia ,wiec poklikaj jakby co : instalacje gazowe-> wtrysk sekwencyjny-> 4gasgreen
Re: Dedra i LPG - jak?
http://www.instalacje.intercars.com.pl/
W tym Katalogu (po wejściu KATALOG -OFERTA--->Instalacje LPG--->Wtrysk Sekwencyjny.. itd.), są znacznie lepsze ceny (może z uwzględnieniem zniżek instalatorskich) bo 4gas green kosztuje 324,9PLN więc oferta mocno kusząca.
Sam się zastanawiam nad tym sterownikiem do Dedry Integrale (nadal mam tam nieszczęsne II gen), tylko czy brak korekcji po temperaturze, i map 3d nie będzie problemem (zakładam jakiś budżetowy parownik Magic III albo AC R01, które do najstabilniejszych temperaturowo nie należą).
W tym Katalogu (po wejściu KATALOG -OFERTA--->Instalacje LPG--->Wtrysk Sekwencyjny.. itd.), są znacznie lepsze ceny (może z uwzględnieniem zniżek instalatorskich) bo 4gas green kosztuje 324,9PLN więc oferta mocno kusząca.
Sam się zastanawiam nad tym sterownikiem do Dedry Integrale (nadal mam tam nieszczęsne II gen), tylko czy brak korekcji po temperaturze, i map 3d nie będzie problemem (zakładam jakiś budżetowy parownik Magic III albo AC R01, które do najstabilniejszych temperaturowo nie należą).
Re: Dedra i LPG - jak?
4gasgreen ma korekcje po temp.,
mapa 3D to pewnie masz na mysli korekte po obrotach - to tez jest ,tylko rozbite na dwie mapy 2D
a cena,ktora podales jest NETTO
mapa 3D to pewnie masz na mysli korekte po obrotach - to tez jest ,tylko rozbite na dwie mapy 2D
a cena,ktora podales jest NETTO
Re: Dedra i LPG - jak?
Więc lista decyzja podjęta i lista jak na ten czas wygląda następująco:
4gasgreen,
Zavoli zeta N,
Taurus na szynie,
Zastanawiam się jeszcze faro czy miedź - faro nigdy nie montowałem. Możesz mi napisać jak wygląda montaż faro w stosunku do miedzi, na co zwrócić uwagę, jak to tak naprawdę wygląda?
Nie wiem jeszcze jaki wielozawór wybrać, możesz jakiś polecić?
Butla oczywiście w koło, jakiej firmy najlepiej wybrać?
W tym silniku lepiej wiercić, czy podstawki pod wtryski stosować?
I to by było koniec marudzenia.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
4gasgreen,
Zavoli zeta N,
Taurus na szynie,
Zastanawiam się jeszcze faro czy miedź - faro nigdy nie montowałem. Możesz mi napisać jak wygląda montaż faro w stosunku do miedzi, na co zwrócić uwagę, jak to tak naprawdę wygląda?
Nie wiem jeszcze jaki wielozawór wybrać, możesz jakiś polecić?
Butla oczywiście w koło, jakiej firmy najlepiej wybrać?
W tym silniku lepiej wiercić, czy podstawki pod wtryski stosować?
I to by było koniec marudzenia.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Re: Dedra i LPG - jak?
no to tak ,bez sciemy :
nie montowalem jeszcze Faro ,ale wiem o co przy nim chodzi ,
jest elastyczny ,wiec latwo sie kladzie ,ale na koncu trzeba zastosowac .. koncowki ,
cena wychodzi praktycznie taka sama ,ale jest wiecej polaczen niz przy miedzi ,wiec wiecej potencjalnych punktow przecieku ,
osobiscie wole miedz,bo jest pewniejsza i czesto lutuje beczulki do przewodu ,zeby uzyskac pewnosc szczelnosci (to samozaciskanie sie beczulek to roznie wychodzi) ,
jest tez taki aspekt ,ze po nastu latach ,gdy samochod idzie do kasacji to za miedz mozna jeszcze kase dostac ,a za plastik nie - ale to pomijalna sprawa
przy 90KM rodzaj zaworu cie kompletnie nie obchodzi - podstawowy model da rady z zapasem ,jezeli chodzi o firme to najczesciej jest Tomasetto ,ale to tez obojetne
butle niewiele firm robi ,osttnio cos Irene mialo wpadke ze szczelnoscia i homologacja ,ostatnio kupowalem Bormech i sa w porzadku ,Stako tez ujezdzam i nic zlego sie nie dzieje
nie wiem jak dokladnie wyglada kolektor przy tym silniku ,ale jezeli latwo go zdemontowac i mozna ladnie powiercic to czemu nie ,
co do podstawek ,to tez zalezy jaki jest kolektor - czasami wiekszy problem stanowi podniesienie listwy wtryskowej (zeby zmescic podstawki) niz wiercenie kolektora ,
masz troche doswiadczenia to sam musisz zdecydowac - podstawki same w sobie nie sa zle ,
tylko kosztuja 50pln ,a czasami kolektor ssacy jest tanszy na szrocie
nie montowalem jeszcze Faro ,ale wiem o co przy nim chodzi ,
jest elastyczny ,wiec latwo sie kladzie ,ale na koncu trzeba zastosowac .. koncowki ,
cena wychodzi praktycznie taka sama ,ale jest wiecej polaczen niz przy miedzi ,wiec wiecej potencjalnych punktow przecieku ,
osobiscie wole miedz,bo jest pewniejsza i czesto lutuje beczulki do przewodu ,zeby uzyskac pewnosc szczelnosci (to samozaciskanie sie beczulek to roznie wychodzi) ,
jest tez taki aspekt ,ze po nastu latach ,gdy samochod idzie do kasacji to za miedz mozna jeszcze kase dostac ,a za plastik nie - ale to pomijalna sprawa
przy 90KM rodzaj zaworu cie kompletnie nie obchodzi - podstawowy model da rady z zapasem ,jezeli chodzi o firme to najczesciej jest Tomasetto ,ale to tez obojetne
butle niewiele firm robi ,osttnio cos Irene mialo wpadke ze szczelnoscia i homologacja ,ostatnio kupowalem Bormech i sa w porzadku ,Stako tez ujezdzam i nic zlego sie nie dzieje
nie wiem jak dokladnie wyglada kolektor przy tym silniku ,ale jezeli latwo go zdemontowac i mozna ladnie powiercic to czemu nie ,
co do podstawek ,to tez zalezy jaki jest kolektor - czasami wiekszy problem stanowi podniesienie listwy wtryskowej (zeby zmescic podstawki) niz wiercenie kolektora ,
masz troche doswiadczenia to sam musisz zdecydowac - podstawki same w sobie nie sa zle ,
tylko kosztuja 50pln ,a czasami kolektor ssacy jest tanszy na szrocie