Dedra - straszne dziwności

Anonymous

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Anonymous » 16 sty 2006, 12:59

Witaj.Proponuje sprawdzic wtyczke od automatycznrgo ssania,znajduje sie w okolicach termostatu,bo moze jest zasniedziala,albo jest za luzna,tak jak ja mialem i tak samo mi wskakiwal na 1600 ob. bo wlaczalo sie ssanie na jakiejs dziurze lub od drgan silnika.Oczywiscie nie wiedzialem co jest tego przyczyna ,po wczesniejszym zakupie nowych WN i swiec nadal bylo tak samo wiec zakupilem WD40 i napryskalem we wszystkie wtyczki jakie sa mozliwe pod maska i znalazlem sprawce,jak dotknalem palcem lekko wtyczke od ssania to wchodzil na wysokie obroty,a jak ja ruszylem w druga strone to spadaly do normatnych.

Od tamtej pory wszystko chodzi super :wink: :wink:

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 16 sty 2006, 14:27

O dzieki moze to pomoze, opisz mi jeszcze dokladnie ktora to wtyczka ? :)

Dzieki :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Anonymous » 16 sty 2006, 15:38

tu dokladnie widac,niebieska wtyczka przy termostacie to jest ssanie

http://img12.imageshack.us/my.php?image=c69354956om.jpg

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 16 sty 2006, 16:44

Wielkie dzieki, juz sie wlasnie kapnalem wczesniej o ktora chodzi, przczyscilem, znaczy sie popsiikalem :), mam ndzieje ze to cos pomoze :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - straszne dziwności

Post autor: prezesjm » 16 sty 2006, 20:59

Ta niebieska wtyczka to nie żadne ssanie tylko czujnik temperatury dla komputera, rozłączenie tego układu podczas pracy powoduje że komp " myśli" że silnik jest bardzo zimny i wzbogaca mieszankę co może powodować oczywiście zwiększanie obrotów. Jak coś na tej wtyczce nie teges to auto z reguły pali dobrze zimne a gorące nie bardzo i oczywiście pali dużo paliwa. Do konserwacji styków proponuje spray specjalny do styków - daje efekty długotrwałe.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 16 sty 2006, 22:35

Przeesjim ale jak sprawdzic czy ten regulator temperatury dla komputera dziala sprawnie ? da sie to jakos omomierzem, jakies konkretne wartosci ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Dedra - straszne dziwności

Post autor: 2fines » 16 sty 2006, 23:32

"Jaqob" pisze:Przeesjim ale jak sprawdzic czy ten regulator temperatury dla komputera dziala sprawnie ? da sie to jakos omomierzem, jakies konkretne wartosci ?
czesc

no jaqob omomierzem ale wartości nie znam ale w autodacie warto sprawdzic i tak pytam przy okazji ma ktos autodate 2005 chetnie odkupie :) pozatym makek wie na bank napisz mu na priva macie te samem motorki....... a tak na marginesie styki masz juz oczyszczone i zakonserwowane z tego co pamietam niedawno ( z 3 miechy temu) cos takiego robiles i podobno wszytskie... jeszcze przeczysciłbym złacza masy o których pisalem wczesniej niestety lubia korodowac :)
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 17 sty 2006, 1:08

2fines, czyscilem 3 miechy temu wszystkie, ale jak prezesjim pisal to nie na dlugo starcza jak sie zwyklym wd psika widzialem jak kolega spikal takim specjanym do stykow to efekt byl naprawde widoczny i az ten plyn caly bulgotal gdy spotkal sie z brudem, wypala wszystko w mgnieniu oka :), patrzylem na lacza masy, nie odkrecalem tej srubki bo wygladala na idealna, zero korozji, zreszta ten styk masy nie mam pod relektorem jak ktos pisal tylko w okolicach alternatora, pewnie ze wzgledu na to ze mam klime i zbiornik z freone jest wlasnie w okolichac ...pod reflektorem i od niego idzie sporo wezykow i przewodow. Zmienilem tez stare i luzne klemy na akumulatorze, moze to cos pomoze, bo stary byly juz niezle wyslizgane tak ze przy -15 mi sie akumulator caly rozladowywal. :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - straszne dziwności

Post autor: prezesjm » 17 sty 2006, 7:46

"Jaqob" pisze:Przeesjim ale jak sprawdzic czy ten regulator temperatury dla komputera dziala sprawnie ? da sie to jakos omomierzem, jakies konkretne wartosci ?
No nie bądź leniwy, jak walczyłeś z autem w lipcu to miałeś podane dokładnie (nawet mierzyłeś) , na forum było też wiele razy . Nie napiszę tego tu po raz n-ty- poszukaj.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 17 sty 2006, 16:58

Pisałes wtedy o regulatorze kolo przepustnicy ( ktory mial zreszta troszeczke inne paramatery )a nie o wtyczce ssania ;)
W kazdym razie wczorja przeczyscilem i te i tamte styki poraz kolejny, musze sie gdzies dalej dopiero przejechac zeby cos zauwazyc, ale pierwsze co zauwazylem jak narazie to ze teraz jak stoje na swiatlach nie mam czegos tkaiego ze silniczek chodzi i co pare sekund na kierownicy czuc jak by jakis wybuch w silniku i to teraz zniknelo, hmm moze ta klema tez duzo robila ktora na nowa wymienilem :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - straszne dziwności

Post autor: pew » 17 sty 2006, 17:05

"prezesjm" pisze:Ta niebieska wtyczka to nie żadne ssanie tylko czujnik temperatury dla komputera, rozłączenie tego układu podczas pracy powoduje że komp " myśli" że silnik jest bardzo zimny i wzbogaca mieszankę co może powodować oczywiście zwiększanie obrotów. Jak coś na tej wtyczce nie teges to auto z reguły pali dobrze zimne a gorące nie bardzo i oczywiście pali dużo paliwa. .
o a tu coś dla mnie ... mam jeszcze jedno miejsce do obejrzenia znaczy :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - straszne dziwności

Post autor: prezesjm » 17 sty 2006, 20:29

"Jaqob" pisze:Pisałes wtedy o regulatorze kolo przepustnicy ( ktory mial zreszta troszeczke inne paramatery )a nie o wtyczce ssania ;)
W kazdym razie wczorja przeczyscilem i te i tamte styki poraz kolejny, musze sie gdzies dalej dopiero przejechac zeby cos zauwazyc, ale pierwsze co zauwazylem jak narazie to ze teraz jak stoje na swiatlach nie mam czegos tkaiego ze silniczek chodzi i co pare sekund na kierownicy czuc jak by jakis wybuch w silniku i to teraz zniknelo, hmm moze ta klema tez duzo robila ktora na nowa wymienilem :)
A to co ?- nie pisałem ja ale :
"majk" pisze:Jaqob jak na mój gust zabardzo kombinujesz,
po 1 Mieżyłeś ciśnienie panujące w układzie zasilania ( sprawdz czy po zdjęciu powrotu z regulatora cisnienia przy normalnej pracy silnika leci paliwko jeżeli nie
1 zamały wydatek pompy paliwa uszkodzona pompa paliwowa, nieszczelność węży zdarzał się wyciek zaraz za pompą która jest w zbiorniku i paliwo leciało do zbiornika
2 Uszkodzony regulator ciśnienia zaduże ciśnienie w układzie silnik się zalewa i stąd pływające obroty
jeżeli tak
1 zaciśnij wąż od powrotu niech ciśnienie w listwie urośnie i obserwuj obroty jeżeli się ustabilizują więsz że ciśnienie zamałe

reasumując najlepiej sprawdzić manometrem

Co do sondy to do odpalenia silnika jest niepotrzebna w trakcie odpalania na zimnym mieszanka jest bogata. Innym problemem może być czujnik temperatury silnika () niebieska wtyczka na termostacie zmierz rezystancje czujnika powinna być jak poniżej

0 st C - 4800-6600ohm
10 st C - 4000 ohm
20 st C - 2200-2800 ohm
30 st C - 1300 ohm
40 st C - 1000-1200 ohm
50 st C - 1000 ohm
60 st C - 800 ohm
80 st C - 270-380 ohm

Podaj początek nr VIN to ustale czy twój wóz miał fabrycznie kat.
pozdrawiam
a Ty :
"Jaqob" pisze:zmierzylem na tej niebieskiej wtyczce na wylacoznym silniku, calkowicie zimnym jest okolo 2,6 KOhm a jak go wlaczylem i troche pochodzil czyli temperatura byla w granicach 10-20 C to bylo rowno 2000 Ohm,, i co to znaczy ?
- to chyba można się domyślac że jest OK .

Ja też o tym pisałem już parę razy : biczowanie :

Czasem trzeba podjechać do diagnosty.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 17 sty 2006, 21:13

hmmm, to jakis musial byc strasznie stary post chyba, jeszcze z lata ? ale wtedy to chodzilo o gasniecie silnika zaraz po rozruchu i dlawieniu sie silnika, o ile dobrze kojarze, a u diagnosty bylem chyba w maju jak mi ten silnik tak gasl, to nic nie wykrylo :O :).

Pojezdze teraz chwile, moze to przez ta kleme bylo ? przeczyscielm styk od regulatora bardzo porzadnie i ten od temeratury i narazie na krotkiej trasie po miescie chodzil bardzo ladnie i po wymianie tej klemy juz nie mam tego zwieszkania sie sily nadmuchu ani slabiej swiecacych swiatel, zobaczyc tylko musze jak z obrotami. ? :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Dedra - straszne dziwności

Post autor: 2fines » 17 sty 2006, 21:56

hehe jaqob dosta ł lanie :P a tak na powaznie to jaqob badz bardziej dociekliwy i dokładny bo po co masz robic dwa razy ta sama robote....ogólnie zasada jest taka RAZ A DOKŁADNIE a nie na oko wyglada ze jest OK nie ma co ....NIe zaszkodzi jeszcze raz przeczyscic nasmarowac etc, ....

pozatym luzna klema powodowała prawdopodobnie szybsze rozładowanie aklku wiec sam widzisz ....diabeł tkwi w szczegółach

potestuj i zdaj relacje czy wszystko wrocilo do normy......:P czesc
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - straszne dziwności

Post autor: Kubek » 18 sty 2006, 19:45

No kicha, dzis znowu wrocilo mi to zwiekszanie lub zmiejszanie sily nadmuchu :(, Czyzby to znaczylo ze musze codziennie przeczyszczac styki ? Sprobuje jeszcze kiedys przeczyscic styki od samego ukladu dmuchawy, wewnatrz samochodu, ale oborty jak narazie sa okey. Zauwazylem tez taka zaleznosc ze np. jak wlaczam ogrzewanie tylniej szyby i lusterek to sila nadmuchu tez sie zmniejsza. Wczoraj chodzilo wszystko ladnie, w zasdzie zrobilo mi sie to jak np. sluchalem radia przez godzine na wylaczonym silniku, ale jakos nie wraca do stanu poprzedniego, a jesli chodzi o spalanie to zalalem do pelna tak ze wskazowka byla ponad miare przez jakies 50 km, przejechalem 100 km i mam juz tego paliwa wedlug wskaznika 45 litrow ( Max 60 litrow )
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”