Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Skąd wniosek ,że mój samochód to jeżdżący złom to pieknie utrzymana kappa co niektórzy mogą potwierdzić bo widzieli naocznie poprostu wzór konspekt i watpie by wiele podobnie utrzymanych było na tym forum .Jednrgo nie rozumiem to ,ze mnie stać i robie co mi sie podoba bo to moja zabawka i ma byc perfekcyjna co za tym idzie nie licze sie z pieniedzmi na nią w twoim przekonaniu to złom,chyba nie rozumiesz wątku to tylko świadczy dobrze o mnie ,ze nie załuje na samochód i wzorowe ma byc w nim wszystko ,nie wazne czy zapłace 3 czy 5 tyś złoty robie bo mam kaprys i nie dop.....rdalaj mi bez sensu .Poprostu bawie sie w wydawanie kasy na to auto bo lubie wystarczy.....i raczej wystrzegał bym sie od kupowania od takich którzy oszczędzają na naprawy lub na nie nie mają.Pozdrawiam
Dla ścisłości nie jeżdże do aso lecz do firmy która naprawia włoszczyzne i przez części nowe rozumiem też zamienniki ,byle nie stary szrot .Czytaj dokładnie ,moj samochód traktuje wyjątkowo toteż jest wyjątkowo naprawiany ,a jak już coś robie to tak by było na jakiś czas a nie na teraz ,oczywiście dobrego sie nie wymienia ,lecz co w starym samochodzie może być nienaganne.I czy uważasz wszystkich którzy duzo placa za swe auto ,ze maja złom??????///
Dla ścisłości nie jeżdże do aso lecz do firmy która naprawia włoszczyzne i przez części nowe rozumiem też zamienniki ,byle nie stary szrot .Czytaj dokładnie ,moj samochód traktuje wyjątkowo toteż jest wyjątkowo naprawiany ,a jak już coś robie to tak by było na jakiś czas a nie na teraz ,oczywiście dobrego sie nie wymienia ,lecz co w starym samochodzie może być nienaganne.I czy uważasz wszystkich którzy duzo placa za swe auto ,ze maja złom??????///
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Nie mam nic przeciwko, że wkładasz pieniądze w remont samochodu. Sam napisałeś, że wyjmujesz z niego złom a wkładasz nowe cześci. Dlatego napisałem o stanie samochodu przy kupnie. Z tego co pamiętam w jednym z postów napisałeś, że mimo wysokiej ceny okazało się, że samochód nie jest w takim stanie technicznym jak oczekiwałeś.
Nie dokładam Tobie do pieca i nie mam zamiaru, bo zapewne masz samochód teraz w wzorowym stanie. Widocznie odbierasz inaczej to co jak piszę. Możemy pisząc mieć co innego na myśli, a zostanie odebrane zupełnie inaczej.
Nie dokładam Tobie do pieca i nie mam zamiaru, bo zapewne masz samochód teraz w wzorowym stanie. Widocznie odbierasz inaczej to co jak piszę. Możemy pisząc mieć co innego na myśli, a zostanie odebrane zupełnie inaczej.
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Nie ma o co kruszyc kopii to tylko samochody ,nas ludzi może nie będzie a one może takJano pisze:Nie mam nic przeciwko, że wkładasz pieniądze w remont samochodu. Sam napisałeś, że wyjmujesz z niego złom a wkładasz nowe cześci. Dlatego napisałem o stanie samochodu przy kupnie. Z tego co pamiętam w jednym z postów napisałeś, że mimo wysokiej ceny okazało się, że samochód nie jest w takim stanie technicznym jak oczekiwałeś.
Nie dokładam Tobie do pieca i nie mam zamiaru, bo zapewne masz samochód teraz w wzorowym stanie. Widocznie odbierasz inaczej to co jak piszę. Możemy pisząc mieć co innego na myśli, a zostanie odebrane zupełnie inaczej.
trzeba wyluzować nie miej urazy .Pozdrawiam Maciej.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Nie miałem do Ciebie żadnej urazy i nie mam
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Koledzy jeśli chodzi o ASO i części sprzedawane pod logiem firmy. To powiem tak, że mam drugi samochód - dostawczego citroena Jumpera 3.0 Disel z 2008 roku i pojechałem do ASO na wymianę klocków hamulcowych koszt
Klocki 450zl
Wymiana 100zł
Klocki które mi zamontowali jako oryginalna cześć okazała się częścią z InterCars-u koszt w sklepie po zniżkach 150zł
Informacje udzielił mi na ten temat osobą która pracuje w tym serwisie. Więc wniosek jest jeden w tym przypadku że płacić w ASO cenne 3 krotnie wyższą niż w sklepie się nie opłaca, Tak jak pisze "JANO" części zapakowane w inne pudełko a cenna kilka krotnie wyższa niż w sklepie,
A jeśli chodzi o wymianę amorków i sprężyn powinienem dać sobie sam rade bo w poprzedniej Kapie sam wymieniłem sprężyny (same) na strażackiej kupowałem, ale jakoś 2 lata temu i zapłaciłem 170zł za sztukę ale to było dawno.
A co do Amortyzatorów może ktoś z kolegów poleci mi porządne amorki takie które wytrzymają więcej niż 1500km bo z tego co czytałem są różne opinie ale może ktoś odświeży informacje
Klocki 450zl
Wymiana 100zł
Klocki które mi zamontowali jako oryginalna cześć okazała się częścią z InterCars-u koszt w sklepie po zniżkach 150zł
Informacje udzielił mi na ten temat osobą która pracuje w tym serwisie. Więc wniosek jest jeden w tym przypadku że płacić w ASO cenne 3 krotnie wyższą niż w sklepie się nie opłaca, Tak jak pisze "JANO" części zapakowane w inne pudełko a cenna kilka krotnie wyższa niż w sklepie,
A jeśli chodzi o wymianę amorków i sprężyn powinienem dać sobie sam rade bo w poprzedniej Kapie sam wymieniłem sprężyny (same) na strażackiej kupowałem, ale jakoś 2 lata temu i zapłaciłem 170zł za sztukę ale to było dawno.
A co do Amortyzatorów może ktoś z kolegów poleci mi porządne amorki takie które wytrzymają więcej niż 1500km bo z tego co czytałem są różne opinie ale może ktoś odświeży informacje
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Z tego co się zdążyłem zorientować sprężyny oryginalne montowane w fabryce nie podniosą Kappy jak te z autosklep24. Cena jest dobra, bo wynegocjowali rabat od producenta w kwocie 80 czy 70 zeta od sztuki . Trzeba pamiętać, że im mniej zwojów na sprężynie tym jest bardziej stabilna i twardsza. Taką dostałem informację.
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Jano pisze:Z tego co się zdążyłem zorientować sprężyny oryginalne montowane w fabryce nie podniosą Kappy jak te z autosklep24. Cena jest dobra, bo wynegocjowali rabat od producenta w kwocie 80 czy 70 zeta od sztuki . Trzeba pamiętać, że im mniej zwojów na sprężynie tym jest bardziej stabilna i twardsza. Taką dostałem informację.
kupiłeś pewnie SDn (sedan) i nie jest to nazwa producenta tylko rodzaj nadwozia Ciekawe ile dorobienie takich sprężyn... U kowala.... PozdrawiamJano pisze: Miałem montować sprężyny od AR 164 ale podobno po ich założeniu nadwozie niewiele się podnosi. Kupiłem sprężyny na Allegro z autosklep24 po 198 zł szt. SDN czy SND coś takiego.... Nadwozie poszło do góry o 7 cm / dzisiaj mierzyłem/.
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Nie pisałem, że jest producent pod nazwą SDN. Kowal czy nie, ważne że jest gwarancja i widoczny efekt.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Dziś po ciężkim dniu walki z moim problem czyli z zawieszeniem tylnym w mojej Lucynie, udało mi się wymienić 2 z 4 mi pukających tulejek, wymieniłem te przy zwrotnicy.
W pt biorę się za 2 tuleje na wahaczach, jeśli będzie kogoś interesować jak i co postaram się dodać foty i opisy krok po kroku
W pt biorę się za 2 tuleje na wahaczach, jeśli będzie kogoś interesować jak i co postaram się dodać foty i opisy krok po kroku
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11986
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
jasne, że rób zdjęcia i opisuj- jest nawet odpowiedni dział "zrób to sam"
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Witam!
Ja wymieniłem sprężyny na wyższe (te z autosklepu) i tulejki zwrotnicy i wahaczy też autosklep.
Wrażenia-niestety to nie ta kappa.
Tulejki montowane fabrycznie w wahaczach są dużo miększe i inaczej skonstruowane(mniej pełne,pływające jak kto woli to nazwać).Stukała lekko jedna postanowiłem nie ryzykować i kazałem,wymienić obydwie, zamiast poprzestać na wymianie sprężyn i tych małych tulejek w zwrotnicy, tymczasem zostawić oryginały na spokojnie poszukać 1 sztuki wahacza używanego, lub najlepiej kupić jak fazi 2 nowe.
Zdecydowanie nie polecam takiej kombinacji (z tulejami wahacza).Komfort poszedł się paść,a za to głównie lubię swoją lancię.Najgorzej oczywiście jest na kostce,przenosi dużo więcej drgań do wnętrza.
Żeby być sprawiedliwym,to stukać przestało-jednak fabryki poprawiać nie należy.
Oczywiście,jak ktoś ma namiar na tuleje identyczne z fabrycznymi-chętnie skorzystam,te co ja założyłem to po prostu "ten rozmiar".
Zbieżność trzeba ustawić,auto zachowuje się zauważalnie inaczej w zakrętach,opon na razie nie zaobserwowałem,czy tnie.
Miało być taniej a wyszło drożej-niestety mechanik sp... mi ABS-szukam piasty z czujnikiem w dziale kupię.
Reasumując,moja naprawa to PORAŻKA dlatego postanowiłem Was ostrzec,przed sztukatorstwem,jedyny widoczny efekt,to podniesiony tył, ale cóż ktoś musiał widocznie spróbować,żeby innym było łatwiej.
pozdrawiam.
P.S.
Daro_wawa,mam nadzieję,że nie wymieniłeś jeszcze tych tuleji na wahaczach?
Ja wymieniłem sprężyny na wyższe (te z autosklepu) i tulejki zwrotnicy i wahaczy też autosklep.
Wrażenia-niestety to nie ta kappa.
Tulejki montowane fabrycznie w wahaczach są dużo miększe i inaczej skonstruowane(mniej pełne,pływające jak kto woli to nazwać).Stukała lekko jedna postanowiłem nie ryzykować i kazałem,wymienić obydwie, zamiast poprzestać na wymianie sprężyn i tych małych tulejek w zwrotnicy, tymczasem zostawić oryginały na spokojnie poszukać 1 sztuki wahacza używanego, lub najlepiej kupić jak fazi 2 nowe.
Zdecydowanie nie polecam takiej kombinacji (z tulejami wahacza).Komfort poszedł się paść,a za to głównie lubię swoją lancię.Najgorzej oczywiście jest na kostce,przenosi dużo więcej drgań do wnętrza.
Żeby być sprawiedliwym,to stukać przestało-jednak fabryki poprawiać nie należy.
Oczywiście,jak ktoś ma namiar na tuleje identyczne z fabrycznymi-chętnie skorzystam,te co ja założyłem to po prostu "ten rozmiar".
Zbieżność trzeba ustawić,auto zachowuje się zauważalnie inaczej w zakrętach,opon na razie nie zaobserwowałem,czy tnie.
Miało być taniej a wyszło drożej-niestety mechanik sp... mi ABS-szukam piasty z czujnikiem w dziale kupię.
Reasumując,moja naprawa to PORAŻKA dlatego postanowiłem Was ostrzec,przed sztukatorstwem,jedyny widoczny efekt,to podniesiony tył, ale cóż ktoś musiał widocznie spróbować,żeby innym było łatwiej.
pozdrawiam.
P.S.
Daro_wawa,mam nadzieję,że nie wymieniłeś jeszcze tych tuleji na wahaczach?
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
david_b
Nie moge się ani troche zgodzić z tym co napisałeś. W mojej kappie (96) rok temu wymieniłem sprężyny na te z ar164. Efekt był i jest taki jak oczekiwałem. Mimo butli w kole zapasowym, bagażu i pasażerów nie szoruję po nadkolach jak to miało miejsce na starych sprężynach. Utraty komfortu brak. W tym roku po zimie posypała mi się zawiecha. W dodatku stadnie - przód i tył. Tył już zrobiłem a jakich cześci użyłem opisałem w tym poscie powyżej. Dodam tylko że zanim kupiłem wspominane przez ciebie tuleje obgadałem sprawe ze sprzedawcą w sklepie odnośnie typu zawieszenia. Problem jest taki ze są dwa typy zawiechy tyłu. Stary ma wahacz o kształcie jaki widać na zdjęciu w tym poście. Taki kanciasty. Jest jeszcze nowy typ - pozmianowy i tam wahacz został zmieniony na rurowy. Ważne jest sprawdzić jaki się ma bo tuleje bardzo niewiele się różnią wielkością w tych obu typach. Po wymianie z tyłu w kappie nastała cisza. Nie słychać już stuków ani rezonujących brzdęknieć stabilizatora(wymieniłem tez łączniki). Jak zrobiłem tył to teraz idealnie słychać przód i czeka mnie to w przyszłym tygodniu. Jak bedzie potrzeba to też zdam relację z wymiany.
pozdrawiam
Nie moge się ani troche zgodzić z tym co napisałeś. W mojej kappie (96) rok temu wymieniłem sprężyny na te z ar164. Efekt był i jest taki jak oczekiwałem. Mimo butli w kole zapasowym, bagażu i pasażerów nie szoruję po nadkolach jak to miało miejsce na starych sprężynach. Utraty komfortu brak. W tym roku po zimie posypała mi się zawiecha. W dodatku stadnie - przód i tył. Tył już zrobiłem a jakich cześci użyłem opisałem w tym poscie powyżej. Dodam tylko że zanim kupiłem wspominane przez ciebie tuleje obgadałem sprawe ze sprzedawcą w sklepie odnośnie typu zawieszenia. Problem jest taki ze są dwa typy zawiechy tyłu. Stary ma wahacz o kształcie jaki widać na zdjęciu w tym poście. Taki kanciasty. Jest jeszcze nowy typ - pozmianowy i tam wahacz został zmieniony na rurowy. Ważne jest sprawdzić jaki się ma bo tuleje bardzo niewiele się różnią wielkością w tych obu typach. Po wymianie z tyłu w kappie nastała cisza. Nie słychać już stuków ani rezonujących brzdęknieć stabilizatora(wymieniłem tez łączniki). Jak zrobiłem tył to teraz idealnie słychać przód i czeka mnie to w przyszłym tygodniu. Jak bedzie potrzeba to też zdam relację z wymiany.
pozdrawiam
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
david_b
Jedynie co zrobiłem to tuleje pod piasta i jak narazie nie mam żadnych efektów negatywnych same pozytywy, dużo mniej stuków z tyłu zawieszenia, a jeśli chodzi o tuleje w wahaczu jutro będę je wymieniać ale zanim je wybije sprawdzę suwmiarką dokładnie czy są identyczne dzięki za informacje, postaram się zrobić krótki opis z fotami i wstawię do działu zrób to sam,
Jedynie co zrobiłem to tuleje pod piasta i jak narazie nie mam żadnych efektów negatywnych same pozytywy, dużo mniej stuków z tyłu zawieszenia, a jeśli chodzi o tuleje w wahaczu jutro będę je wymieniać ale zanim je wybije sprawdzę suwmiarką dokładnie czy są identyczne dzięki za informacje, postaram się zrobić krótki opis z fotami i wstawię do działu zrób to sam,
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
twardosc tulei wahacza nie ma nic do komfortu - nie wazne czy beda miekkie jak silikon ,czy twarde jak stal ,
zawieszenie zrobilo sie twarde u david_b po zmianie sprezyn, a nie po zmianie tulei
zawieszenie zrobilo sie twarde u david_b po zmianie sprezyn, a nie po zmianie tulei
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 0:51 przez KGB, łącznie zmieniany 1 raz.
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
A to ciekawe,bo ja mam kanciasty wahacz,czyli taki jak Twój,pan z autosklepu specjalnie dzwonił w tej sprawie.O ile tak jak piszesz te tuleje nie są identyczne a tylko podobne... to może,na pewno konstrukcja tuleji nie jest identyczna ze starą,stałem przy mechaniku jak wycinał starą.Poza tym coś mi nie gra w Twoich zeznaniach i w tym co pisze o tym KGB,wspomina,że:
KGB-proszę rozwiń jakoś ten temat i obroń swoją teorię z twardością tulei,bo w takim razie po co fabryka wkłada zupełnie inne konstukcyjnie?
Po zwolnieniu śruby w zwrotnicy wahacz na starej tuleji ma ruch na boki,na nowej jest dużo sztywniejszy,ale się nie upieram,że to przez to,może ktoś z większym doświadczeniem coś napisze?
Po prostu sprowokowałem tą dyskusję,bo drgania we wnętrzu to jest rzecz,której bardzo nie lubię,a te się nasiliły po tym zabiegu,szczerze,to te małe tulejki zwrotnicy stukały na tyle mocno,że zagłuszały wszystko inne,dwóch mechaników,w tym jeden na szarpakach stwierdzili,że łączniki OK,to nie wymieniałem,chociaż kupiłem wcześniej-może to one robią ten rezonans?
Tak jak pisałem wcześniej stuki patologiczne ustały i na dobrej drodze autem jedzie się stabilniej,czyli nie całkiem do bani ta naprawa,zwłaszcza,że auto wygląda o niebo lepiej.
Może też przez ten zepsuty przez mechanika ABS spojrzenie na całokształt mi się trochę skrzywiło?
pewnie tak,pozdrawiam
Szkoda,że o tym nie wiedziałem przed zakupami,ale w sumie się nie dziwię,że jak już się wyda kasę,to trudno potem przyznać,że coś nie tak...KGB pisze:twardosc tulei wahacza nie ma nic do komfortu - nie wazne czy beda miekkie jak silikon ,czy twarde jak stal ,
zawieszenie zrobilo sie twarde u mike_d po zmianie sprezyn, a nie po zmianie tulei
KGB-proszę rozwiń jakoś ten temat i obroń swoją teorię z twardością tulei,bo w takim razie po co fabryka wkłada zupełnie inne konstukcyjnie?
Po zwolnieniu śruby w zwrotnicy wahacz na starej tuleji ma ruch na boki,na nowej jest dużo sztywniejszy,ale się nie upieram,że to przez to,może ktoś z większym doświadczeniem coś napisze?
Po prostu sprowokowałem tą dyskusję,bo drgania we wnętrzu to jest rzecz,której bardzo nie lubię,a te się nasiliły po tym zabiegu,szczerze,to te małe tulejki zwrotnicy stukały na tyle mocno,że zagłuszały wszystko inne,dwóch mechaników,w tym jeden na szarpakach stwierdzili,że łączniki OK,to nie wymieniałem,chociaż kupiłem wcześniej-może to one robią ten rezonans?
Tak jak pisałem wcześniej stuki patologiczne ustały i na dobrej drodze autem jedzie się stabilniej,czyli nie całkiem do bani ta naprawa,zwłaszcza,że auto wygląda o niebo lepiej.
Może też przez ten zepsuty przez mechanika ABS spojrzenie na całokształt mi się trochę skrzywiło?
pewnie tak,pozdrawiam