Założyłem BLOS'a :)
Założyłem BLOS'a :)
Hmmm odpowiedź zupełnie nie na temat. Jak działa blos to wiem, a że się otwiera od podciśnienia, nie od obrotów to też wiem.
Chodzi mi o wyjaśnienie zanikania zwężki.
Chodzi mi o wyjaśnienie zanikania zwężki.
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Założyłem BLOS'a :)
napisałem to OBRAZOWO znika bo sie przesłona otwiera i nie ma zwezki, proste??"makek" pisze:Hmmm odpowiedź zupełnie nie na temat. Jak działa blos to wiem, a że się otwiera od podciśnienia, nie od obrotów to też wiem.
Chodzi mi o wyjaśnienie zanikania zwężki.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Odp: BLOS ...ciąg dalszy ...
Zestroić się go da ... to jest pewne ... zakład instalacyjny który posiada osprzętu jest w stanie to wykonać ..."_ADAM_" pisze: Nie zgodzę się z Tobą... Moim zdaniem blosa warto założyć chociażby dla poprawy osiągów na benzynie. Ja np. jadąc w trasie, jak przymierzam się do wyprzedzania i jest dość "ciasno", to wtedy przełączam się na Pb i Lucyna dostaje "kopa" - przy mikserze nawet benzyna była zdławiona.
Ja jednak wierzę, że uda mi się w końcu zestroić go tak, że będę w pełni zadowolony.
6,5 tyś obr/min podczas jazdy na LPG na III lub IV biegu ... ... to tak jak byś nie miał ubytku mocy i silnik (układ dolotowy) nie był zdławiony zwężką (mikserem i klapą przeciwwybuchową) ... na benzynie pomimo założoneg miksera nie ma problemu ... ale na LPG"_ADAM_" pisze: Jeśli natomiast chodzi o max. obroty silnika przy mikserze, to ja bez problemu osiągałem 6,5tys, a mikser miał zwężkę 29mm.
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
Odp: BLOS ...ciąg dalszy ...
Myślę, że najzwyczajniej masz źle dobrane podzespoły w Twojej instalacji, niekoniecznie musi to być sam parownik, ale przewody (faza ciekła lub gazowa). Sama konstrukcja Blosa zapewnia prawidłowy stosunek gazu do powietrza i nie ma powodu aby mieszana stawała się uboga przy np. 4500obr/min, pod warunkiem oczywiście, że odpowiednia ilość gazu będzie zapewniona na jego wlocie. Podsumowując jeżeli ustawiłeś skład mieszanki, spalin czy na sondę na obrotach jałowych, następnie przy np. 3000 obr/min, to kształt wycięcia rurki zapewni prawidłowy stosunek mieszanki też na wyższych obciążeniach."lewutek" pisze:
Jeśli idzie o mnie i mój LPG II generacji to ja wykorzystuję silnik na wyższych obrotach i dla tej instalacji obroty silnika pod obciążeniem (podczas jazdy) od ~4700 i wyżej zaczynają być problematyczne i nie tak łatwo osiągalne.
To "zamulenie" pojawia się na wszystkich biegach?
Założyłem BLOS'a :)
I właśnie dlatego po założeniu blosu samochód "odżył" również na benzynie - blos mimo iż ma mniejszy przelot niż oryginalny dolot, to jednak jego przekrój jest ok. 2x większy niż typowego miksera."makek" pisze:Moja dedra 1.8 (74kW) miała mikser fi 32mm. 29 mm średnicy do silnika 2.4 to pomyłka, sam podejrzewałem, że mój mikser ogranicza osiągi silnika , nie chce myśleć co było u Was.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Założyłem BLOS'a :)
Problem w tym, że Blosa nie mogę już mocniej rozkręcić, bo jest koniec gwintu Być może trzeba coś wyregulować w reduktorze, ale ja niestety nie wiem co i jak... Jeśli potrafisz wyjaśnić "łopatologicznie" do czego służą śruby w moim reduktorze i jakie znaczenie dla Blosa może mieć zmiana ich ustawień, to może uda mi się wreszcie zestroić instalację."Swiety" pisze:masz zle ustawinego Blosa, pozatym musisz ustawic wiekszą dawke gazu, bo na wyzszych obrotach jak zwezka "znika" to masz za mał gazu i robi sie zbyt uboga mieszankanatomiast dostaje dziwnego zamulenia pow. 4,5 tys. obr
Mam reduktor BRC AT90E 140kW, który reguluje się śrubkami nr 2 i 3 (nr 1 to jakaś "zaślepka"). O ile przy mikserze i silniku krokowym kręcenie śrubami zauważalnie wpływa na obroty i skład mieszanki, to w przypadku Blosa nie zauważyłem żadnej reakcji bez względu na ustawienie śrub (wkręcanie i wykręcanie).
Generalnie zależy mi na wyjaśnieniu typu:
1/ wykręcanie śruby nr 2 powoduje....., wkręcanie powoduje..... - jest to śruba do regulacji.....
2. wykręcanie śruby nr 3 powoduje....., wkręcanie powoduje.... - jest to śruba do regulacji....
A tak to wygląda na moim reduktorze (zdjęcie jest zapożyczone, ale reduktor taki sam):
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/AT90E.jpg[/img]
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Odp: BLOS ...ciąg dalszy ...
Ponieważ w sobotę jadę do gazowników na zmianę komputera gazowego (z powodu zapalającego się CHECK'a - mają mi zmienić AL600, na AL700) dzisiaj znowu założyłem mikser i silnik krokowy, żeby nie czepiali się, że coś grzebałem w instalacji. Po ustawieniu odpowiedniego składu mieszanki, mimo iż w dolocie jest mikser 29mm silnik na LPG mogę "dociągnąć" do 7tys. obr. - jeśli ktoś nie wierzy możemy się spotkać w celu osobistego sprawdzenia"lewutek" pisze: 6,5 tyś obr/min podczas jazdy na LPG na III lub IV biegu ... ... to tak jak byś nie miał ubytku mocy i silnik (układ dolotowy) nie był zdławiony zwężką (mikserem i klapą przeciwwybuchową) ... na benzynie pomimo założoneg miksera nie ma problemu ... ale na LPG
Dlatego tym bardziej jest dla mnie niezrozumiały "dołek" ~5 tys. obr. przy Blosie...
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Odp: BLOS ...ciąg dalszy ...
Zamulenie najbardziej zauważalne jest na 2-ce (przy ostrym przyspieszaniu) i 3-ce (przy wyprzedzaniu). Istona jest jedna rzecz, o której zapomniałem wcześniej wspomnieć, mianowicie "zamulenie" występuje tylko przy gwałtownym przyspieszaniu (lub gwałtownym wciśnięciu pedału w podłogę na postoju), namiast przy płynnym (powolnym) przyspieszaniu praktycznie nie występuję."makek" pisze:Myślę, że najzwyczajniej masz źle dobrane podzespoły w Twojej instalacji, niekoniecznie musi to być sam parownik, ale przewody (faza ciekła lub gazowa). Sama konstrukcja Blosa zapewnia prawidłowy stosunek gazu do powietrza i nie ma powodu aby mieszana stawała się uboga przy np. 4500obr/min, pod warunkiem oczywiście, że odpowiednia ilość gazu będzie zapewniona na jego wlocie. Podsumowując jeżeli ustawiłeś skład mieszanki, spalin czy na sondę na obrotach jałowych, następnie przy np. 3000 obr/min, to kształt wycięcia rurki zapewni prawidłowy stosunek mieszanki też na wyższych obciążeniach.
To "zamulenie" pojawia się na wszystkich biegach?
Wiem, że konstrukcja Blosa powinna zapewnić prawidłowy stosunek gazu do powietrza, ale zastanawiam się, czy nie dotyczy to silników ze zwykłym kolektorem tzn. o stałej długości kanałów. Kappa ma kolektor o zmiennej geometrii i podejrzewam, że właśnie wtedy, gdy zmienia się długość kanałów (czyli pow. 4 tys. obr), blos dostaje za mało gazu w stosunku do powietrza i stąd efekt zamulenia. Moim zdaniem kształ wycięcia (trójkąta) w slicie jest odpowiedni do silnikow bez zmiennej długości dolotu, natomiast w Kappia może należałoby delikatnie rozpiłować slit, w tym zakresie, w którym zmienia się geometria kolektora.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
...
mowie ci adas ze reduktor juz nie daje rady wrzucac tyle wiegla do pieca przy załączonym VIS-ie, u mnie jakis reduktor do 190 KM tez nie dał rady, gazownicy stwierdzili ze przy 4 - 5 tyś. obr. żre tyle gazy co dobra V6 lub V8. i mam reduktor kme silver. Zaznaczyli ze jak ję pałuje to nie mam co liczyć na wyjeżdzenie lpg do końca, bo jak juz jest malo lpg w zbiorniku i przycisne to przelacza sie na benzynkę.
Jak mialem mały reduktor to ciągle mialem błąd sondy lambda, za uboga mieszkanka.
Jak mialem mały reduktor to ciągle mialem błąd sondy lambda, za uboga mieszkanka.
Odp: ...
OK, ale w takim razie dlaczego przy mikserze nie brakuje mu gazu? Gdyby był za słaby reduktor, to przy mikserze tym bardziej powinien sie dławić."larry123" pisze:mowie ci adas ze reduktor juz nie daje rady wrzucac tyle wiegla do pieca przy załączonym VIS-ie, u mnie jakis reduktor do 190 KM tez nie dał rady, gazownicy stwierdzili ze przy 4 - 5 tyś. obr. żre tyle gazy co dobra V6 lub V8. i mam reduktor kme silver. Zaznaczyli ze jak ję pałuje to nie mam co liczyć na wyjeżdzenie lpg do końca, bo jak juz jest malo lpg w zbiorniku i przycisne to przelacza sie na benzynkę.
Jak mialem mały reduktor to ciągle mialem błąd sondy lambda, za uboga mieszkanka.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Odp: ...
Może i masz rację... w takim razie pozostaje mi chyba tylko sprawdzenie pod obciążeniem na hamowni."larry123" pisze:ale jak sam powiedziales na mikserku idzie slabo na blosie lepiej
na mikseru zubozona mieszkna a blosie moze byc ok i brakowac w gornym zakresie obrotów.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Odp: ...
I co dalej w temacie założonego przez Ciebie BLOS-a ... nieukrywam, że od twoich doświadczeń (mam nadzieję, że pozytywnych efektów) uzależniona jest moja decyzja co do jego założenia ...."_ADAM_" pisze: ... w takim razie pozostaje mi chyba tylko sprawdzenie pod obciążeniem na hamowni.
Pozdrawiam
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
Odp: ...
No cóż, z blosem walczę, a w zasadzie walczyłem od dłuższego czasu i chyba udało mi się wreszcie zmusić go do współpracy z moim silnikiem. Jak już wcześniej pisałem, problem (uboga mieszanka) pojawiał się od ~4 tys. obrotów. Ponieważ w niższym zakresie obrotów mieszanka była prawidłowa, reduktor o odpowiedniej wydajności (140kW), wspólnie ze znajomym "gazownikiem" stwierdziliśmy, że problem musi leżeć w samym blosie, a dokładnie w wielkości szczeliny w slicie."lewutek" pisze:I co dalej w temacie założonego przez Ciebie BLOS-a ... nieukrywam, że od twoich doświadczeń (mam nadzieję, że pozytywnych efektów) uzależniona jest moja decyzja co do jego założenia .... [/b][/size]
Pozdrawiam
Dostępne obecnie na rynku blosy posiadają podobno slit typu "D", który jak się okazuje nie jest dla silników o mocy do 200KM (jak podają różne źródła internetowe), ale maksymalnie do 150KM. Slity o innych rozmiarach są w Polsce praktycznie nie do zdobycia, pozostaje więc jedynie "chałupnicze" dostosowanie slita do parametrów konkretnego silnika przy pomocy pilnika.
Ja zdecydowałem się zaryzykować ewentualne zniszczenie slita i rozpiłować go (co zrobił też ktoś na forum forda).
Przy pomocy kolegi zaznaczyłem markerem na slicie poziom otwarcia przepustnicy przy 3, 3.5, 4, 4.5 i 5 tys. obrotów, tzn. zdjąłem z blosa przewód (rurę) od strony dolotu powietrza, kolega siedział w samochodzie utrzymująć określone obroty silnika, a ja zaznaczałem poziom uchylenia przepustnicy. Następnie wykręciłem slit'a i pozostawiająć niezmienioną szczelinę od 0-ok. 3.5 tys. obr. (czyli ok. 1cm od początku wycięcia) rozpiłowałem go od tego miejsca do samej góry o ok. 20%. w najszerszym miejcu szczelina zwiększyła się z 6,8mm do 7,9mm. Dopiero po rozpiłowaniu udało się ustawić prawidłowy skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów. I tu ważna uwaga - blosa praktycznie nie da się prawidłowo wyregulować bez obciążęnia (czy to na analizatorze, czy przy użyciu zwykłego miernika). Jeśli ustawimy idealną mieszankę w całym zakresie obrotów, ale na postoju, to i tak w czasie jazdy będzie ona albo za uboga, albo za bogata. Rozwiązaniem jest albo regulacja na hamowni, albo w czasie jazdy - ja korzystałem z drugiej metody, tzn. podłączyłem się miernikiem cyfrowym pod sondę i sprawdzałem wskazania bezpośrednio w czasie jazdy. Dokładna regulacja zajęła mi niemal połowę drogi z Radomia do W-wy i zatrzymywałem się w tym czasie co najmniej 6 razy, aby "podkręcać" blosa.
Podsumowując: jeśli miałbym odpowiedzieć na pytanie, czy warto było inwestować prawie 400zł w blosa i "bawić" się z regulacją - zdecydowanie TAK! Silnik zarówno na gazie jak i na benzynie pracuje zauważalnie lepiej niż przy mikserze (wyraźnie odczuwalna poprawa momentu i mocy).
Teraz jeśli chodzi o spalanie - wczoraj miałem przymusowy wyjazd do Lublina, była to więc dobra okazja do przetestowania spalania. Zbiornik zatankowany do pełna parę kilometrów za W-wą (weszło 36l), dojazd do Lublina, parę kilometrów po Lublinie i powrót włącznie z przejazdem przez całą W-wę (mieszkam w Ursusie), można to więc traktować jako jazdę mieszaną (trasa ok. 80% i miasto 20%) - cały zbiornik wystarczył na przejechanie 305km - jak więc łatwo obliczyć spalanie wyniosło 11,8l/100km (Vmax 120/h, średnio ~100km/h) - moim zdaniem wynik bardzo dobry. Na mikserze na pewno nie zszedłbym poniżej 12l.
Osoby, które noszą się z zamiarem założenia blosa do Kappy (przynajmniej 2.4), muszą zdawać sobie sprawę, że nie da się uzyskać odpowiedniego efektu na blosie "fabrycznym" - trzeba niestety trochę "porzeźbić" samemu. Moim zdaniem jest to spowodowane zastosowaniem przez Lancię zmiennej długości dolotu w silnikach z VIS'em i dlatego standardowy slit "nie wyrabia". Jestem ciekawy, czy to samo byłoby np. w silniku 2.0 bez VIS'a (145KM).
I to by było tyle, jeśli chodzi o moje przygody z blosem
Teraz mogę powiedzieć, że jestem naprawdę zadowolony, bo osiągi na instalce II gen. przy niewielkim nakładzie kosztów (zakupu blosa) i pracy (jego przeróbka i regulacja), moim zdaniem nie ustępują sekwencji.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Odp: ...
No coz, teraz to juz nie druga generacja, a bardziej cofniecie sie do pierwszej(zero elektroniki i ustalania mieszanki na podstawie wartosci z czujnika tlenu), ale czytajac opis okazuje sie, ze warto."_ADAM_" pisze:Teraz mogę powiedzieć, że jestem naprawdę zadowolony, bo osiągi na instalce II gen. przy niewielkim nakładzie kosztów (zakupu blosa) i pracy (jego przeróbka i regulacja), moim zdaniem nie ustępują sekwencji.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS